Βράβευση μικρών ερευνητών

Τελευταία ενημέρωση: 2021-10-28, 11:40:38
Βράβευση μικρών ερευνητών

Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο» πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Οκτωβρίου, διαδικτυακά, στο πλαίσιο συνεδρίου που διοργάνωσαν το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και η Ελληνογερμανική Αγωγή, με τον Βόλο να δίνει δυναμικά το «παρών». Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Ελληνογερμανική Αγωγή.

Σε πείσμα της πανδημίας, μαθητές σχολείων του Βόλου, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό και έγιναν πρωταγωνιστές του διαγωνισμού «Φτιάξε το δικό σου ψηφιακό σεισμογράφο».

 Ομάδες μαθητών και μαθητριών σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους, κλήθηκαν να κατασκευάσουν το μοντέλο ενός αυτοσχέδιου σεισμογράφου που θα είναι σε θέση να δώσει ψηφιακό σήμα της καταγραφής και να περιγράψουν την όλη διαδικασία κατασκευής σε μία έκθεση συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Όλη η διαδικασία πρέπει να καταγραφεί και να συνοδεύεται από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό.

 Η αξιολόγηση των εργασιών έγινε από επιτροπή ειδικών, με τις ομάδες του Βόλου να διακρίνονται για την αρτιότητα και την ποιότητα της παρουσίασης του πρότζεκτ.

 Η αρχή έγινε με την συνεργασία της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας, το 19ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το 16ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.

«Οι μικροί μαθητές δούλεψαν πολύ σκληρά σε συνθήκες καραντίνας από απόσταση ως ερευνητές και σχεδιαστές και κατάφεραν χωρίς να γνωρίζουν βασικές έννοιες όπως πως δημιουργείται ένας σεισμός, πως μετράμε τον σεισμό, την κλίμακα Ρίχτερ, πως θα απεικονίσουμε την σεισμική δραστηριότητα και πλήθος άλλων ερωτημάτων να δημιουργήσουν ένα αυτοσχέδιο ψηφιακό σεισμογράφο με χρήση arduino χρησιμοποιώντας αισθητήρα απόστασης και ένα σταθερό εμπόδιο. Κατά τη διάρκεια του σεισμού υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις και ψηφιακή οθόνη που καταγράφει την σεισμική δραστηριότητα και ανάβουν οι φωτεινές ενδείξεις ανάλογα της έντασης του σεισμού» υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Γιώργος Πρώιας, εκ των ιδρυτών της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Παράλληλα δεν παραλείπει να υπογραμμίσει την συνδρομή του εκπαιδευτικού του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας Γιώργου Ζαμπέτογλου - πληροφορικού «για το χρόνο που αφιέρωσε και την άριστη συνεργασία που είχαμε». Όπως σημειώνει, εξάλλου: «Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα και είμαστε πολύ περήφανοι που κατάφεραν και ήταν στην πρώτη δεκάδα των νικητών πανελληνίως σε σύνολο αρκετών δεκάδων σχολείων και παιδιών μεγαλύτερων ηλικιών».

Την σκυτάλη πήρε το 4ο Γυμνάσιο Βόλου με την άριστη συνεργασία του διευθυντή του Σχολείου Γιώργου Βαρνάβα – μαθηματικού για τον συντονισμό και την πολύτιμη βοήθεια του στην υλοποίηση του project. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το εργαλείο προγραμματισμού LegoMindstormsEv3 και δημιούργησαν έναν ψηφιακό σεισμογράφο με χρήση αισθητήρα απόστασης.

 «Τα παιδιά με γνωρίζοντας αρκετά για τους σεισμούς, έγιναν μικροί ερευνητές και κατέγραψαν τις πληροφορίες που βρήκαν. Στην συνέχεια συζητήσαμε αρκετά και καταλήξαμε στην υλοποίηση του project. Η θέση που κατέκτησαν μέσα στη δεκάδα των νικητών αποδεικνύει πόσο σκληρά και συνεργατικά δούλεψαν» υπογραμμίζει ο κ. Πρώιας.

Το συνολικό αποτέλεσμα δικαίωσε τους συμμετέχοντες, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τον ίδιο να κάνει λόγο για μια «πολύ καλή εμπειρία. Αξίζουν συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και στα παιδιά για την προσπάθεια τους. Το μέλλον τους ανήκει, κι εμείς ως ομάδα TALOS θα είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια αυτή και θα συνεργαστούμε με όλους τους φορείς για το πετύχουμε για να δώσουμε στα παιδιά μας ένα καλύτερο αύριο με σωστές βάσεις και δεξιότητες».

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

 

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
9
=