ΤΟΠΙΚΑ

«Βόμβα» στο έργο της Κάρλας

βόμβα-στο-έργο-της-κάρλας-343749

Προειδοποίησε στη χθεσινή σύσκεψη ο υφυπουργός Υποδομών Γιαν.

Μαγκριώτης

Σοβαρούς κινδύνους για την εξέλιξη του έργου ανασύστασης της

λίμνης Κάρλας δημιουργεί με την αρνητική στάση απέναντι στην κατασκευή των 33

γεωτρήσεων ύδρευσης του πολεοδομικού συγκροτήματος ο Δήμος Ρήγα Φεραίου,

προειδοποίησε στη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης

Μαγκριώτης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή

Το μπλόκο απέναντι στην ολοκλήρωση κατασκευής των γεωτρήσεων -παρά

τις δεσμεύσεις ότι δεν θα δοθεί άδεια λειτουργίας τους πριν ολοκληρωθούν τα

αρδευτικά έργα- δημιουργεί ντόμινο σοβαρότατων συνεπειών στο μεγαλύτερο περιβαλλοντικό

έργο της χώρας.

Ο εργολάβος που έχει αναλάβει το κομμάτι της ύδρευσης, μία από τις

11 σε εξέλιξη σήμερα εργολαβίες στο πλαίσιο του έργου, έχει ήδη ολοκληρώσει σε

ποσοστό 65% το φυσικό αντικείμενο και κάθεται με «σταυρωμένα χέρια», καθώς

βρίσκει τοίχος εκ μέρους του Δήμου Ρήγα Φεραίου να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις

που έχει αναλάβει από τη σύμβαση με τη διάνοιξη των 33 γεωτρήσεων.

Το εργοτάξιό του κινδυνεύει να βρεθεί στην… κατάψυξη και το έργο

να χάσει προθεσμίες για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων. Εάν δεν

ξεπεραστούν έγκαιρα τα προσκόμματα που θέτει ο Δήμος Ρήγα Φεραίου ο εργολάβος

προειδοποιεί ότι θα εγκαταλείψει την εργολαβία, με όποιες μεγάλες καθυστερήσεις

θα συνεπάγεται για το έργο.

Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί το μπλόκο στη διάνοιξη των 33 γεωτρήσεων

είχαν επισημανθεί τουλάχιστον δύο φορές από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ.

Αγοραστό στη Δήμαρχο Ρήγα Φεραίου Ελένη Λαΐτσου, δηλώνοντας μάλιστα την πρόθεση

να ενημερωθούν σωστά οι αγρότες της περιοχής ότι η ολοκλήρωση του έργου θα

δώσει και στους ίδιους μεγάλη ανάσα μέσα από το έργο της άρδευσης. «Δεν θα

εγκαταλείψουμε τους αγρότες σε καμία περίπτωση» τής είχε διαμηνύσει σε όλους

τους τόνους.

Οι επισημάνσεις του Κ. Αγοραστού φαίνεται ότι αγνοήθηκαν και το

«σήμα κινδύνου» εστάλη χθες προς κάθε κατεύθυνση για το έργο, με τον Περιφερειάρχη

να ενημερώνει για όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και τον Δήμαρχο

Βόλου να εμφανίζεται σφόδρα δυσαρεστημένος για το τροχοπέδη που δημιουργεί ο Δήμος

Ρήγα Φεραίου. «Τότε θα σταματήσουμε και εμείς να δεχόμαστε τα λύματά τους»,

φέρεται να αντέδρασε ο Παν. Σκοτινιώτης στη διάρκεια της σύσκεψης, εάν από το

Ρήγα Φεραίου παραμείνουν αδιάλλακτοι για το έργο ύδρευσης του πολεοδομικού

συγκροτήματος.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέλαβε την πρωτοβουλία να προκαλέσει

σύσκεψη με τους Δημάρχους Βόλου και Ρήγα Φεραίου, στην κατεύθυνση να εκλείψει

κάθε κίνδυνος για την ολοκλήρωση του έργου.

Ξάφνου θυμήθηκαν…κοινοτική οδηγία

Στη

διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης με τον υφυπουργό Υποδομών ένα ακόμη καμπανάκι

κινδύνου χτύπησε, αυτή τη φορά για το έργο του αεροδρομίου της Σκιάθου.

Το

ζήτημα για τους λόγους που καθυστερεί η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο

του έργου έθεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και οι παρευρισκόμενοι ενημερώθηκαν

από τον υφυπουργό ότι μια κοινοτική οδηγία περί ανταγωνισμού των αεροδρομίων

που είχε «παραπέσει» βγήκε στην επιφάνεια, δημιουργώντας εμπόδια. Και για αυτό

το έργο ο Κ. Αγοραστός θα συγκαλέσει σύσκεψη, προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο,

με τον Περιφερειάρχη πάντως να αντιδρά, σημειώνοντας ότι πρόκειται για κρατικό

και όχι ιδιωτικό αερολιμένα.

Σε

ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το υπουργείο μετά τη σύσκεψη αναφέρει ότι το αεροδρόμιο

Σκιάθου, προϋπολογισμού 18,5 εκ ευρώ, βρίσκεται σε φάση υπογραφής σύμβασης με

την αναδειχθείσα μειοδότρια εταιρία. Η σύμβαση θα υπογραφεί μετά τη θετική

γνωμοδότηση του Υπουργείου Ανάπτυξης αναφορικά με τον έλεγχο των κρατικών

ενισχύσεων που απαιτείται σε όλα τα έργα λιμένων και αεροδρομίων που θα

κατασκευαστούν. Ο έλεγχος αυτός, μολονότι ήταν υποχρεωτικός από το 2005, δεν

εφαρμόστηκε και με νεώτερη απόφαση της ΕΕ το Δεκέμβριο 2011 έγινε απαιτητός για

την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Για το σκοπό αυτό η Διαχειριστική Αρχή

Μεταφορών έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση Συμβούλου που θα

προετοιμάσει το σχετικό φάκελο για τα έργα αεροδρομίων όλης της χώρας, με

προτεραιότητα στο έργο του αεροδρομίου Σκιάθου.

Κόμβος Βελεστίνου

Στα

θετικά της σύσκεψης η απρόσκοπτη εξέλιξη της κατασκευή του κόμβου Βελεστίνου. Η

εργολαβία συμβατικού ποσού 2,4 εκατ. ευρώ υπογράφηκε στις 12-4-2010, με

συμβατική προθεσμία 12 μήνες, αλλά οι εργασίες ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2011,

μετά τη παραχώρηση του τμήματος του στρατοπέδου στο οποίο αναπτύσσεται ο

κόμβος. Σύμφωνα με το υπουργείο οι εργασίες προχωρούν και θα ολοκληρωθούν στο

πρώτο τρίμηνο του 2013.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου