ΤΟΠΙΚΑ

Στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί – Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία στον Βόλο

στους-δρόμους-οι-εκπαιδευτικοί-απερ-367665

Με δυναμικές κινητοποιήσεις απάντησαν χθες εκπαιδευτικοί στη διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Το 70% των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και το 24,4% των αντίστοιχων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Μαγνησία υπολογίζεται ότι συμμετείχαν δυναμικά στη χθεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας και την πορεία που ακολούθησε σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Μεγάλη η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην εικοσιτετράωρη απεργία, που κήρυξαν χθες η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, υψώνοντας φωνή διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας και σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αγωγή που κατέθεσε η υπουργός Νίκη Κεραμέως κατά της απεργίας – αποχής διδασκόντων από τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Με πανό και συνθήματα συμμετείχαν χθες δεκάδες εκπαιδευτικοί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον πεζόδρομο της Ερμού, έξω από το προαύλιο του Αγίου Νικολάου στον Βόλο και στη συνέχεια στην πορεία διαμαρτυρίας που ακολούθησε σε δρόμους της πόλης.

Δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές εμφανίστηκαν εξοργισμένοι με τη στάση, που κρατά απέναντί τους η υπουργός Παιδείας, υπογραμμίζοντας ότι αντί να συζητήσει μαζί τους, καταφεύγει διαρκώς στα δικαστήρια.

«Η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται μέσω δικαστικών αιθουσών. Το Υπουργείο Παιδείας σε δέκα ημέρες έχει προσφύγει τρεις φορές στις δικαστικές αίθουσες για να δώσει λύση στο αδιέξοδο, που το ίδιο έχει προκαλέσει. Ο χώρος της παιδείας είναι διαλόγου, σύνδεσης και συνεννόησης. Δυστυχώς για το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί ακριβώς την αντίθετη πολιτική» υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Απόστολος Μούσιος.

Παράλληλα ανέφερε ότι ήταν υψηλά τα ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας στη χθεσινή απεργιακή κινητοποίηση, επισημαίνοντας παράλληλα ότι: «Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι πρώτη προτεραιότητα για τον κλάδο των εκπαιδευτικών είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, με βάση τη θέση της διδασκαλικής ομοσπονδίας, η οποία θέλει να προβάλλει ένα σχολείο που θα είναι ανατροφοδοτικό, ένα σχολείο που θα αναβαθμίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και θα δίνει διέξοδο σε όλα τα παιδιά».

Αναφερόμενος στο κύμα αντίδρασης, που έχει ξεσπάσει κατά της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας στο ζήτημα της αξιολόγησης, ο κ. Μούσιος χαρακτήρισε «γραφειοκρατική και αναποτελεσματική την αξιολόγηση» και τόνισε ότι «μια αξιολόγηση η οποία έχει γραφειοκρατικό χαρακτήρα και δεν αναβαθμίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του δημόσιου σχολείου, θα βρίσκει την εκπαιδευτική κοινότητα αντίθετη».

Δυναμικές κινητοποιήσεις

«Δίνουμε το «παρών» στην απεργιακή κινητοποίηση και κάνουμε τον αγώνα μας, για να μην εφαρμοστεί το νομοθετικό πλαίσιο γύρω από την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, το οποίο οδηγεί στην υποβάθμιση των σχολείων και την περαιτέρω συγχώνευσή τους» επεσήμανε από την πλευρά της η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας Μαρία Γιαννουλή.

Μεταφέροντας τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας επεσήμανε: «Ζητάμε την επιμόρφωση των καθηγητών με πρόγραμμα, που θα απαντά στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες. Αγωνιζόμαστε για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών».

Παράλληλα η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας ανέφερε ότι επί συνόλου 1.480 εκπαιδευτικών, 360 συμμετείχαν στην απεργία, με αρκετά σχολεία να απέχουν από την αξιολόγηση.

Σφοδρές αντιδράσεις

Στο ίδιο μήκος κύματος η δήλωση του προέδρου του Νομαρχιακού Τμήματος Μαγνησίας της ΑΔΕΔΥ Φίλιππου Κωνσταντινίδη: «Η παιδεία είναι ένας χώρος, που χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης τόσο με τους μαθητές, όσο και με τους γονείς. Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι η βάση για να προχωρήσουμε. Οι ίδιες σχέσεις πρέπει να χτίζονται και με εκείνους που είναι πάνω απ’ τους εκπαιδευτικούς και πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργούν τα σχολεία και τις σχέσεις που πρέπει να χτίσουν τα σχολεία. Με αυτή τη λογική η σχέση μας με το υπουργείο δεν είναι η καλύτερη και με τέτοιες λογικές, πρακτικές και συγκρούσεις δεν θα οδηγηθούμε πουθενά».

Εκφράζοντας την άποψή της η Λίλα Πέτρου, μέλος στο ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, υπογράμμισε ότι «οι αγώνες των εκπαιδευτικών και των μαθητών, όλων των εργαζομένων, για την ολόπλευρη μόρφωση και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου δεν γνωρίζουν απαγορεύσεις. Συνεχίζουμε ενωμένοι, θα νικήσουμε. Αυτός ο νόμος θα καταργηθεί στην πράξη».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου