ΤΟΠΙΚΑ

Αυτά είναι τα μέτρα στο Πρωτοδικείο Βόλου

αυτά-είναι-τα-μέτρα-στο-πρωτοδικείο-βό-416606

Τι προβλέπει η πράξη του προέδρου Πρωτοδικών Δημήτρη Βασιλόπουλου

Εκδόθηκε από τον πρόεδρο Πρωτοδικών Βόλου, Δημήτρη Βασιλόπουλο, η πράξη για το υγειονομικό πρωτόκολλο που πρέπει να τηρείται στο Πρωτοδικείο Βόλου, μετά την πλήρη επαναλειτουργία των δικαστηρίων την περασμένη Πέμπτη.

Το αυστηρό πρωτόκολλο, με τα μέτρα για τον περιορισμό διάδοσης του κορονοϊού, προβλέπει έλεγχο των εισερχομένων στην κεντρική είσοδο των δικαστηρίων για την προμήθεια των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, εξυπηρέτηση πολιτών στη Γραμματεία του Πρωτοδικείου ανά άτομο, με την τήρηση της απόστασης ασφαλείας του 1,5 μέτρου, μόνο ύστερα από συνεννόηση με τον αρμόδιο υπάλληλο για προγραμματισμένη συνάντηση μετά από τηλεφωνικό ραντεβού ή συνεννόηση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Οι αιτήσεις για χορήγηση πιστοποιητικών ή αποφάσεων μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά, ενώ οι εισερχόμενοι στα δικαστήρια επιβάλλεται με φορούν την προστατευτική τους μάσκα και να χρησιμοποιούν τα αντισηπτικά διαλύματα που υπάρχουν σε εμφανή σημεία.

Η άσκοπη παραμονή ατόμων στα δικαστήρια απαγορεύεται, ενώ στα ακροατήρια επιτρέπεται να παραμένει συγκεκριμένος αριθμός ατόμων, με ανώτατο όρια τα 15 άτομα τα ποινικά δικαστήρια.

Ο έλεγχος στην είσοδο

Σύμφωνα με την πράξη του προέδρου πρωτοδικών, τα φυσικά πρόσωπα (δικαστικοί λειτουργοί, δικαστικοί υπάλληλοι, δικηγόροι, πάσης φύσεως εργαζόμενοι, πολίτες) υποχρεούνται να επιδεικνύουν ένα από τα κάτωθι:

*Πιστοποιητικό εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου της παραπάνω ΚΥΑ.

*Πιστοποιητικό νόσησης

*Βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού ελέγχου για κορωνοϊό COVID – 19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί είτε με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός 72 ωρών πριν την είσοδο είτε ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού Covid-19 (RAPID TEST) εντός 48 ωρών πριν την είσοδο σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 της ίδιας ΚΥΑ.

Ταυτόχρονα διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας του κατόχου.

Οι ως άνω υποχρεώσεις καταλαμβάνουν ανηλίκους από 12 ετών και άνω. Οι ανήλικοι από 4 έως 11 ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω, αρκεί η επίδειξη δήλωσης αποτελέσματος self – test για αυτοδιαγνωστικό έλεγχο που έχει διενεργηθεί σε διάστημα 24 ωρών πριν από την είσοδο των φυσικών προσώπων στο Δικαστικό Μέγαρο στις κάτωθι περιπτώσεις:

  1. Κατάθεση υπό την προϋπόθεση ότι έχουν εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα: α) αίτησης προσωρινής δικαστικής προστασίας (ασφαλιστικά μέτρα, αίτηση αναστολής κ.λ.π.) με αίτημα προσωρινής διαταγής ή β) αίτησης εκούσιας δικαιοδοσίας με αίτημα προσωρινής διαταγής ή γ) αυτοτελούς αιτήματος προσωρινής διαταγής.
  2. Συζήτηση προσωρινής διαταγής.
  3. Κατάθεση και συζήτηση αγωγών του άρθρου 22 του ν. 1264/1982.
  4. Παράσταση πληρεξούσιων δικηγόρων, κατηγορούμενων και μαρτύρων Εισαγγελέα ή Ανακριτή σε ποινικές υποθέσεις διαδικασίας αυτοφώρου, πλημμελημάτων και κακουργημάτων.

Τα προαναφερόμενα επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του φυσικού προσώπου στην κεντρική είσοδο του Δικαστικού Μεγάρου Βόλου προς το προσωπικό εταιρείας φύλαξης (security) ή σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Υπηρεσίας, οι οποίοι τα σαρώνουν ηλεκτρονικά μέσω ειδικής εφαρμογής.

Στα πρόσωπα (δικαστικοί λειτουργοί, δικηγόροι, πάσης φύσεως εργαζόμενοι, πολίτες) που δεν είναι εφοδιασμένα με το κατάλληλο πιστοποιητικό απαγορεύεται η είσοδος.

Η είσοδος θα γίνεται από την κεντρική είσοδο του Δικαστικού Μεγάρου, που βρίσκεται στην οδό Βενιζέλου.

Η εξυπηρέτηση από τη Γραμματεία

Η είσοδος στα γραφεία των υπαλλήλων της Γραμματείας του Πρωτοδικείου Βόλου θα γίνεται ανά άτομο και μόνο ύστερα από συνεννόηση με τον αρμόδιο υπάλληλο, άλλως η εξυπηρέτηση μπορεί να πραγματοποιείται, εφόσον είναι εφικτό, από την είσοδο του γραφείου σύμφωνα με τις οικείες σημάνσεις, έτσι ώστε να τηρείται απόσταση 1,5 μέτρου κατ’ ελάχιστον μεταξύ των προσώπων.

Προτεραιότητα θα παραχωρείται στα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις. Συνιστάται,προς αποφυγή συνωστισμού και εφόσον είναι εφικτό, η προσέλευση των δικηγόρων στα γραφεία των υπαλλήλων του Πρωτοδικείου να γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το αρμόδιο γραφείο της Γραμματείας και σε συνεννόηση με τον αρμόδιο υπάλληλο για την ώρα προσέλευσης.

Οι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στα γραφεία της Γραμματείας του Πρωτοδικείου Βόλου μόνο κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης, που θα γίνεται τηλεφωνικώς ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων

Οι αιτήσεις για τη χορήγηση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων μπορούν να υποβάλλονται και σε ηλεκτρονική μορφή.

Ειδικότερα:

1) Οι αιτήσεις για τη χορήγηση ενιαίου πιστοποιητικού δικαστικής φερεγγυότητας (μη πτώχευσης κλπ) ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ https://app.moj.gov.gr/pnet/plogin ή από τη σελίδα του gov.gr επιλογή Λοιπά Πρωτοδικεία και για πιστοποιητικά και έκδοση αντιγράφων που αφορούν σε σωματεία και Α.Μ.Κ.Ε. (Γραφείο 2) στο τηλέφωνο 24210-32480 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

2) Για την έκδοση αντιγράφων πολιτικών και ποινικών αποφάσεων μέχρι το έτος 2015, την έκδοση πιστοποιητικών που αφορούν τελεσιδικία πολιτικών αποφάσεων μέχρι έτος 2009, διαθήκες και αποδοχή κληρονομιάς (ο θάνατος μέχρι 28-02-2013) κλπ, καθώς και καταστατικών εταιρειών (γραφείο 8) στο τηλέφωνο 2421039974 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

3) Για την έκδοση αντιγράφων πολιτικών αποφάσεων από το έτος 2015 μέχρι και σήμερα, την πληροφόρηση σχετικά με την έκβαση πολιτικών υποθέσεων από το έτος 2015 μέχρι και σήμερα, την έκδοση πιστοποιητικών προσβολής κληρονομικού δικαιώματος και κύρους διαθήκης, κύρους αρχαιρεσιών, μη άσκησης ενδίκων μέσων κατά πολιτικών αποφάσεων από το έτος 2009 έως και σήμερα κλπ (γραφεία 5-7) στα τηλέφωνα 2421039641 & 2421028260 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

4) Για έκδοση πιστοποιητικών που αφορούν αναγκαστική διαχείριση, μη άσκησης ενδίκων μέσων κατά διαταγών πληρωμής κ.λ.π. και οτιδήποτε αφορά υποθέσεις ασφαλιστικών μέτρων, ειδικής διαδικασίας (μισθώσεις και ανακοπές) και εργατικών (γραφεία 3-4) στα τηλέφωνα 2421034859 & 2421039640 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

5) Για το ποινικό Τμήμα: α) Εκκαθάριση ποινών κλπ: στα τηλέφωνα 2421039934 & 2421031506, β) Βουλεύματα, ΜΟΔ: στο τηλέφωνο 2421029331 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], γ) Ποινικές έδρες και για την πληροφόρηση σχετικά με την έκβαση ποινικών υποθέσεων και για την έκδοση ποινικών αποφάσεων μετά το 2015 μέχρι και σήμερα, στο τηλέφωνο 2421032481 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Το Ποινικό Τμήμα και το Τμήμα Βουλευμάτων θα χορηγεί αντίγραφα ή πιστοποιητικά κάθε είδους κανονικά. Εκθέσεις άσκησης ενδίκων μέσων συντάσσονται κανονικά.

Δωρεάν νομική βοήθεια

Οι αιτήσεις νομικής βοήθειας μπορούν να κατατίθενται μέχρι ώρα 12:30, εκτός εάν είναι απολύτως αναγκαίο να κατατεθούν την ίδια ημέρα και μετά τις 12:30, το οποίο θα αποφασίζει ο εκάστοτε πρόεδρος Υπηρεσίας.

Ατομικά μέσα προστασία

Η χρήση μη ιατρικής προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική από όλους τους δικαστικούς λειτουργούς, εισαγγελικούς λειτουργούς, γραμματείς, δικαστικούς επιμελητές, συνηγόρους, διαδίκους και λοιπούς πολίτες, που εισέρχονται στο Δικαστικό Μέγαρο Βόλου και καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στα γραφεία, τις αίθουσες συνεδριάσεων (ακροατήρια), τους διαδρόμους και όλους τους υπόλοιπους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στο πρόσωπο που αρνείται να φορέσει προστατευτική μάσκα και θα ζητείται η συνδρομή της αστυνομίας για την άμεση απομάκρυνσή του από τους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου.

Συνιστάται σε όλους όσους εισέρχονται να χρησιμοποιούν τα αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα που είναι διαθέσιμα στους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου. Με ευθύνη της Συντονίστριας Διαχείρισης διασφαλίζεται η διαρκής τροφοδοσία των συσκευών αλκοολούχων αντισηπτικών διαλυμάτων.

Δεν επιτρέπεται η άσκοπη παραμονή ατόμων στους διαδρόμους του Δικαστικού Μεγάρου και όσοι ευρίσκονται στους χώρους του πρέπει καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους σε αυτούς να τηρούν απαρέγκλιτα απόσταση 1,5 μέτρου κατ’ ελάχιστον από τα άλλα πρόσωπα.

Ο επιτρεπόμενο αριθμός ατόμων στις δίκες

Ορίζεται ως ανώτατο όριο παρευρισκομένων εντός των αιθουσών εκδίκασης υποθέσεων του ΜΟΔ, του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου και του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου ο αριθμός των 15 ατόμων και για τα γραφεία συνεδριάσεων πολιτικών υποθέσεων ο αριθμός των 8 ατόμων.

Κατ’ εξαίρεση ο αριθμός των ατόμων στις αίθουσες εκδίκασης υποθέσεων του ΜΟΔ, του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου και του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου μπορεί να υπερβεί τα 15, εάν, κατά την κρίση του προεδρεύοντος του δικαστηρίου, η παρουσία των ατόμων αυτών είναι απολύτως αναγκαία στις παραπάνω αναφερόμενες δίκες.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου