ΤΟΠΙΚΑ

Αλιευτικό καταφύγιο Πλατανιά: Η «μαύρη βίβλος» για το υπό κατασκευή έργο

αλιευτικό-καταφύγιο-πλατανιά-η-μαύρ-427060

Με δωδεκάλογο επιχειρημάτων ο Σύλλογος «Σηπιάδα» τοποθετείται, γιατί «αποτελεί καταστροφή για τον τουρισμό»

Με δωδεκάλογο επιχειρημάτων ο Σύλλογος «Σηπιάδα» κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και επιχειρεί να λειτουργήσουν οι επισημάνσεις του ως «καμπανάκι» προς την Περιφέρεια, προκειμένου να μην προχωρήσει στην κατασκευή του νέου αλιευτικού καταφυγίου στον Πλατανιά Νοτίου Πηλίου, διότι, όπως προειδοποιεί, το έργο θα σημάνει την καταστροφή του τουρισμού στην περιοχή.

Ο Σύλλογος, ο οποίος εξέφρασε από την πρώτη στιγμή την αντίθεσή του με το έργο, λέγοντας ότι με αυτό η Περιφέρεια δείχνει ότι μισεί το Νότιο Πήλιο, επανέρχεται στο θέμα με πληθώρα επιχειρημάτων, που αναλύει, ώστε να καταστεί κατανοητό το μείζον πρόβλημα που προκαλείται στον Πλατανιά.

Σημειώνει ότι το λιμάνι που υπό άλλες προϋποθέσεις θα μπορούσε να αποτελέσει αφετηρία ανάπτυξης για την περιοχή, τελικά θα αποτελέσει την καταστροφή της και προειδοποιεί ότι θα υπάρξει μεγάλη υποβάθμιση για την περιοχή, τόσο όσον αφορά στην τουριστική της προοπτική όσο όσον αφορά και στην επισκεψιμότητά της με αντίκτυπο στα μαγαζιά και τον δήμο που θα φορτωθεί με υπέρογκα έξοδα.

«Η Σηπιάδα» προειδοποιεί ότι θα αλλάξει ο χαρακτήρας του λιμανιού, θα διαφοροποιηθεί το φυσικό τοπίο, θα υποβαθμιστούν τα μαγαζιά, θα αλλάξει ακόμη και το λιμάνι και πανέμορφη παραλία «Μικρό».

Προς επίρρωση σημειώνει ότι το πρώτο έργο που θα πραγματοποιηθεί είναι η επέκταση του μόλου και το μπάζωμα της θάλασσας στην τοποθεσία «Παλιά». Εκεί προβλέπεται να στηθούν τα εργοτάξια, τα οποία θα βρίσκονται μπροστά από τις ταβέρνες και τις καφετέριες. Δηλαδή, όπως εξηγεί το 70% των καταστημάτων του Πλατανιά κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου θα βρίσκεται πίσω από ένα εργοτάξιο, το οποίο θα παραλύσει με αυτό τον τρόπο των τουρισμό σε ολόκληρο το χωριό.

Εμμένοντας τη θέση του για τους κινδύνους που υπάρχουν για την περιοχή, ο Σύλλογος σημειώνει ότι θα χαθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση που υπάρχει αυτή τη στιγμή με τα νησιά των Σποράδων, αφού όπως λέει, η μελέτη προβλέπει απαγόρευση των τακτικών πλόων για πλοία άνω των 27 μέτρων.

Ακόμη και το πλοίο Ελίζαμπεθ, όπως λέει, που κάνει το δρομολόγιο, θα αποκλειστεί, διότι πρόκειται για ένα σκάφος 43 μέτρων.

Η εν λόγω απαγόρευση ουσιαστικά «θέτει» εκτός ακτοπλοΐας τουριστικά σκάφη και ιπτάμενα δελφίνια, καθώς λόγω μεγέθους δεν θα μπορούν να προσεγγίσουν το λιμάνι.

Γενικότερα η υποβάθμιση που θα επέλθει για τα μαγαζιά θα είναι πολύ μεγάλη περιοχή. Η «Σηπιάδα» εξηγεί ότι στα «Παλιά» οι ταβέρνες και τα καφέ που αυτή τη στιγμή έχουν άμεση επαφή με τη θάλασσα και απεριόριστη θέα στο πέλαγος.

Όμως, μετά την ολοκλήρωση του αλιευτικού καταφυγίου θα έχουν μπροστά τους ένα παρκινγκ, μια γλίστρα και σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερα ψηλό μόλο (4 μέτρα), θα χαθεί αυτή η άμεση επαφή με τη θάλασσα και η θέα.

Δεν είναι όμως μόνο αυτοί οι λόγοι για τους οποίους η Περιφέρεια επιβάλλεται κατά τον Σύλλογο να αλλάξει τον σχεδιασμό της και να ξανασκεφτεί για το έργο. Στη δυτική παραλία όπου βρίσκονται επίσης καταστήματα εστίασης και μια αμμουδιά μήκους 70 μέτρων ιδιαίτερα ελκυστική σε παιδιά και μεγάλους λόγω του ότι αποτελείται από άμμο και καθόλου πέτρες, θα τοποθετηθούν βράχια μήκους 145 μέτρων, πλάτους 7 και ύψους ενός μέτρου πάνω από την προβλήτα.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί η αμμουδιά, καθώς και η άμεση επαφή με τη θάλασσα των παραπάνω καταστημάτων.

Το πιο σημαντικό, όμως, απ’ όλα, για τον Σύλλογο είναι ότι η έξοδος του ποταμού συνορεύει με το λιμάνι. Τώρα, η μεγάλη ποσότητα από άμμο που μεταφέρεται στις εκβολές του απομακρύνεται με το ρεύμα και τον κυματισμό και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εμπλουτίζεται η αμμουδιά του Πλατανιά. Με την κατασκευή του καταφυγίου, σημειώνει ότι θα σταματήσει αυτός ο κυματισμός και το ρεύμα, με αποτέλεσμα τη συγκέντρωση άμμου στην είσοδο του λιμανιού, ενώ επηρεάζεται και η επόμενη παραλία το Μικρό.

Ακόμη, , δεν θα υπάρχει άνοιγμα στον μόλο για να ανανεώνονται τα νερά του λιμανιού, οι χημικές τουαλέτες και αποθήκες σε κοντέινερ θα είναι δίπλα στα «Παλιά», ενώ ο φυσικός λιμένας που εξυπηρετεί 60-70 σκάφη θα χαθεί και ο χαρακτήρας του αλιευτικού καταφυγίου θα αλλάξει θα μπαίνουν τουριστικά σκάφη αν περισσέψει χώρος.

Εκτιμάται έτσι ότι θα είναι πολύ περιορισμένα τα έσοδα και τεράστια τα έξοδα που θα επιβαρύνουν τον δήμο, τη στιγμή που οι ντόπιοι ψαράδες είναι ελάχιστοι.

«Χάνονται πολύ μεγάλες τουριστικές επενδύσεις», καταλήγει, αφού «κανένας επενδυτής δεν ενδιαφέρεται για ένα μέρος που δεν μπορεί να προσφέρει φυσική ομορφιά και σωστές παροχές. Τι θα πουλήσει στον πελάτη του. Κατά συνέπεια ζημιώνουν και τα υπόλοιπα χωριά του Δήμου Νοτίου Πηλίου. Διότι όλα είναι αλυσίδα», επαναλαμβάνει ο Σύλλογος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου