ΤΟΠΙΚΑ

Πρόβλημα ρευστότητας στην αγορά παρά τις προσφορές και τις εκπτώσεις

πρόβλημα-ρευστότητας-στην-αγορά-παρά-505449

Συσσωρεύτηκαν οι υποχρεώσεις στον εμπορικό κόσμο, με την πανδημία να συνεχίζει τα οικονομικά χτυπήματα

Τρεις μήνες πέρασαν που η αγορά βγήκε από τα μέτρα περιορισμού του κορονοϊού και δουλεύει κανονικά, όμως ακόμη και σήμερα δεν μπορεί να πιάσει τους κανονικούς της ρυθμούς. Αντίθετα, ενώ τρέχουν εκπτώσεις και βρίσκεται στη μέση του καλοκαιριού, εποχή που πάγια αυξάνει τους τζίρους, η αγοραστική κίνηση είναι περιορισμένη, με αποτέλεσμα να επικρατεί προβληματισμός.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Απόστολος Οντόπουλος, λέει ότι «έχουν συσσωρευτεί τα προβλήματα και σε συνδυασμό με τη χαμηλή κίνηση τα καταστήματα προσπαθούμε να επιβιώσουν με σημαντικά προβλήματα ρευστότητας».

Πλέον ο εμπορικός κόσμος προβληματίζεται έντονα για το τι μέλλει γενέσθαι από το φθινόπωρο. «Ούτε ο τουρισμός, ούτε η εστίαση δουλεύουν σωστά και τα προβλήματα θα μεταφερθούν και σε εμάς όπως και στην οικονομία της χώρας», σημειώνει.

Αυτή τη στιγμή η κίνηση στην αγορά είναι ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με τον Μάιο, όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την προ κορονοϊού εποχή. «Μετά την άρση των περιορισμών προχωρήσαμε σε ελκυστικές προσφορές, ενώ οι εκπτώσεις ξεκίνησαν πολύ νωρίς σε σχέση με άλλα καλοκαίρια. Εντούτοις, φαίνεται ότι δεν τονώνεται η κίνηση και έχουμε και το μείζον θέμα με τις επιταγές», σημειώνει.

Οι έμποροι καλούνται τώρα να εξοφλήσουν επιταγές παλαιότερων επιταγών που γίνονται απαιτητές, για τις οποίες δίνεται παράλληλα μία μικρή παράταση, ενώ υποχρεώνονται να πληρώνουν με ρευστό τους προμηθευτές τους, που λόγω πανδημίας, ζητούν την καταβολή των παραγγελιών τοις μετρητοίς.

Ο α’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Γιώργος Σακελάρης, λέει ότι μέσα σε όλα αυτά έχει αυξηθεί σημαντικά και το κόστος στα προϊόντα που είναι εισαγωγής. «Εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε χαμηλά τις τιμές, δημιουργείται, όμως, μία προβληματική κατάσταση και δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά. Φανταστείτε να αυξάναμε τις τιμές των προϊόντων σε μία χρονική στιγμή που το πελατολόγιό μας αδυνατεί να καταναλώσει», σημειώνει.

Οι εκπτώσεις δεν κυλούν όπως αναμενόταν από τον εμπορικό κόσμο. «Βλέπουμε να υπάρχει ανασφάλεια, έλλειψη χρημάτων λόγω των αναστολών, αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών. Κάποιοι δίνουν την εντύπωση ότι θέλουν να κάνουν σφιχτή οικονομική διαχείριση για το επόμενο lockdown», προσθέτει.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου