ΤΟΠΙΚΑ

«Κάτω τα χέρια από τα σχολεία»

κάτω-τα-χέρια-από-τα-σχολεία-600311

«Οχι πειράματα στα σχολεία μας» το σύνθημα, με το οποίο καθηγητές και εκπαιδευτικοί στο σχολικό συγκρότημα των 1ου Γυμνασίου – 1ου Γενικού Λυκείου Ν. Ιωνίας αντέδρασαν στην ανακοίνωση της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή για τη μετατροπή των δύο σχολικών μονάδων σε πειραματικές από το νέο σχολικό έτος. Η απόφαση, που αιφνιδίασε τα δύο σχολεία, βρήκε μαθητές και εκπαιδευτικούς να προχωρούν σε καθιστική διαμαρτυρία στο σχολικό προαύλιο, ενώ προετοιμάζουν πιο δυναμικές αντιδράσεις τις επόμενες ημέρες.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χθες υπογράφτηκε από την κ. Μακρή η απόφαση, με βάση την οποία δημιουργούνται 41 νέα πειραματικά και 9 πρότυπα γυμνάσια και λύκεια στη χώρα, τα οποία θα προστεθούν στα 34 και 28 αντίστοιχα που ήδη λειτουργούν.

Στη Θεσσαλία δημιουργούνται 12 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, εκ των οποίων η πλειονότητα, τα έξι, στη Μαγνησία. Ως πειραματικά θα λειτουργήσουν τα 1ο Νηπιαγωγείο Πορταριάς «Αθανασάκειο», το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς «Νικ. Τσοποτός», το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας και το 1ο Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας. Ως πρότυπα θα λειτουργήσουν το 2ο Γυμνάσιο και το 2οι Γενικό Λύκειο Βόλου.

Σημειώνεται ότι με εξαίρεση τις δύο σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, οι σύλλογοι διδασκόντων των οποίων είχαν αυτοπροτείνει για να λειτουργήσουν ως πειραματικές σχολικές μονάδες, οι τέσσερις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας είχαν απορρίψει την προοπτική. Τις θέσεις τους ενάντια στη λειτουργία τους ως πρότυπων και πειραματικών σχολείων είχαν εκφράσει τόσο στα πρακτικά των συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων, όσο και με διαβήματα προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας.

Κόντρα στις θέσεις της σχολικής κοινότητας, η απόφαση της υφυπουργού εκδόθηκε χθες και ήρθε να προκαλέσει αναστάτωση, κατά τη δεύτερη ημέρα της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων.

Η απόφαση έβγαλε καθηγητές και μαθητές στο προαύλιο

«Νιώθουμε έντονη απογοήτευση. Δόθηκε αγώνας ενός μήνα για να εξηγήσουμε τις θέσεις μας. Ενα σχολείο 70 ετών, παρά τη θέληση των εκπαιδευτικών και των γονέων, μετατρέπεται σε πειραματικό. Πώς θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή για κάτι, για το οποίο δεν συμφωνούμε; Η απόφαση ήταν αιφνιδιαστική και αν εφαρμοστεί, μακροπρόθεσμα θα αλλάξει τον μαθητικό χάρτη. Χάνονται η φυσιογνωμία και η ιστορικότητα του σχολείου, που δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών της Ν. Ιωνίας. Πλέον θα έρχονται μαθητές απ’ όλον τον νομό και τα παιδιά της Ν. Ιωνίας θα πρέπει να πάνε σε άλλα σχολεία. Εγώ είμαι απόφοιτη του συγκεκριμένου σχολείου και επέλεξα συνειδητά, έχοντας και μικρασιατική καταγωγή, να έρθω να προσφέρω στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, η οποία χάνεται», ανέφερε η διευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας, Βάσσα Παρασκευά.

«Λυπούμαστε! Ζητήθηκε η άποψη του συλλόγου διδασκόντων, ήταν αρνητική και εν αγνοία μας, μας πρότεινε ως πειραματικό ο προϊστάμενός μας. Ενα ιστορικό σχολείο χάνεται, για να δημιουργηθεί κάτι νέο», ανέφερε από την πλευρά της η διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας Ελένη Χατζηδημητρίου, επίσης απόφοιτη του συγκεκριμένου σχολείου.

Στο άκουσμα της απόφασης, εκπαιδευτικοί εξήγησαν στους μαθητές τι απόφαση λήφθηκε για το σχολείο τους και όλοι μαζί αντέδρασαν άμεσα. Με πλακάτ και συνθήματα διαμαρτυρήθηκαν στο σχολικό προαύλιο. Προχώρησαν σε καθιστική διαμαρτυρία, ανάρτησαν πανό και κρατούσαν πλακάτ με συνθήματα όπως «Οχι στο πειραματικό, Ναι στο Γενικό», «Οχι στη διάλυση του σχολείου μας», «Κάτω τα χέρια από το σχολείο».

«Μας χρυσώνουν το χάπι»

Προχθές, κατά την πρώτη ημέρα των διά ζώσης μαθημάτων, η υφυπουργός Ζέττα Μακρή είχε συνάντηση με τους προέδρους των συλλόγων γονέων των δύο σχολείων της Ν. Ιωνίας, σε μία προσπάθεια να κατευναστούν οι αντιδράσεις. Προτάθηκε μάλιστα στους γονείς να δοθεί και μικρασιατική προσωνυμία στο σχολείο, που να προσδίδει την ταυτότητά του. «Προσπαθούν να μας χρυσώσουν το χάπι», οι άμεσες αντιδράσεις.

Αιφνιδιασμός και στο συγκρότημα του Αναύρου

Αιφνιδιασμό προκάλεσε η απόφαση και στο σχολικό συγκρότημα του Αναύρου, όπου τα 2ο Γυμνάσιο και 2ο ΓΕΛ Βόλου πρόκειται να λειτουργήσουν ως πρότυπες σχολικές μονάδες.

«Τόσο στον Σύλλογο Διδασκόντων, όσο και με έγγραφη διαμαρτυρία μας στη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, αλλά και με διαμαρτυρία που πραγματοποιήθηκε πριν το Πάσχα είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας στη μετατροπή του σχολείου μας ως πρότυπου. Την αρνητική εισήγηση είχαμε κάνει γνωστή και στην υφυπουργό. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε», ανέφερε ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Βόλου Απόστολος Ζαχαρός. Στο σχολείο θα γίνει σήμερα συνεδρίαση προκειμένου να αποφασιστούν οι περαιτέρω κινήσεις.

Αρνητική ήταν και η εισήγηση του 2ου Γενικού Λυκείου Βόλου που επίσης θα εξετάσει την αιφνιδιαστική απόφαση σήμερα. Εκπαιδευτικοί του σχολείου δεν κρύβουν την ανησυχία τους για την οργανικότητα των θέσεων των εκπαιδευτικών, πού θα αναγκαστούν να φοιτήσουν μαθητές της συνοικίας.

Χαρ. Σταχτέας: «Καταλύτης για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης»

Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Χαράλαμπο Σταχτέα, τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρει ο κ. Σταχτέας, με αφορμή την απόφαση της υφυπουργού, «αυτό που πρέπει να προτάξουμε εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, προσαρμοζόμενοι στα νέα δεδομένα, είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του παρεχόμενου δημόσιου εκπαιδευτικού έργου. Η λειτουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων θα λειτουργήσει ως καταλύτης για τη συνολική αναβάθμιση όλων των γυμνασίων και λυκείων της περιοχής μας. Τα τελευταία χρόνια οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και οφείλουμε όλοι να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των καιρών, προκειμένου να δώσουμε στα παιδιά μας ισχυρά εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους».

Μαθητές με κληρώσεις και εξετάσεις

Σημειώνεται ότι η κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου και οι εξετάσεις για τα πρότυπα τη Δευτέρα 28 Ιουνίου. Παράλληλα οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας περιμένουν την επίσημη απόφαση καθώς και τις εφαρμοστικές εγκυκλίους.

Σε ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι «τα πρότυπα σχολεία είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και στην ανάδειξη και ενθάρρυνση μαθητών με ταλέντα και ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες. Τα πειραματικά σχολεία είναι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού ΠΕΙ.Σ. που εισάγεται σε αυτά με κλήρωση. Επιπλέον, επιδιώκεται η εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π. Στόχος μας είναι τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία να συμβάλλουν στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή και μαθήτρια».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου