ΤΟΠΙΚΑ

Ολόγυμνος μπροστά σε μαθητές εν ώρα μαθήματος!

ολόγυμνος-μπροστά-σε-μαθητές-εν-ώρα-μα-615607

Σοκ για μαθητές και καθηγητές Γυμνασίου στον Βόλο, που έκαναν τηλεκπαίδευση – Αλλεπάλληλα τα περιστατικά «διαρρήξεων» των ψηφιακών τάξεων

Εμφανίστηκε ολόγυμνος μπροστά σε μαθητές προκαλώντας χάος την ώρα του μαθήματος. Επιδειξίας εισέβαλε σε ψηφιακή τάξη Γυμνασίου και μάλιστα δύο φορές, χρησιμοποιώντας το όνομα μαθητή του σχολείου. Η εικόνα του ολόγυμνου άντρα αιφνιδίασε τόσο τον καθηγητή, που εκείνη την ώρα έκανε μάθημα, όσο και τους μαθητές, οι οποίοι παρακολουθούσαν μαθήματα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας με κλειστές κάμερες. Η μοναδική κάμερα που άνοιξε ήταν του επιδειξία «εισβολέα»…

Το περιστατικό σημειώθηκε την περασμένη Παρασκευή, κατά την τελευταία ημέρα των μαθημάτων, πριν τις διακοπές για το Πάσχα. Στα Γυμνάσια έως και την Παρασκευή οι μαθητές παρακολουθούσαν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης, στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορονοϊού.

Η παρουσία του εισβολέα στην ψηφιακή τάξη δεν είχε γίνει από κανέναν αντιληπτή. Οι μαθητές παρακολουθούσαν μαθήματα εξ αποστάσεως με κλειστές κάμερες και το μόνο που εμφανίζεται στις οθόνες τους είναι τα ονόματά τους. Στο παράθυρο του εισβολέα εμφανιζόταν το όνομα μαθητή της τάξης και του συγκεκριμένου τμήματος.

Ξαφνικά κατά τη διάρκεια του μαθήματος ακούστηκε από τον εισβολέα: «Με φοβάσαι;». «Η φωνή στο ηχητικό μήνυμα ήταν παραποιημένη», αναφέρει η διευθύντρια.

Μυώδης, τριχωτός και στο επίμαχο σημείο το όνομα

Λίγο μετά η οθόνη άναψε και στο παράθυρο εμφανίστηκε άντρας, πιθανότατα πρόκειται για φωτογραφία, ο οποίος ήταν ολόγυμνος. «Στην οθόνη δεν φαινόταν πρόσωπο. Ο άντρας φαινόταν από το πηγούνι και κάτω. Μυώδες, τριχωτό σώμα και στο επίμαχο σημείο υπήρχε στην οθόνη το όνομα μαθητή της τάξης», περιγράφει η ίδια.

Ακολούθησε πανικός. «Οταν είσαι ανυποψίαστος, πραγματικά τα χάνεις κι αυτό είναι το λιγότερο. Εκείνη την ώρα το μόνο που σκέφτεσαι είναι πώς να προστατεύσεις τα παιδιά», ανέφερε η διευθύντρια του σχολείου. Ο καθηγητής ζήτησε από τα παιδιά να αποσυνδεθούν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα και το ίδιο έκανε κι έκανε κι ο ίδιος. Ενημερώθηκαν η διεύθυνση του σχολείου, οι γονείς των μαθητών, αλλά και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, μέσω της οποίας ζητήθηκαν κατευθύνσεις.

Ο καθηγητής έκανε print screen

Το συμβάν καταγγέλθηκε στην Αστυνομία και οι ίδιοι οι καθηγητές, αλλά και οι μαθητές κλήθηκαν να συμβάλλουν στις έρευνες. Η ψηφιακή τάξη άνοιξε για τις επόμενες ώρες, όμως μετά από κατευθύνσεις που δόθηκαν πήραν μέρος μόνο τα αγόρια του τμήματος.

Οπως διαπιστώθηκε ο εισβολέας επιχείρησε να μπει στην ψηφιακή τάξη κι άλλες φορές χρησιμοποιώντας τα ονόματα άλλων μαθητών του συγκεκριμένου τμήματος αλλά δεν τα κατάφερε. Την ψηφιακή πύλη εισόδου στην τάξη κατόρθωσε να παραβιάσει την τελευταία ώρα του σχολικού προγράμματος κι ενώ αγόρια μαθητές μαζί με τον καθηγητή τους του έστησαν παγίδα. Ο επιδειξίας εμφανίστηκε ξανά ολόγυμνος και ο καθηγητής πρόλαβε να «παγώσει» την εικόνα και να κάνει print screen, ενέργεια μέσω της οποίας εκτιμάται ότι μπορούν να βρεθούν τα ίχνη του δράστη.

Γνώριζε τα ονόματα μαθητών

Σύμφωνα με τη διευθύντρια του σχολείου, δεν ήταν η πρώτη φορά που εισβολείς μπαίνουν στις ψηφιακές τάξεις. «Και τις προηγούμενες ημέρες υπήρξαν απόπειρες, ενώ αρκετές φορές όχι μόνο στο δικό μας σχολείο, αλλά και σε άλλους συναδέλφους εισβάλλουν εξωσχολικοί, οι οποίοι απειλούν, βωμολοχούν και γενικά διαταράσσουν την ηρεμία του μαθήματος ή στέλνουν κακόβουλα μηνύματα. Αυτό που μας προβληματίζει είναι πώς ο συγκεκριμένος γνώριζε τον σύνδεσμο που χρησιμοποιούμε για να μπαίνουμε στην ψηφιακή τάξη, πώς γνώριζε τα ονόματα των μαθητών και μάλιστα του συγκεκριμένου τμήματος και πως γνώριζε το πρόγραμμα», σημείωσε.

Ερωτήματα που ήδη βρίσκονται υπό διερεύνηση, μαζί με το υλικό που έχει στα χέρια της η Αστυνομία και μελετά.

«Σουρωτήρι» η τηλεκπαίδευση

Το συμβάν έγινε γνωστό με ανακοίνωση που εξέδωσε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Μαγνησίας αργά το βράδυ της Κυριακής.

«Εύχομαι να έχουμε πέσει σε έναν ανόητο. Και να μην είναι κάτι πιο σοβαρό. Μιλάμε για παιδιά 13 έως 15 ετών και δεν ξέρουμε τι διαστάσεις μπορεί να λάβει το συμβάν», ανέφερε ο εκπρόσωπος της παράταξης και αντιπρόεδρος στην ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Χρήστος Αργύρης.

Ο ίδιος σημειώνει ότι το σύστημα είναι «σουρωτήρι». «Εκπαιδευτικοί δέχονται ακόμη και απειλές για τη ζωή τους και επί έναν χρόνο το σύστημα δεν έχει θωρακιστεί», σημείωσε.

Η ανακοίνωση

Στην ανακοίνωση –καταγγελία η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών αναφέρει τα εξής:

Οι εκπαιδευτικοί στο μεγαλύτερο διάστημα της πανδημίας μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρες και χωρίς καμία στήριξη από το υπουργείο παιδείας με δικά τους τεχνικά μέσα και αφιερώνοντας αμέτρητο από τον προσωπικό τους χρόνο, κράτησαν ζωντανή την επαφή των μαθητών με το δημόσιο σχολείο μέσω της τηλεκπαιδευσης.

Όλη αυτή την περίοδο,, οι εκπαιδευτικοί εισέπραξαν και με το παραπάνω την αδιαφορία της κυβέρνησης η οποία αγνόησε το σύνολο των προτάσεων του εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία του σχολείου στο φυσικό του χώρο ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που διαπίστωσαν με οδυνηρό τρόπο το πόσο εκτεθειμένοι και απροστάτευτοι μπορούν να βρεθούν.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που προσωπικά δεδομένα βρέθηκαν σε κοινή θέα στο διαδίκτυο και αμέτρητες οι περιπτώσεις «διάρρηξης» της ψηφιακής τάξης από λογής-λογής «ενδιαφερόμενους» αποδεικνύοντας στην πράξη αυτό που ήταν γνωστό και σε μη παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Πως η αποκλειστική επιλογή μιας και μοναδικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης, εξυπηρετούσε κυρίως άλλους σκοπούς άσχετους από τους καθαρά εκπαιδευτικούς. Απόδειξη το σήριαλ της δημοσιοποίησης του συνόλου των όρων της σύμβασης.

Μια τέτοια τιμή επιφύλαξαν οι ψηφιακοί «διαρρήκτες» όχι μία άλλα πολλές φορές τις τελευταίες μέρες και σε σχολείο της περιοχής μας που προαλείφεται και για σχολείο της «αριστείας», επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη λαϊκή έκφραση «…όλα τα’ χει η Μαριορή, ο φερετζές της έλλειπε». Μόνο που οι συγκεκριμένες «διαρρήξεις» ξεπέρασαν κάθε όριο παρενόχλησης της ηρεμίας της τάξης.

Θα περίμενε κανείς μετά από την άμεση ενημέρωση του, ο διευθυντής της ΔΔΕ Μαγνησίας, να κάνει το αυτονόητο. Δηλαδή να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να προστατέψει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την τάξη και το σχολείο από τον επιδειξία «εισβολέα» και κυρίως να καθησυχάσει τη σχολική κοινότητα με τις παρεμβάσεις του προς το υπουργείο για τη θωράκιση έστω και την ύστατη στιγμή της τηλεκπαίδευσης.

Αντί για αυτό εξάντλησε το θεσμικό του ρόλο, απορροφημένος προφανώς από την προσπάθεια που καταβάλει το τελευταίο διάστημα να καλμάρει τις αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών στη δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών σχολείων στη Μαγνησία, σε σύσταση προς το σχολείο, η καταγγέλλουσα εκπαιδευτικός να καταφύγει από μόνη της στην αστυνομία για τα περαιτέρω.

Η στάση αυτή του ΔΔΕ πρέπει να καταδικαστεί από γονείς και εκπαιδευτικούς και να σταθεί αφορμή να βγουν συμπεράσματα που θα οδηγήσουν στην ένταση του αγώνα για το σχολείο που θα μορφώνει ουσιαστικά και πολύπλευρα τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας παρέχοντάς τα, τη σύγχρονη γνώση που έχουν ανάγκη και δικαιούνται».

Η Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας

Την καταγγελία της ΑΣΕ παρέλαβε και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. «Πληροφορηθήκαμε το συμβάν από την καταγγελία της συγκεκριμένης παράταξης. Την περασμένη Παρασκευή είχαμε δεχθεί τηλεφώνημα από καθηγήτρια του σχολείου που μας ανέφερε ότι υπήρξε άσεμνη εκδήλωση από άτομο που δεν είναι μαθητής την ώρα της τηλεκπαίδευσης. Δεν γνωρίζαμε λεπτομέρειες. Δεν είχαμε ούτε επίσημη καταγγελία, ούτε επίσημο έγγραφο», αναφέρει ο προϊστάμενος, Χαράλαμπος Σταχτέας.

Σύμφωνα με τον κ. Σταχτέα «τα room, όπως λέμε τις ψηφιακές τάξεις δεν θα πρέπει να είναι ελεύθερα, Αν ήταν κλειστή σύνδεση, σημαίνει ότι οι κωδικοί διέρρευσαν. Γιατί κάθε μαθητής έχει τον κωδικό του για να συνδέεται με την τάξη. Αυτή τη στιγμή το θέμα πρέπει να διαχειριστεί το σχολείο. Εμείς ως διεύθυνση θα συνδράμουμε για τον εντοπισμό του δράστη και θα στηρίξουμε το σχολείο για να αποτραπεί στο μέλλον παρόμοια παρεκτροπή».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου