ΤΟΠΙΚΑ

Ταυτότητα ενός έθνους η μητρική γλώσσα

ταυτότητα-ενός-έθνους-η-μητρική-γλώσσ-364514

Ακόμη και τα greeklish αποτελούν μία άλλη

κωδικοποίηση της γλώσσας

Μέσα στο

κατάμεστο από νεολαία και -κυρίως- μαθητές και φοιτητές αμφιθέατρο Κορδάτος του

Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωσε με αφορμή την Παγκόσμια

Ημέρα Μητρικής Γλώσσας με τους ομιλητές να τονίζουν πως η μητρική γλώσσα κάθε

λαού αποτελεί μεταξύ άλλων την ταυτότητα του έθνους και του πολιτισμού του.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Αισιόδοξος

για την πορεία της ελληνικής γλώσσας μέσα στο χρόνο φάνηκε ο κεντρικός ομιλητής

της εκδήλωσης κ. Γιώργος Ανδρουλάκης, αναπληρωτής καθηγητής στο Παιδαγωγικό

Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ελληνικής Γλώσσας.

«Οι Έλληνες

δεν ξεχνούν τη μητρική τους γλώσσα. Είμαι πολύ αισιόδοξος για τα ελληνικά και

στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και γίνονται μεγάλες προσπάθειες στον απόδημο

ελληνισμό. Δεν πιστεύω ότι κινδυνεύουν τα ελληνικά. Είναι μία πολύ ζωντανή

γλώσσα, έχουμε μία πολύ ζωντανή νέα γενιά που τη χρησιμοποιεί διαφορετικά, αλλά

αυτό δεν σημαίνει ότι είναι άσχημο» σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης.

Ο ίδιος

επεσήμανε πως οι νέοι κάθε εποχή χρησιμοποιούν τη γλώσσα ανάλογα με τις ανάγκες

τους και η γλώσσα προσαρμόζεται σ’ αυτές. Αναφορικά με τα greeklish δηλαδή τη σύνταξη ελληνικών με

λατινικούς χαρακτήρες ή τις διακεκομμένες λέξεις που χρησιμοποιούν οι νέοι

κυρίως διαμέσου των νέων τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων ο καθηγητής

επεσήμανε πως πρόκειται για άλλη μία κωδικοποίηση της γλώσσας.

«Είναι άλλη

μία δυνατότητα να εκφραστεί η γλώσσα, τα ελληνικά και άλλες γλώσσες

ακολουθώντας τις απαιτήσεις των μέσων αυτών κυρίως την ταχύτητα. Δεν μπορείς

λόγω ταχύτητας να γράφεις όλες τις λέξεις ολογράφως. Απλώς πρέπει να

καταλάβουμε την λειτουργικότητα αυτών των τρόπων γραπτής έκφρασης των ελληνικών

και ταυτόχρονα να τη διακρίνουμε από τις άλλες. Αυτό που πρέπει να δείξουμε και

στα σχολεία μας είναι πως το μήνυμα στο κινητό είναι διαφορετικό από τον

επίσημο γραπτό λόγο», είπε ο κ. Ανδρουλάκης.

Κατά τη

διάρκεια της ομιλίας του ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έκανε λόγο για

τα δίγλωσσα παιδιά που έχουν ουσιαστικά δύο μητρικές γλώσσες. Σημείωσε πως οι

δεξιότητες των δίγλωσσων παιδιών είναι αυξημένες και δεν θα πρέπει οι

εκπαιδευτικοί να τις φοβούνται.

Από την

πλευρά του ο κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης, Διευθυντής του 16ου

Δημοτικού Σχολείου Βόλου και συντονιστής της εκδήλωσης, επεσήμανε πως η γλώσσα δεν είναι μόνο ένας τρόπος επικοινωνίας

αλλά ο καθρέπτης της σκέψης μας και έκφρασης του συναισθηματικού μας κόσμου.

Η γλώσσα σημείωσε

ο ίδιος είναι το πιο σημαντικό όργανο επικοινωνίας και η μητρική γλώσσα για ένα

λαό είναι η παράμετρος του πολιτισμού του, της ταυτότητάς του.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου