ΤΟΠΙΚΑ

Ψηφιακές δημιουργίες εν μέσω καραντίνας από μαθητές του Βόλου

ψηφιακές-δημιουργίες-εν-μέσω-καραντί-630273

Εντυπωσιακές κατασκευές παρουσιάστηκαν με επαγγελματισμό, ακόμη και εξ αποστάσεως, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Μία ψηφιακή σκακιέρα, ένας ρομποτικός βραχίονας, καπελάκι για κωφάλαλους, έξυπνες πόλεις και ταξιδιωτικούς οδηγούς, μέχρι και μηχανισμό για τον καθαρισμό των χεριών χωρίς να χρειάζεται επαφή… Είναι μερικές από τις καινοτόμες ψηφιακές δημιουργίες μαθητών σχολείων της Μαγνησίας, οι οποίοι παρά την καραντίνα και παρόλο που τα σχολεία ήταν κλειστά, εργάστηκαν διαθεματικά και με μεράκι, στο πλαίσιο του 10ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη χρονιά φέτος στον Βόλο, αν και διαδικτυακά.

Φέτος, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, η συμμετοχή ήταν περιορισμένη. Ωστόσο, οι ψηφιακές δημιουργίες των μαθητών έκλεψαν τις εντυπώσεις και παρουσιάστηκαν με επαγγελματικό τρόπο ακόμη και εξ αποστάσεως, με τη χρήση βίντεο, αλλά και power point.

Με τρία έργα συμμετείχε το 1ο Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Ευθύμη Φριτζαλά. Μαθητές δημιούργησαν ψηφιακή σκακιέρα, ένα ψηφιακό παιχνίδι «καρχαρίας», αλλά και ταξιδιωτικό οδηγό για τον Βόλο.

Μία «Έξυπνη Πόλη» εμπνεύστηκαν, σχεδίασαν και παρουσίασαν και σε μακέτα, στο 1ου Γυμνάσιο Αλμυρού, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Σάββα Τσολάκη. Οι μαθητές του σχολείου δεν σταμάτησαν εκεί. Παρουσίασαν, επίσης, ένα καπελάκι για κωφάλαλους, μηχανισμό για τον καθαρισμό των χεριών, χωρίς να χρειαστεί να πιάνει κανείς την αντλία με τα χέρια του, αλλά και έναν μετρητή ποιότητας του αέρα.

Ταξιδιωτικό οδηγό για τον Βόλο δημιούργησαν, εξάλλου, οι μαθητές του 8ου Γενικού Λυκείου Βόλου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ευγενία Κελεπέση Ακρίτα, ενώ οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Βόλου υπό τις οδηγίες του καθηγητή Νίκου Σαμαρά, παρουσίασαν έναν ρομποτικό βραχίονα, μία διαδραστική αφίσα με QR Code και ένα animation.

Στη γιορτή της ψηφιακής δημιουργίας το «παρών» έδωσε και το 10ο Γυμνάσιο Βόλου, παρουσιάζοντας μηχανισμό για καθαρές θάλασσες, ενώ από τις πιο συγκινητικές συμμετοχές ήταν αυτή του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου Βόλου, οι μαθητές του οποίου παρουσίασαν ψηφιακή αφήγηση, υπό τις οδηγίες της καθηγήτριάς τους Κωντσαντινιάς Νέου.

Τέλος, κατά την πρώτη ημέρα του φεστιβάλ που έγινε διαδικτυακά, παρουσιάσεις έκαναν και σχολεία του εξωτερικού και συγκεκριμένα από τη Σμύρνη και τη Ρουμανία.

Σήμερα, Παρασκευή, τις δημιουργίες τους παρουσίασαν μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και συγκεκριμένα από το 1o Δημοτικό Σχολείο Αγριάς, 1ο Δημοτικό Σχολείο Αισωνίας Διμηνίου, 3ο Δημοτικό Σχολείο Αισωνίας Σέσκλο, 18ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 30o Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 11ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 2ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας, Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωσήφ Βόλου.

Το Φεστιβάλ έχει, και για το σχολικό έτος 2020-2021, την υποστήριξη και έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υποστηρίζεται από Συλλόγους και Ενώσεις Πληροφορικής, καθώς και Τοπικούς Φορείς (Δήμους, Περιφερειακές Ενότητες, κ.τ.λ.).

Το Φεστιβάλ στον Βόλο διοργανώνεται από το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Θεσσαλίας, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

«Φέτος οι συμμετοχές σαφώς και ήταν λιγότερες, ωστόσο παλέψαμε εν μέσω πανδημίας να υλοποιήσουμε το φεστιβάλ και να επιβραβεύσουμε με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά για την προσπάθειά τους», σχολίασε ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Εργου Αλέξανδρος Καπανιάρης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου