ΤΟΠΙΚΑ

Σήμα για ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων

σήμα-για-ιδιωτικοποιήσεις-αεροδρομί-634393

Στην τρίτη ομάδα περιλαμβάνεται το αντίστοιχο της Νέας Αγχιάλου

Σήμα εκκίνησης για την ιδιωτικοποίηση 23 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται το αντίστοιχο της Νέας Αγχιάλου, δίνει το υπερταμείο. Στην αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αρχής γενομένης από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, προχωρά η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας.

Οι προοπτικές αξιοποίησής των άλλων 22 αεροδρομίων έχουν επίσης αξιολογηθεί από τους συμβούλους του δημοσίου. Την διαχείρισή τους έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους έχει περάσει στην ΕΕΣΥΠ (από το ΤΑΙΠΕΔ) η οποία προοπτικά θα προχωρήσει και άλλους διαγωνισμούς αξιοποίησης πέραν της Καλαμάτας, ώστε οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό όπως και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, σύμφωνα με δημοσίευμα του moneyreview.gr.

Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη από το 2019 κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες ή clusters.

Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως και βρίσκονται στην Κάρπαθο, στην Χίο, στην Καλαμάτα, στην Αλεξανδρούπολη και στην Αραξο.

Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων. Πρόκειται για τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην Λήμνο, τα Ιωάννινα, την Μήλο, τη Νάξο, την Πάρο, την Ικαρία και τα Κύθηρα.

Τέλος στην τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο, απαρτίζεται από τα αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ επικοινώνησε με τον αερολιμενάρχη της Νέας Αγχιάλου Κώστα Ευσταθίου, ο οποίος ανέφερε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία σχετική ενημέρωση, υπογραμμίζοντας ότι: «Τα αεροδρόμια, που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί, ανήκουν στην ΥΠΑ και το ΤΑΙΠΕΔ παράλληλα, αλλά κανείς δεν γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι».

Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου βρίσκεται στην τρίτη κατηγορία, όπως προαναφέρθηκε, με το σύνολο των επιβατών να είναι λιγότεροι των 30.000 σε ετήσια βάση, και τον αερολιμενάρχη να υπενθυμίζει ότι παλαιότερα, η εικόνα ήταν τελείως διαφορετική και πολύ μεγαλύτερη, αριθμητικά, η επιβατική κίνηση.

Με το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης να παραμένει σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από την πλευρά της πολιτείας, ο κ. Ευσταθίου, επεσήμανε ότι «τα πάντα εξαρτώνται από το ενδεχόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί. Η ιδιωτικοποίηση δεν συνεπάγεται πρόβλημα κατ’ ανάγκη. Αν το δούμε από αναπτυξιακής πλευράς, δεν συνεπάγεται κανένα πρόβλημα. Η ζωή προχωράει, αλλά δεν σημαίνει ότι εάν πωληθεί ένα αεροδρόμιο, δεν θα πάει καλά» τόνισε.

Στο μεταξύ, ττις αμέσως επόμενες εβδομάδες, αναμένεται, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η προκήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του αεροδρόμιου της Καλαμάτας. Κριτήριο για το διαγωνισμό θα είναι βεβαίως το ετήσιο αντάλλαγμα που θα προσφερθεί αλλά και οι επενδύσεις που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για την ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου