Ο κορονοϊός αποσυντόνισε Βολιώτες οδηγούς

Τελευταία ενημέρωση: 2021-04-05, 13:16:32
Ο κορονοϊός αποσυντόνισε Βολιώτες οδηγούς

 

Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία του Τμήματος Τροχαίας Βόλου για την οδήγηση εν μέσω πανδημίας

 

Ιδιαίτερα αυξημένες είναι το α’ τρίμηνο του έτους οι επικίνδυνες παραβάσεις για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία του Τμήματος Τροχαίας Βόλου. Βολιώτες οδηγοί αρκετά συχνά δεν τηρούν τα όρια ταχύτητας, δεν λαμβάνουν μέτρα προστασίας κατά την οδήγηση, ενώ, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται στο τιμόνι, κρατούν στα χέρια τους κινητό και μιλούν στο τηλέφωνο.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Η πανδημία φαίνεται ότι έχει προκαλέσει αποσυντονισμό στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το μόνο καλό που είδε το Τμήμα Τροχαίας Βόλου εν μέσω πανδημίας και αυστηρών μέτρων στις μετακινήσεις είναι να μειώνονται αισθητά οι παραβάσεις μέθης, που άλλοτε απασχολούσαν ανά τακτά διαστήματα, παρά τις καμπάνες των δικαστηρίων και την αυτόφωρη διαδικασία που ακολουθείται για τους παραβάτες.

Με την αλλαγή της χρονιάς το Τμήμα Τροχαίας Βόλου υλοποιεί ολοκληρωμένο τροχονομικό σχέδιο αστυνόμευσης με αυξημένους ελέγχους, σύμφωνα με τις εντολές της φυσικής ηγεσίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει εντονότερη παρουσία των τροχονόμων στην πόλη και συχνότεροι στοχευμένοι έλεγχοι καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου.

Ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Βόλου, Αθανάσιος Κουλούρης, σημειώνει ότι «οι οδηγοί που μετακινούνται δικαιολογημένα δεν θα πρέπει επ’ ουδενί να αμελούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αντίθετα, θα πρέπει να φορούν ευλαβικά τις ζώνες ασφαλείας και τα κράνη τους, να έχουν τα παιδιά τους στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και όχι μπροστά στην αγκαλιά του συνεπιβάτη, να μη μιλούν στο κινητό κατά την οδήγηση, παρά μόνο όταν έχουν ασύρματη σύνδεση ή ανοιχτή ακρόαση».

Οι παραβάσεις

Οι διαπιστώσεις του Τμήματος Τροχαίας Βόλου και της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων για το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους είναι ότι οδηγοί υποπίπτουν συχνά σε επικίνδυνες παραβάσεις για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, οι παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας ήταν το α’ τρίμηνο ‘21 485, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του ’20 368 και το αντίστοιχο διάστημα του ‘19 217.

Παρόμοια εικόνα αύξησης παρουσιάζουν οι παραβάσεις μη τήρησης των μέτρων προστασίας κατά την οδήγηση. Οι τροχονόμοι βεβαίωσαν το α’ τρίμηνο του ‘21 159 παραβάσεις για τα κράνη, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του ’20 142 και του ’19 ήταν 97.

Οσον αφορά στις ζώνες ασφαλείας, οι παραβάσεις το α’ τρίμηνο του ’21 είναι 53, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του ’20 142 και το αντίστοιχο διάστημα του ’19 97.

Τέλος, όσον αφορά στη χρήση κινητού κατά την οδήγηση, το α’ τρίμηνο του ’21 βεβαιώθηκαν 29 παραβάσεις, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του ’20 39 και του ’19 18.

Καθολικά αντίθετη πορεία έχουν οι παραβάσεις μέθης εν μέσω πανδημίας, η οποία προφανώς συνδυάζεται με τη λειτουργία των καταστημάτων εστίασης λόγω των μέτρων της υγειονομικής κρίσης. Οι παραβάσεις μέθης έχουν μειωθεί θεαματικά. Το α’ τρίμηνο του ‘21 ήταν μόλις 14 όταν τα άλλα τρίμηνα του ’20 ήταν 115 κα του ’19 120.

Επισημαίνεται ότι το πρώτο δίμηνο του ’20 και βέβαια το αντίστοιχο του 2019 δεν υπήρχαν τα μέτρα της πανδημίας. Ετσι θα περίμενε κανείς η μείωση στις προαναφερόμενες παραβάσεις να είναι περισσότερο αισθητά. Ομως, αντίθετα από αυτό ορισμένες παρουσιάζουν ακόμη και αύξηση.

Η παράνομη στάθμευση

Η πανδημία του κορονοϊού επιφέρει σημαντικές απαγορεύσεις στην κυκλοφορία. Εντούτοις, στο δεύτερο lockdown και συγκεκριμένα από τον περασμένο Νοέμβριο και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει η περιορισμένη κίνηση που υπήρχε στο πρώτο κύμα όπου πραγματικά ήταν ιδιαίτερα αισθητά μειωμένη η κίνηση τόσο των οχημάτων, όσο και των πεζών.

Μάλιστα, η κίνηση των οχημάτων σε πολλές περιπτώσεις εκτιμάται ότι είναι σχετικά όμοια με την καθημερινότητα της προ κορονοϊού εποχής.

Στο πλαίσιο αυτό και οι παραβάσεις για παράνομη στάθμευση παρουσιάζουν μεν μείωση το πεντάμηνο Νοεμβρίου- Μαρτίου των ετών 2020-2021 σε σχέση με το αντίστοιχο πεντάμηνο των ετών 2019-2020 που δεν υπήρχε πανδημία, όχι όμως και εκείνη που θα περίμενε κανείς.

Μάλιστα, ορισμένοι οδηγοί φαίνεται να μη σέβονται καθόλου τους περιορισμούς στη στάθμευση για την απρόσκοπτη κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά και την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ. Οι εν λόγω παραβάσεις παρουσιάζουν μάλιστα αύξηση!

Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά οι παραβάσεις στάθμευσης το πεντάμηνο Νοεμβρίου – Μαρτίου των ετών 2019-2020 είναι συνολικά 2.735 παραβάσεις, ενώ φέτος 1.597.

Ενδεικτικά κάποιες από τις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν στο συγκρινόμενο διάστημα έχουν ως εξής:

-Ρ40 (απαγόρευση στάσης στάθμευσης): 54 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 18.

-Χώρος στάθμευσης ορισμένης κατηγορίας οχημάτων: 7 παραβάσεις πέρυσι, μηδενικές φέτος.

-Στάση 12 μέτρα από μέσα μαζικής μεταφοράς: 5 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 39.

-Πέντε μέτρα από τομή οικοδομικών γραμμών: 38 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 15.

-Γενικές σταθμεύσεις: 14 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 39.

-Στάθμευση μπροστά από πάρκινγκ – κλείσιμο γκαράζ: 14 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 6.

-Στάθμευση σε διάβαση πεζών: 62 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 34.

–Στάθμευση σε πεζοδρόμιο, 214 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 32.

-Παραβάσεις στάσης – στάθμευσης: 255 παραβάσεις πέρυσι, ενώ φέτος 148.

-Κατάληψη θέσεων που προορίζονται για ΑμεΑ: 3 παραβάσεις πέρυσι, φέτος 24.

Τα τροχαία ατυχήματα

Στα ίδια περίπου επίπεδα τα τροχαία ατυχήματα στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου το α’ τρίμηνο του ‘21 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του α’ τριμήνου του ’20.

Συγκεκριμένα τα θανατηφόρα έμειναν σταθερά (ένα κάθε έτος), ενώ τα ελαφρά μειώθηκαν στα 3 φέτος από 4 πέρυσι.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
4
=