ΤΟΠΙΚΑ

Πρόταση δύο πειραματικών σχολείων στη Μαγνησία

πρόταση-δύο-πειραματικών-σχολείων-στ-649681

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς είναι το πρώτο και μοναδικό στον νομό, που είχε λειτουργήσει ως πειραματικό την περίοδο 1999 – 2010

Το 1ο Νηπιαγωγείο Πορταριάς και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς είναι οι μοναδικές σχολικές μονάδες στη Μαγνησία, που κατέθεσαν πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου από το νέο σχολικό έτος να λειτουργήσουν ως πειραματικά σχολεία. Στο Δημοτικό Πορταριάς η εμπειρία υπάρχει από τη δεκαετία 1999 – 2010, οπότε και είχε λειτουργήσει ως το πρώτο και μοναδικό πειραματικό σχολείο στον νομό.

Το προηγούμενο διάστημα, σε τηλεδιάσκεψη που συγκάλεσε το Υπουργείο Παιδείας, είχε εκδηλώσει την πρόθεση λειτουργίας τεσσάρων πειραματικών σχολείων στη Μαγνησία (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο) και δύο πρότυπων μονάδων (γυμνάσιο και λύκειο), από τη νέα σχολική χρονιά.

Η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες και σε επίπεδο νομού, οι μόνες προτάσεις που κατατέθηκαν ήταν από πλευράς του νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου Πορταριάς. Σύλλογοι διδασκόντων άλλων σχολικών μονάδων δεν κατέθεσαν πρόταση συμμετοχής υπό τον φόβο ότι θα απειληθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης που προβλέπεται πάνω στη διετία.

Για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς, η λειτουργία του ως πειραματικό δεν είναι κάτι καινούργιο. Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου, Ηρακλή Καραγιάννη, το σχολείο είχε λειτουργήσει ως πειραματικό στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ και κατά την περίοδο 1999- 2010. Μάλιστα, το σχολείο είχε καταθέσει φάκελο σε άλλο πρόγραμμα και το 2012 προκειμένου να λειτουργήσει ως πειραματικό, ωστόσο προϋπόθεση ήταν να «κουμπώσει» με ένα πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο. Αντίστοιχο ενδιαφέρον δεν υπήρχε από δομές της Δευτεροβάθμιας κι έτσι το σχολείο δεν εντάχθηκε στο πρόγραμμα.

Σημερινά μαθήματα δοκιμάστηκαν στο πειραματικό Πορταριάς

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, ένα πειραματικό σχολείο είναι σε άμεση σύνδεση με τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. «Ως πειραματικές σχολικές μονάδες δοκιμάζουν νέους τρόπους διδακτικής προσέγγισης, ενδεχομένως να εφαρμόσουν διαφορετικό ωράριο ή ακόμη και να εισάγουν νέα αντικείμενα διδασκαλίας. Για παράδειγμα από την πρώτη λειτουργία του σχολείου ως πειραματικό εισήχθησαν στη δημόσια εκπαίδευση η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας από την α’ Δημοτικού που εφαρμόζεται μετά το 2012, νέα αντικείμενα που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης, όπως η πληροφορική, η θεατρική αγωγή», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης.

Οπως παρατηρεί ο κ. Καραγιάννης, όταν το σχολείο λειτουργούσε ως πειραματικό, οι μαθητές δεν ήθελαν να φεύγουν από αυτό. «Σήμερα τα σχολεία είναι πλέον παρωχημένα. Τα παιδιά θέλουν να βλέπουν καινούργια πράγματα. Και στα πειραματικά σχολεία γίνονται πιλοτικές εφαρμογές προγραμμάτων, υπάρχει μεγάλη όσμωση και ζύμωση ιδεών που οδηγεί και σε καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Ελευθερώνονται δεξιότητες των παιδιών», σημειώνει ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς.

«Φόβος χωρίς αιτία»

Εάν τελικώς το σχολείο εγκριθεί να λειτουργήσει ως πειραματικό, θα μπορεί να υποδέχεται παιδιά απ’ όλη τη Μαγνησία, εφόσον το επιθυμούν να φοιτήσουν σε πειραματικό δημοτικό σχολείο. Οπως σημειώνει ο κ. Καραγιάννης, οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να φοβηθούν κάτι. «Ουσιαστικά οι αντιδράσεις υπάρχουν για το άρθρο 19 του νόμου. Δεν υπάρχει όμως κανένα ρίσκο για οργανικές θέσεις. Ο εκπαιδευτικός που θέλει να μείνει στο πειραματικό, μένει. Αλλιώς τοποθετείται κατά προτεραιότητα σε άλλο σχολείο. Στα δύο χρόνια προβλέπεται αξιολόγηση, που δεν είναι τίποτα άλλο από την καταγραφή των δράσεων που έγιναν. Σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός που δεν κάνει επιπλέον από τις προβλεπόμενες δράσεις στο σχολείο του. Αρα δεν υπάρχει φόβος για την αξιολόγηση. Είναι ένας φόβος χωρίς αιτία», αναφέρει ενθαρρύνοντας κι άλλα σχολεία να ενταχθούν στο πρόγραμμα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου