ΤΟΠΙΚΑ

Έδωσαν ραντεβού στην Κάρλα

έδωσαν-ραντεβού-στην-κάρλα-368733

Ενημερώθηκαν

για το ιστορικό της ανασύστασης της λίμνης και τα στοιχεία του έργου

Οι

μαθητές, πολίτες του αύριο, άκουσαν, είδαν, συζήτησαν και προτείνουν. Αυτός

είναι ο τίτλος του προγράμματος, που οδήγησε σήμερα μαθητές από όλη τη Θεσσαλία

στην υπό ανασύσταση λίμνη Κάρλα και στο Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού Κάρλας –

ΚΕ.ΜΕ.ΒΟ.

Συναντήθηκαν

με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό, ο οποίος τους εξήγησε το ιστορικό της ανασύστασης της λίμνης και τα

στοιχεία του έργου λέγοντας: Εξήγησε στους μαθητές ότι πρόκειται για το

μεγαλύτερο έργο πολλαπλού σκοπού στα Βαλκάνια και την ολοκλήρωσή του θα

αντιμετωπισθούν σοβαρά προβλήματα της Λάρισας και Μαγνησίας, όπως η προστασία

από πλημμύρες και η ρύπανση του Παγασητικού, η υφαλμύρωση των υπόγειων

υδροφορέων της ευρύτερης περιοχής, η άρδευση χιλιάδων στρεμμάτων που αρδεύονται

πλημμελώς, ενώ ταυτόχρονα θα αποκατασταθεί μερικώς το προϋπάρχον οικοσύστημα

της Κάρλας και θα διασφαλισθεί στο μέλλον η «αειφορία» στην διαχείριση των

εδαφικών και υδατικών πόρων.

Ο Περιφερειάρχης

ανέφερε ακόμη ότι με τη συνεργασία όλων των φορέων γίνεται μια μεγάλη

προσπάθεια για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα ολοκλήρωσης των έργων στην Κάρλα

και να έρθει νερό από τον Πηνειό. Μόνο την τελευταία εβδομάδα 2 εκατ. κυβικά

μέτρα νερού από νερά της βροχής κατευθύνθηκαν στην Κάρλα. «Για να έρθει όμως νερό

απ’ τον Πηνειό χρειάζεται να καταστραφούν τα χωμάτινα φράγματα που εμποδίζουν

τη ροή. Υπάρχει εμπλοκή και ασάφεια στο θέμα των αρμοδιοτήτων, αλλά από τότε

που ανέλαβε η παρούσα Περιφερειακή Αρχή ασκούμε συνεχώς πιέσεις προς το αρμόδιο

Υπουργείο έτσι ώστε αυτές οι αρμοδιότητες να ξεκαθαρίσουν», είπε.

Ο κ.

Αγοραστός ευχαρίστησε τους μικρούς μαθητές για τη συμμετοχή τους και τις

δημιουργικές παρουσιάσεις τους και σημείωσε κλείνοντας: «Το νερό είναι πηγή

ζωής και πρέπει να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού. Δεν θα σταματήσουμε να

αγωνιζόμαστε, ώσπου η λίμνη Κάρλα να γίνει θυρίδα προστασίας, βιοποικιλότητας,

κέντρο τουριστικής ανάπτυξης, χώρος διεθνούς έρευνας, υπόδειγμα γεφύρωσης της

περιβαλλοντικής προστασίας, του εναλλακτικού τουρισμού και της ανάπτυξης της

περιοχής».

Οι μαθητές, είχαν

την ευκαιρία να περιηγηθούν και να ξεναγηθούν στην περιοχή της λίμνης και να

επισκεφθούν το Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού, όπου και παρουσίασαν εργασίες τους για τη Λίμνη Κάρλα.

Συζήτησαν με τον Περιφερειάρχη και τους φορείς για την ιστορία της λίμνης, το

μεγάλο έργο της ανασύστασης, τη σημερινή κατάσταση και τη διαδικασία

αναγέννησης της φύσης. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά παιχνίδια, στο

πλαίσιο των οποίων παρουσίασαν τα αιτήματά τους για τη λίμνη Κάρλα και πρότειναν

τρόπους προβολής της προστατευόμενης περιοχής για την προσέλκυση επισκεπτών από

την Ελλάδα και το εξωτερικό.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου