ΤΟΠΙΚΑ

Αισιοδοξία και προβληματισμός εμπόρων του Βόλου για τα e-shops

αισιοδοξία-και-προβληματισμός-εμπόρ-678253

Περιθώριο 6 μηνών για τη δημιουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων – Δύσκολες οι απαιτήσεις των προγραμμάτων

Δεκάδες Βολιώτες έσπευσαν να υποβάλουν αιτήσεις για να ενταχθούν στη δράση e – λιανικό. Με την έναρξη υποβολής των αιτήσεων στις 22 Φεβρουαρίου τα τηλέφωνα έσπαζαν σε συμβούλους επιχειρήσεων και εταιρείες πληροφορικής με απώτερο στόχο τη δημιουργία e – shop. Ομως, το τελευταίο χρονικό διάστημα φαίνεται ότι το ενδιαφέρον έχει ατονήσει.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο λόγος είναι ότι πολλές εμπορικές επιχειρήσεις διαπιστώνουν ότι η συντήρηση ενός τέτοιου προγράμματος απαιτεί μεγάλες δαπάνες που για να γίνεται απόσβεση χρειάζεται να υπάρχουν πολλές πωλήσεις, ενώ για τη λειτουργία του και την ανανέωση των στοιχείων χρειάζονται αρκετές εργατοώρες.

Εντούτοις, πρόκειται για το μοναδικό όπλο που ενδεχομένως να μπορέσει να τις βγάλει από το αδιέξοδο της πανδημίας. Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου και Νέας Ιωνίας προτρέπει τα μέλη του να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που παρουσιάζονται και να προχωρήσουν στο μεγάλο βήμα. Να μην επαναπαύονται με τυχόν άλλες δράσεις που ετοιμάζονται για τη δημιουργία e-shops.

Τα θετικά νέα είναι ότι σχεδόν το σύνολο των αιτήσεων που υποβάλλονται στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis για την επίμαχη δράση εγκρίνεται εφόσον έχει υποβληθεί πλήρης φάκελος. Επιπλέον, για την ικανοποίηση του συνόλου των ενδιαφερόμενων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού δόθηκε περιθώριο χρόνου 6 μηνών για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων από τους ενδιαφερόμενους εμπόρους.

Ο εμπορικός κόσμος έχει έτσι ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να προχωρήσει στο ψηφιακό βήμα και να σπάσει την απομόνωσή του εν μέσω της πανδημίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο που προβληματίζει τον εμπορικό κόσμο είναι ότι με την εκδήλωση του ενδιαφέροντός τους και την έρευνα που ακολούθησε διαπίστωσε ότι το πρόγραμμα απαιτείται να έχει υψηλό επίπεδο λειτουργίας και διασύνδεση με τα φοροτεχνικά συστήματα και τα εσωτερικά πληροφοριακά συστήματα, να είναι συνδεδεμένο με λογιστική αποθήκη και να κάνει έλεγχο αποθεμάτων.

Υπολογίζεται ότι σε κάθε e-shop θα πρέπει να εργάζεται τουλάχιστον ένα άτομο με απασχόληση τριών ωρών, ενώ το κόστος συντήρησης είναι πολύ υψηλό. Στα ηλεκτρονικά καταστήματα θα πρέπει να γίνεται αναλυτική περιγραφή του κάθε είδους και να ανανεώνεται συνεχώς με ακρίβεια το φωτογραφικό υλικό και τα βίντεο.

Οπλο στα χέρια των εμπόρων

Παρόλα αυτά υπάρχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα για τον εμπορικό κόσμο και τα φυσικά καταστήματα. Ο κ. Οντόπουλος λέει «ότι τα e-shop είναι ένα σημαντικό όπλο στα χέρια εν μέσω πανδημίας. Ένα σημαντικό εργαλείο όχι μόνο για τη μικρή επιχείρηση αλλά και για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν φυσικό κατάστημα, καθώς θα έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς σχετικά με τις δυσκολίες λέει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν ξεχωριστά σαν κανονικά μαγαζιά ως προς τις απαιτήσεις τους. «Οσοι μπορούν να τα αποκτήσουν, πρέπει να κάνουν οπωσδήποτε τα χαρτιά τους. Μοιραία με την υγειονομική κρίση η λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι απαραίτητη», αναφέρει.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ απευθύνθηκε επίσης στον σύμβουλο επιχειρήσεων πρόεδρο του ΚΕΚ ΚΕΠΕΘ Βόλου Γεώργιο Σπαθή.

Ο κ. Σπαθής τόνισε ότι οι επιχειρήσεις που θα εμπλακούν σε e-shop θα πρέπει να αντιμετωπίσουν με μεγάλη σοβαρότητα και υπευθυνότητα την κίνησή τους για να μπορέσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα να επιβιώσουν.

Προφανώς απαιτείται ενημέρωση και εκπαίδευση του εμπορικού κόσμου με ηλεκτρονικές ημερίδες, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν αυτό τα πληροφοριακά συστήματα. Εχουν όμως περιθώριο κοντά έξι μηνών μπροστά τους για να προχωρήσουν στη δημιουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων και να προσαρμοστούν στη λειτουργία τους.

Η διαδικασία για τη δράση

Ο κ. Σπαθής ενημερώνει ότι έως τις 24 Μαρτίου γίνεται η υποβολή των αιτήσεων και των δικαιολογητικών που τις συνοδεύουν. Το συνολικό κόστος του συμβούλου επιχειρήσεων για την υποβολή των αιτήσεων και των φακέλων είναι περίπου 400 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι θα επιβαρυνθούν επιπλέον με την αμοιβή των εταιρειών πληροφορικής που θα αναλάβουν την υλοποίηση της δράσης.

Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει συμφωνία μεταξύ του εμπόρου και των εταιρειών που υλοποιούν τη δράση για εξόφληση με επιταγή. Το ύψος της επιδότησης είναι 5.000 ευρώ με τα οποία θα ενισχυθούν οι ωφελούμενοι όταν ολοκληρώσουν τη δημιουργία των e-shop και προσκομίσουν τα σχετικά αποδεικτικά έγγραφα.

Σε ποιους απευθύνεται η δράση

Μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και διατηρούν φυσικό κατάστημα σε διακριτό της οικίας τους χώρο ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, που λειτουργούν νομίμως στη χώρα και έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ. Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε:

  • Υφιστάμενες, οι οποίες έχουν συσταθεί και έχουν αποκτήσει επιλέξιμο ΚΑΔ έως και την 30/09/2019
  • Νεοσύστατες, οι οποίες έχουν συσταθεί και έχουν αποκτήσει επιλέξιμο ΚΑΔ από 01/10/2019 και μετά μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου