ΤΟΠΙΚΑ

«Σκοντάφτουν» τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία στη Μαγνησία

σκοντάφτουν-τα-πειραματικά-και-πρό-680104

Διστακτικοί να συναινέσουν σε αλλαγή της λειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων σύλλογοι διδασκόντων ιστορικών σχολικών μονάδων

Στη διστακτικότητα συλλόγων διδασκόντων, που φοβούνται ακόμη και απώλεια οργανικών θέσεων καθηγητών, φαίνεται να «σκοντάφτει» η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη μετατροπή έξι συνολικά σχολικών μονάδων στον νομό σε πειραματικά ή πρότυπα.

Ηδη από χθες άρχισε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας διερεύνηση προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχει η βούληση από Γυμνάσια και Λύκεια να λειτουργήσουν από τη νέα σχολική χρονιά ως πρότυπα ή ως πειραματικά.

Υπενθυμίζεται ότι πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας είναι να δημιουργήσει για τη Δευτεροβάθμια πρότυπο Γυμνάσιο, πρότυπο Λύκειο και πειραματικό Γυμνάσιο και πειραματικό Λύκειο. Μάλιστα η εισήγηση θα πρέπει να έχει κατατεθεί στο υπουργείο έως τέλος Μαρτίου.

Ωστόσο οι πρώτες αντιδράσεις φαίνεται να ήταν απογοητευτικές. Σύλλογοι διδασκόντων εμφανίζονται θετικοί στην πρόκληση, διστακτικοί όμως να την υλοποιήσουν γιατί φοβούνται απώλεια οργανικών θέσεων.

Εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι στα σχολεία θα υπάρχει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ανά δύο χρόνια από ειδική επιτροπή. Θα λαμβάνεται υπόψη όχι μόνο η διδακτική εμπειρία, η συμμετοχή σε σεμινάρια αλλά και η κατοχή μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων. Φοβούνται δε ότι θα προτιμηθούν εκπαιδευτικοί με τίτλους και ότι εκπαιδευτικοί με μεγάλη διδακτική εμπειρία που έχουν «οργώσει» όλη την Ελλάδα μέχρι να πάρουν οργανική θέση σε κεντρικό σχολείο του Βόλου θα χάσουν τις θέσεις τους και θα ξαναβρεθούν με μία βαλίτσα στο χέρι αναζητώντας κενή οργανική θέση σε σχολείο.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του 1ου Γυμνασίου Βόλου, Γιάννη Καραφέρη, «στα σχολεία επικρατούν αβεβαιότητα και φόβος καθώς οι διατάξεις είναι ασαφείς όσον αφορά στη διασφάλιση των θέσεων των εκπαιδευτικών». «Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αρνητικοί. Είναι όμως διστακτικοί. Φοβούνται ότι θα χαθούν οργανικές θέσεις αν δεν αξιολογηθούν με υψηλή βαθμολογία. Μόνο το 10% των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο και μόλις το 5% διδακτορικό για να νιώθουν ασφαλείς ότι δεν θα βρεθούν εκτός οργανικής τους θέσης», σημείωσε ο κ. Καραφέρης.

«Σε κανένα σχολείο δεν συγκεντρώνεται πολύ μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που να διαθέτουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό όπως προβλέπεται για τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία, που είναι σχολεία αριστείας. Οση διάθεση και να έχει κάποιος όταν κινδυνεύει να χάσει μία οργανική, επικρατεί ο φόβος και ο προβληματισμός της μετακίνησης σε άλλα σχολεία, εφόσον υπάρχουν εκεί οργανικές θέσεις», σημείωσε από την πλευρά της η διευθύντρια του 1ου Γενικού Λυκείου Βόλου, Παρασκευή Λοντρίδου.

Για το θέμα θα συνεδριάσουν τις επόμενες ημέρες οι σύλλογοι διδασκόντων που ζητούν να υπάρξει διασφάλιση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία που θα λειτουργήσουν ως πειραματικά ή ως πρότυπα.

Υπενθυμίζεται ότι τα πρότυπα σχολεία είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα τα, δε, πειραματικά σχολεία είναι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στα πρότυπα η εισαγωγή των μαθητών γίνεται κατόπιν εξετάσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου