Αμεση προσαρμογή εμπόρων και καταναλωτών στα νέα μέτρα

Τελευταία ενημέρωση: 2021-03-05, 20:40:23
Αμεση προσαρμογή εμπόρων και καταναλωτών στα νέα μέτρα

 

Με ανάμεικτα συναισθήματα εφαρμόστηκαν τα νέα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στην εμπορική αγορά του Βόλου. Η λειτουργία της ένδυσης – υπόδησης με την εμπορική πρακτική click in shop προκάλεσε ανακούφιση στους επαγγελματίες του κλάδου που κατέγραψε πολύ μεγάλες απώλειες το προηγούμενο διάστημα. Η επιλογή να παραμείνει ανοιχτό το λιανεμπόριο εκτιμήθηκε προς τη θετική κατεύθυνση. Ωστόσο, υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες από τα καταστήματα που αναγκάζονται να λειτουργήσουν με click away. Τα νέα μέτρα συνιστούν πισωγύρισμα για την αγορά.

Χθες πρώτη ημέρα εφαρμογής όλα τα καταστήματα άνοιξαν κανονικά και προχώρησαν στις απαραίτητες ανακοινώσεις για τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών τους, είτε με την εμπορική πρακτική του click away είτε με την πρακτική του click in shop ανάλογα με τα μέρα. Οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν γρήγορα αναμένοντας να εξυπηρετηθούν υπομονετικά στη σειρά του όπου υπήρχε αναμονή. Ηταν όμως άλλη μία «παγωμένη» μέρα για την αγορά όπως τόσες άλλες το τελευταίο διάστημα.

Αλαλούμ με το ωράριο στην αγορά

Σύγχυση προκλήθηκε με το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Στην ιστοσελίδα CoVid19.gov.gr στον επιδημιολογικό χάρτη η Μαγνησία αναφερόταν στις περιοχές που ήταν στο κόκκινο με το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων να λήγει στις 17:30.

Για το εν λόγω ωράριο είχαν ενημερωθεί τα καταστήματα από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ήδη από προχθές, εντούτοις χθες απεστάλη στον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου ΦΕΚ σύμφωνα με το οποίο το ωράριο λήγει στις 20:30.

Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει σύγχυση, τόσο στους εμπορικό κόσμο όσο και στους καταναλωτές.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Απόστολος Οντόπουλος εξέφρασε οργή και αγανάκτηση. «Είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει να τρέχουμε πανικόβλητοι από το πρωί επειδή το υπουργείο δεν μπορεί να διαχειριστεί μία πληροφορία», ανάφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Οντόπουλος ενημέρωσε ότι τα καταστήματα κλείνουν στις 20:30 και λειτουργούν με το κανονικό τους ωράριο.

Υπό αντίξοες συνθήκες η λειτουργία

Τα νέα αυστηρά μέτρα συνιστούν για το λιανεμπόριο πισωγύρισμα. Τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και τα βιβλιοπωλεία λειτουργούν με click in shop (παραγγελία online ή από το τηλέφωνο, αποστολή γραπτού μηνύματος από το κατάστημα για τη μετάβαση σε αυτό, ραντεβού με τον πελάτη κατά το οποίο ο καταναλωτής μπορεί να εισέρχεται στο μαγαζί και να δοκιμάζει τα προϊόντα).

Τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν με click away (ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία του προϊόντος, προπληρωμή, παραλαβή προϊόντος έξω από το κατάστημα με αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής).

Ο κ. Οντόπουλος επισήμανε ότι η εμπορική πρακτική του click away δεν έχει αποτέλεσμα. «Το έχουμε πει πολλές φορές ότι δεν λειτουργεί. Θα έπρεπε όλη η αγορά να δουλεύει με click in shop. Είναι σαφώς προτιμότερο που η αγορά μένει ανοιχτή και δεν κλείνει. Όμως, δεν μπορούμε και να είμαστε ικανοποιημένοι», σημείωσε.

Διαμαρτυρίες για το click away

Η απόφαση για διαφορετικές εμπορικές πρακτικές μεταξύ των εμπορικών καταστημάτων προκάλεσε διαμαρτυρίες.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Χρυσοχόων – Ωρολογοποιών Μαγνησίας, Δημήτρης Νιζάμης, λέει: «Δεν μπορούμε να καταλάβουμε για ποιόν λόγο εξαιρεθήκαμε από την εμπορική πρακτική click in shop, η οποία ίσχυσε για την ένδυση και την υπόδηση και τα βιβλιοπωλεία».

«Η φύση του επαγγέλματός μας είναι τέτοια που οι πελάτες μας απαιτείται να δοκιμάζουν τα κοσμήματα. Είμαστε σε συνεννόηση με την κλαδική μας Ομοσπονδία προκειμένου να δοθούν διευκρινήσεις, αν μπορούμε να επιτύχουμε και τη δική μας λειτουργία με click in shop με όλα βέβαια τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας», προσθέτει.

Η λειτουργία των καταστημάτων με ηλεκτρονικές ή τηλεφωνικές παραγγελίες και παραλαβή των προϊόντων έξω από την πόρτα φέρνει πολλές δυσκολίες στην αγορά που προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες και να δουλέψει.

Ο Γεώργιος Σακελλάρης ιδιοκτήτης καταστήματος με καλλυντικά λέει: «Αν ήταν μία φορά δύσκολο να λειτουργήσουμε έτσι τα Χριστούγεννα, που ο κόσμος είχε μία παραπάνω ανάγκη για αγορές, τώρα είναι δύο φορές πιο δύσκολο. Είμαστε όμως, αναγκασμένοι να ακολουθήσουμε τις επιταγές της κυβέρνησης και των λοιμωξιολόγων».

Ικανοποίηση στα κομμωτήρια

Από την πλευρά τους τα κομμωτήρια συνεχίζουν να εργάζονται χωρίς καμία αλλαγή. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Κουρέων Κομμωτών Στέλιος Κλητσινάρης, λέει: «Δουλεύουμε όπως πάντοτε με ραντεβού και τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Είμαστε ικανοποιημένοι που μας επέτρεψαν να λειτουργούμε. Σταθήκαμε όμως, κι εμείς άξιοι απέναντι στο κομμάτι της πανδημίας. Προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο πολύ γίνεται συνεπείς απέναντι στα μέτρα ασφάλειας και τις οδηγίες».

Πώς λειτουργεί το λιανεμπόριο στη Μαγνησία

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου και Νέας Ιωνίας εξέδωσε χθες ανακοίνωση για τον νέο τρόπο λειτουργίας της αγοράς που θα είναι σε ισχύ μέχρι την Τρίτη 16 Μαρτίου. Σύμφωνα με αυτή ισχύουν τα ακόλουθα:

Σε κάθε περίπτωση επιτρέπονται: α) η λειτουργία επιχειρήσεων τηλεπικοινωνιών αποκλειστικά κατά το σκέλος που αφορά στην επισκευή συσκευών, την εξόφληση λογαριασμών και την ανανέωση υπολοίπου, β) τα καταστήματα οπτικών/ακουστικών βαρηκοΐας κατόπιν ραντεβού, γ) τα καταστήματα πώλησης περουκών και ποστίς, δ) τα περίπτερα, τα οποία δύνανται να λειτουργούν 24 ώρες.

• Λειτουργία επιχειρήσεων λιανεμπορίου μόνο με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής των αγαθών μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας για παραλαβή εκτός καταστήματος (click away).

• Εξαιρετικώς στις περιοχές του επιπέδου αυτού, οι επιχειρήσεις πώλησης υποδημάτων, ενδυμάτων, και βιβλιοχαρτοπωλείων επιτρέπεται να λειτουργούν και με τη διαδικασία του εξ αποστάσεως καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για αγορά εντός καταστήματος (click inside).

• Ειδικότερα:

α) Καταχώρηση της παραγγελίας του ραντεβού από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) ή του ραντεβού είτε μηνύματος (SMS) που φέρει τα εξής στοιχεία: αα) επωνυμία, διεύθυνση και Αριθμό Φορολογικού Μητρώου της επιχείρησης, αβ) χρονικό διάστημα παραλαβής που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 2 ώρες συνολικά.

β) Παραλαβή από 1 άτομο και μόνο.

γ) Πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.

δ) Κατά την παραλαβή: δα) τήρηση ελάχιστης απόστασης 2 μέτρων μεταξύ πελατών, δβ) μέγιστος αριθμός ατόμων στην αναμονή: 9 άτομα και δγ) μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής: 10 λεπτά.

ε) Ειδικώς στην περίπτωση της παραλαβής εντός καταστήματος: Υποχρέωση επιχειρήσεων για ανάρτηση με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος.

Οι επιχειρήσεις με κύριο και δευτερεύοντα ΚΑΔ πώλησης υποδημάτων, ενδυμάτων και βιβλιοχαρτοπωλείων, κατά την 31η Δεκεμβρίου 2020, δύνανται να λειτουργούν με τη διαδικασία καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για αγορά εντός καταστήματος.

• Προαιρετικό (διευρυμένο) ωράριο λειτουργίας από τις 7:00 έως τις 20:30, κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Σάββατο (μη επιτρεπόμενης της λειτουργίας κατά την ημέρα Κυριακή).

• Επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων εντός των αεροδρομίων της Χώρας και συγκεκριμένα επί της ζώνης μετά το σημείο ελέγχου εισιτηρίων και αποσκευών (air side).

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
6
=