ΤΟΠΙΚΑ

Κων. Μαραβέγιας: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη διασφαλίζει τη διαφάνεια στις δημόσιες συμβάσεις

κων-μαραβέγιας-η-κυβέρνηση-μητσοτάκη-681945

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη διαμορφώνει ένα φιλικό και απόλυτα διαφανές πλαίσιο για κάθε ενδιαφερόμενο επιχειρηματία, προκειμένου η δημιουργία νέων δημόσιων υποδομών να λειτουργεί ως επιταχυντής των επιδιωκόμενων ρυθμών ανάπτυξης ολόκληρης της Ελληνικής οικονομίας». Αυτό τόνισε ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μαραβέγιας κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις δημόσιες συμβάσεις.

Ο κ. Μαραβέγιας επισήμανε ότι το παρόν νομοσχέδιο με τις καινοτόμες αλλαγές που φέρνει στο νόμο 4412/16 στοχεύει στην απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην επιτάχυνση της προόδου των έργων, μελετών και παράδοσης του εξοπλισμού ή υλικών που αγοράζουν οι αναθέτουσες αρχές του Δημοσίου. Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις αντιμετωπίζονται παθογένειες ετών που καθυστερούσαν την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι και γενικότερα οι χερσαίες μεταφορές, οι οποίες αποτελούν τομέα αιχμής για την ανάπτυξη της χώρας. Επίσης, διευκολύνεται η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων για μακρόπνοες επενδύσεις, είτε με την μέθοδο της παραχώρησης είτε με ΣΔΙΤ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία υπηρετεί την ανάγκη διασφάλισης της διαφάνειας των δημόσιων συμβάσεων σε σχέση με την αγορά, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να αναθέτει έργα, προμήθειες και μελέτες σε ιδιώτες, δίκαια και αντικειμενικά για όλους τους συμμετέχοντες, χωρίς προτιμητέους αναδόχους. Χωρίς δηλαδή σκοτεινά σημεία που θα υπονομεύουν την αξιοπιστία της όποιας δημόσιας αρχής συνάπτει τέτοιες συμβάσεις. Στο σημείο αυτό ο κ. Μαραβέγιας σημείωσε ότι η διασφάλιση της διαφάνειας δεν υπήρξε αυτονόητη προϋπόθεση επί ΣΥΡΙΖΑ, θυμίζοντας την απόπειρα απόκτησης τηλεοπτικής συχνότητας με αντάλλαγμα βοσκοτόπια. «Πολύ συχνά εκείνος που ηθικολογεί –εν προκειμένω ο ΣΥΡΙΖΑ- είναι και ο πρώτος που θα σπεύσει να παραβιάσει κάθε κανόνα δικαίου και δεοντολογίας», τόνισε.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο βουλευτής και στη διασφάλιση κοινωνικού οφέλους, που αφορά – όπως είπε – το γενικότερο δημόσιο συμφέρον, καθώς το ζητούμενο είναι πάντοτε η ελαχιστοποίηση των οικονομικών επιβαρύνσεων για τους φορολογούμενους.

Ως ένα από τα βασικότερα στοιχεία του νομοσχεδίου υπογράμμισε την ενίσχυση του συστήματος «μελέτη – κατασκευή», έτσι ώστε να μπορεί να ξεκινά η δημοπράτηση των έργων πιο γρήγορα, παράλληλα με την περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι αντιμετωπίζονται πλέον οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές για δημόσια έργα, που είχαν σαν αποτέλεσμα την καθυστερημένη αποπεράτωση τους. Στο εξής θα πρέπει να αιτιολογείται όποια προσφορά έχει απόκλιση μεγαλύτερη των 10 ποσοστιαίων μονάδων από τον μέσο όρο της έκπτωσης στο σύνολο των παραδεκτών προσφορών.

Τέλος, ο κ. Μαραβέγιας τόνισε ότι πολιτική βούληση του Κυρ. Μητσοτάκη είναι να αντιμετωπιστεί επιτέλους το φαινόμενο των «φωτογραφικών» διαγωνισμών, σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία – όπως είπε – προχώρησε το 2015 στην περίφημη κατάτμηση του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος», μια υπόθεση στην οποία -όχι τυχαία- ενεπλάκη και πάλι ο υποψήφιος καναλάρχης με τα βοσκοτόπια. «Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να ακυρώσει τον σχεδιασμό της ΝΔ για ενιαία δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 443 εκατομμύριων ευρώ, και το “έσπασε” σε 8 κομμάτια προκειμένου να «μοιράσει την μπάλα» εκεί που ήθελε. Όμως η μεθόδευση αυτή του ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε χωρίς κινδύνους για το ίδιο το έργο, αφού απειλήθηκε η διακοπή της κοινοτικής συγχρηματοδότησης», υπενθύμισε ο βουλευτής Μαγνησίας.

Κλείνοντας υπογράμμισε ότι αυτή ακριβώς η περίπτωση καταδεικνύει την ακραία υποκριτική στάση του ΣΥΡΙΖΑ και αποδεικνύει ότι η αξιωματική αντιπολίτευση δεν έμαθε τίποτα από το κακό παρελθόν της.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου