ΤΟΠΙΚΑ

Πρότυπα πειραματικά σχολεία σε Βόλο και Μαγνησία

πρότυπα-πειραματικά-σχολεία-σε-βόλο-κ-685019

Συζητήσεις μεταξύ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των διευθύνσεων σχολείων

Δύο σχολεία ειδικών τύπων, πρότυπα ή πειραματικά, θα λειτουργήσουν στον Βόλο και τη Μαγνησία. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας έλαβε έγγραφο από το υπουργείο Παιδείας, με το οποίο κρίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής σχολείων στον Νομό σε ειδικά, ώστε να καλλιεργηθούν και να διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι.

«Θα συζητήσουμε με τους καθηγητές και τις διευθύνσεις των σχολείων και θα αποφασίσουμε ποια διδακτήρια πληρούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις και αν υπάρχουν και τα κατάλληλα προσόντα των εκπαιδευτικών», τόνισε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Χαράλαμπος Σταχτέας.

Σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθείται, ο ίδιος ανέφερε ότι όταν επιλεχθούν τα σχολεία και λάβουν την κατάλληλη μορφή, θα ενισχυθούν με ειδική επιχορήγηση.

Από κει και πέρα οι μαθητές που θα φοιτήσουν επιλέγονται με εξετάσεις για τα πρότυπα σχολεία, τα οποία προωθούν την αριστεία, ενώ στα πειραματικά, που εφαρμόζονται ειδικές μέθοδοι διδασκαλίες και δοκιμάζονται καινοτόμες πρακτικές, συγκεντρώνονται μαθητές από όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα.

Η δημιουργία σχολείων ειδικών τύπων γίνεται στο πλαίσιο του οράματος και της δέσμευσης του υπουργείου Παιδείας για διεύρυνση του δικτύου λειτουργίας τους.

«Εμείς δεν το είχαμε ζητήσει, αλλά η αλήθεια είναι ότι αρκετοί γονείς λένε γιατί να μην υπάρχει ένα ειδικό σχολείο και στη Μαγνησία όπως στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και τα Γιάννενα. Είναι θετική εξέλιξη για τον τόπο και για τους μαθητές να υπάρχουν τέτοια σχολεία. Προς το παρόν συζητάμε το θέμα με τους διευθυντές κάνοντας μία πρώτη διερεύνηση. Θα πρέπει να απαντήσουμε στο υπουργείο εντός 15 ημερών», καταλήγει ο κ. Σταχτέας.

Επισημαίνεται ότι τα κριτήρια για την αξιολόγηση των δημόσιων σχολικών μονάδων με σκοπό τον χαρακτηρισμό τους ως πρότυπα ή πειραματικά είναι τα εξής:

α) τα προσόντα και η επάρκεια (οργανικότητα, αριθμός μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση κ.ά.) του εκπαιδευτικού προσωπικού,

β) η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς,

γ) η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών,

δ) η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με Α.Ε.Ι.,

ε) η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών,

στ) η λειτουργία μαθητικών ομίλων, η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας,

ζ) οι ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης του σχολείου,

η) το μέγεθος της σχολικής μονάδας,

θ) η τοποθεσία της σχολικής μονάδας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου