ΤΟΠΙΚΑ

Αγανακτισμένοι καθηγητές στη Μαγνησία: «Πώς βαθμολογείς μαθητές, που δεν βλέπεις;»

αγανακτισμένοι-καθηγητές-στη-μαγνησ-688045

Ονόματα καθηγητών, που δεν έχουν ακόμη παραδώσει βαθμούς α’ τετραμήνου, συγκεντρώνει η Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας κατ’ εντολή του υπουργείου Παιδείας

Αγανακτισμένοι καθηγητές στη Μαγνησία για το… φιρμάνι του Υπουργείου Παιδείας, βάσει του οποίου συγκεντρώνονται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ονόματα εκπαιδευτικών, που δεν έχουν παραδώσει βαθμολογίες α’ τετραμήνου για άγνωστους προς τους ίδιους λόγους. Καθηγητές του νομού καταγγέλλουν απόπειρα εκφοβισμού τους με αφορμή την εγκύκλιο που κοινοποιήθηκε στη διεύθυνση εκπαίδευσης και στα σχολεία την περασμένη Δευτέρα.

Στη Μαγνησία υπάρχουν καθηγητές που ακόμη και σήμερα δεν έχουν παραδώσει βαθμολογίες στους μαθητές τους για την απόδοσή τους στο α’ τετράμηνο του σχολικού έτους.

Οπως επισημαίνουν οι λόγοι είναι πρακτικοί. Το μεγαλύτερο μέρος του τετραμήνου έγινε μέσω τηλεκπαίδευσης στα σχολεία και αρκετοί καθηγητές δηλώνουν αδυναμία βαθμολόγησης των μαθητών τους υπό τον φόβο μήπως τους αδικήσουν.

«Το 1/3 των μαθητών μας δεν μπορούσε να συνδεθεί στις ψηφιακές τάξεις και έχανε μαθήματα. Κατά τη διάρκεια επίσης των μαθημάτων μέσω webex είχαμε πολλές διακοπές. Οι περισσότεροι μαθητές προσπαθούσαν να παρακολουθήσουν μάθημα μέσω κινητών τηλεφώνων. Ετσι μάθημα δεν γίνεται. Οι μαθητές δεν συμμετείχαν στη διαδικασία και το μάθημα θύμιζε μονόλογο εκπαιδευτικών», αναφέρει διευθυντής σχολικής μονάδας που καλείται να στείλει στη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας ονόματα συναδέλφων του που δεν παρέδωσαν βαθμολογίες.

«Η πλατφόρμα μέσω της οποίας γίνονταν τα μαθήματα παρουσίαζε προβλήματα. Το σύστημα υπερφορτωνόταν και υπήρχαν διακοπές. Για να ακουγόμαστε τουλάχιστον αναγκαζόμασταν να κλείνουμε τις κάμερες. Δεν βλέπαμε καν τους μαθητές μας. Πώς μπορείς να βαθμολογήσεις έναν μαθητή, που δεν βλέπεις καν; Εναν μαθητή που μπορεί η σύνδεσή του να έχει διακοπεί και να μην μπορεί να σου απαντήσει;», διερωτάται άλλος διευθυντής κεντρικού λυκείου.

Ηδη με την επιστροφή των γυμνασίων και λυκείων διά ζώσης στα σχολεία, αρκετοί ήταν οι εκπαιδευτικοί που δεν παρέδωσαν βαθμολογίες. Μάλιστα υπήρξαν ακόμη και ολόκληροι σύλλογοι διδασκόντων που αποφάσισαν να μην δώσουν βαθμολογίες για να μην αδικηθεί κανένας μαθητής.

«Δεν είμαστε εκτός νομικού πλαισίου. Ο Νόμος προβλέπει ότι αν δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το α’ τετράμηνο οι βαθμοί μπορούν να δοθούν για το β’ τετράμηνο. Αυτά τα… φιρμάνια της υφυπουργού δεν τα καταλαβαίνουμε», διαμαρτύρεται διευθυντής σχολικής μονάδας.

«Κατανοούμε ότι υπάρχουν μαθητές που θέλουν τους βαθμούς τους. Την επιβράβευση. Όπως κατανοούμε και την ανησυχία ορισμένων γονέων που μας ρωτούν με βάση τι θα βαθμολογήσουμε τα παιδιά τους. Το θέμα είναι ότι τέτοια έγγραφα του υπουργείου δεν βοηθούν. Είναι περισσότερο εκφοβιστικά», σχολίαζε άλλος διευθυντής.

Συγκεντρώνονται ονόματα

Τα ονόματα πάντως των εκπαιδευτικών που δεν έχουν παραδώσει βαθμολογίες και σε κάποιες σχολικές μονάδες αφορούν την πλειονότητα των καθηγητών, συγκεντρώνονται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, με βάση το έγγραφο που υπογράφει στις 22/2/2021 η υφυπουργός Ζέττα Μακρή:

«Είναι δεδομένο ότι με βάση τις κείμενες διατάξεις η κατάθεση της βαθμολογίας τετραμήνου στα Γυμνάσια και Λύκεια είναι υποχρεωτική, εκτός των εξαιρετικών εκείνων περιπτώσεων που ορίζονται περιοριστικά στις εν λόγω διατάξεις και αφορούν ιδίως σε μαθήματα, τα οποία για οποιονδήποτε λόγο διδάχθηκαν λιγότερο από δέκα ώρες. Στις εξαιρετικές αυτές περιπτώσεις θα πρέπει να τηρούνται οι επιβαλλόμενες από τις ίδιες διατάξεις διατυπώσεις και προεχόντως απόδειξη και αιτιολόγηση εκ μέρους του διδάσκοντα της πλήρωσης των προϋποθέσεων για μη βαθμολόγηση. Ενόψει αυτών καλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν τις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε. για τις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί δεν κατέθεσαν βαθμολογία, κατ’ εφαρμογή των οικείων διατάξεων, με την υποβολή κατάστασης στην οποία θα αναγράφονται οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, οι μαθητές για τους οποίους δεν κατέθεσαν βαθμολογία, τα μαθήματα στα οποία αφορά η μη κατάθεση βαθμολογίας, καθώς και οι λόγοι της μη κατάθεσής της στο πλαίσιο των προβλεπόμενων από τις εφαρμοστέες διατάξεις λόγων».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου