ΤΟΠΙΚΑ

Πτώση τζίρου για 9 στις 10 επιχειρήσεις στον Βόλο

πτώση-τζίρου-για-9-στις-10-επιχειρήσεις-σ-688075

Τι δείχνει έρευνα της ΕΣΕΕ για τη μέχρι τώρα πορεία της εκπτωτικής περιόδου

Δραματική συρρίκνωση του τζίρου παρατηρούν οι εμπορικές επιχειρήσεις την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων που τρέχει με τις χειρότερες επιδόσεις να καταγράφει η ένδυση και η υπόδηση σε ποσοστό 95,6%. Σε έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) διαπιστώνεται ότι σχεδόν 9 στις 10 επιχειρήσεις παρατήρησαν συρρίκνωση του τζίρου μεγαλύτερη του 20% κατά τη χειμερινή περίοδο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 460 επιχειρήσεων σε παραδοσιακές αγορές της χώρας μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται ο Βόλος.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Αποστόλης Οντόπουλος επιβεβαιώνει τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα δούλεψαν μόνο οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων, καθώς τότε είχαν δημιουργηθεί ανάγκες για αγορές λόγω του κλεισίματος της αγοράς.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, για 2 στις 3 (66%) οι πωλήσεις των χειμερινών εκπτώσεων ήταν χειρότερες σε σχέση με τις προσδοκίες τους. Από την άλλη πλευρά, για 1 στις 4 επιχειρήσεις (26%) οι πωλήσεις στων εκπτώσεων κινήθηκαν στα αναμενόμενα επίπεδα, επίδοση ωστόσο βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη των θερινών εκπτώσεων 2020 (12%). Το στοιχείο αυτό τεκμηριώνει την προσαρμογή των προσδοκιών των εμπορικών επιχειρήσεων στις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας.

Ιδιαίτερη ωστόσο, σημασία έχει η διερεύνηση της έντασης της πτώσης του κύκλου εργασιών κατά τις χειμερινές εκπτώσεις. Ειδικότερα, σχεδόν 4 στις 10 (38,3%) επιχειρήσεις παρουσίασαν εξαιρετική μείωση του τζίρου η οποία ξεπερνάει το 40%. Επίσης, 1 στις 4 επιχειρήσεις (23,1%) προσδιόρισαν την υποχώρηση του τζίρου μεταξύ 31% και 40%. Σωρευτικά, σχεδόν 9 στις 10 επιχειρήσεις παρατήρησαν συρρίκνωση του τζίρου μεγαλύτερης του 20% κατά τη χειμερινή περίοδο.

Συνολικά, οι πωλήσεις της περιόδου των εκπτώσεων ήταν εξαιρετικά συρρικνωμένες τόσο στις δύο πρώτες εβδομάδες, οπότε η πρόσβαση των καταναλωτών ήταν ελεύθερη, όσο ασφαλώς και στη συνέχεια όταν επιβλήθηκε το lockdown σε μεγάλες γεωγραφικές περιοχές.

Ωστόσο, οι επιδόσεις των δυο πρώτων εβδομάδων, σε σχέση με τη συνολικότερη εικόνα της εκπτωτικής περιόδου, είναι αρκετά καλύτερες. Η διαφοροποίηση αυτή έχει διττή ανάγνωση. Πρώτον, λόγω των παραδοσιακά καλύτερων επιδόσεων που καταγράφονται κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων και δεύτερον λόγω των αρνητικών επιπτώσεων του κλεισίματος της αγοράς (lockdowns) από τα μέσα του Φεβρουαρίου στην περιφέρεια Αττικής, Αχαΐας Εύβοιας, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 65% του συνόλου των επιχειρήσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου