ΤΟΠΙΚΑ

Απειλείται το φράγμα Παναγιώτικο

απειλείται-το-φράγμα-παναγιώτικο-372803

Σε άμεσα μέτρα προτρέπει ο επικεφαλής

της «Θεσσαλών Δύναμη» Απ. Παπατόλιας

Επίσκεψη

στις εγκαταστάσεις του φράγματος Παναγιώτικο πραγματοποίησε ο επικεφαλής των

«Θεσσαλών Δύναμη» και Γ.Γ. της ΕΝΠΕ Απόστολος Παπατόλιας με τον πρόεδρο της

ΔΕΥΑ Ν. Πηλίου Κ. Λεγαντή, προκειμένου να διαπιστώσει τους μεγάλους κινδύνους

που απειλούν το φράγμα εν μέσω έντονων καιρικών φαινομένων.

«Εάν δεν

ληφθούν μέτρα εδώ και τώρα», τόνισε ο κ. Παπατόλιας, «για την αποτροπή των

άμεσων κινδύνων, είναι πιθανό οι ζημιές που θα προκληθούν από τυχόν επιδείνωση

του καιρού να ξεπερνούν κατά πολύ τις καταστροφές στην Κάρλα και το

αντλιοστάσιο των Καναλίων».

Το φράγμα

Παναγιώτικο, παρότι θεωρείται περαιωμένο από το 2003 και παρότι ο ταμιευτήρας

είναι πληρωμένος με νερό και τροφοδοτεί το ταχυδιυλιστήριο, παρουσιάζει σοβαρές

ελλείψεις και μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του. Τις ελλείψεις αυτές, όπως

ενημερώνει ο κ. Παπατόλιας, τις είχε επισημάνει ο Τεχνικός Σύμβουλος του έργου

σε σχετική έκθεσή του ήδη από το 2006 προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας (ΔΕΚΕ)

προτείνοντας σειρά εργασιών.

«Εξαιτίας

αυτών των σοβαρών ελλείψεων στην ασφαλή λειτουργία και χρήση του φράγματος, δεν

έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα η παραλαβή του έργου!!! Το σημαντικότερο,

όμως, είναι ότι εξαιτίας αυτών των ελλείψεων, υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης

σημαντικών ζημιών στο ταχυδιυλιστήριο και στα δίκτυα των αγωγών, τα οποία

απειλούνται από ολοκληρωτική καταστροφή, σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων»,

αναφέρει ο κ. Παπατόλιας και προσθέτει:

«Ως Νομαρχία

Μαγνησίας είχαμε καταγράψει εγκαίρως αυτές τις σοβαρές ελλείψεις και είχαμε

ενημερώσει επισήμως την Περιφέρεια Θεσσαλίας ήδη από τα τέλη του 2007.

Διαπιστώνοντας τότε την αδράνεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας αναζητήσαμε

οικονομική ενίσχυση από την κεντρική διοίκηση προκειμένου να εκτελέσει η

Νομαρχία τις απαιτούμενες εργασίες ολοκλήρωσης του φράγματος, χωρίς ωστόσο

θετική ανταπόκριση.

Για την

οριστική και μόνιμη αντιμετώπιση των ζημιών που προκαλούνται από τις ελλείψεις

και τα προβλήματα λειτουργίας του Φράγματος Παναγιώτικο, θα πρέπει να

αναληφθούν οι απαιτούμενες πρωτοβουλίες εκ μέρους της Περιφέρειας Θεσσαλίας

ώστε να υλοποιηθούν οι προτάσεις που διατυπώνονται τόσο από τον τότε Τεχνικό

Σύμβουλο του έργου (2006), όσο και από τον Τεχνικό Σύμβουλο της Νομαρχίας

Μαγνησίας (2007). Η δημοπράτηση του τοιχίου αντιστήριξης στο φράγμα που

πρόσφατα ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή αντιμετωπίζει εν μέρει το τεράστιο αυτό

πρόβλημα, αφού οι διαδικασίες ανάθεσης είναι πιθανό να καθυστερήσουν και να μην

δώσουν λύση στον άμεσο και επικείμενο κίνδυνο που απειλεί την περιοχή. Συνεπώς,

πρέπει να εκτελεστούν εδώ και τώρα όλες οι επείγουσες εργασίες αποκατάστασης

της ζημιάς του τοίχου αντιστήριξης στον περιβάλλοντα χώρο του ταχυδιυλιστηρίου,

σε συνδυασμό με εργασίες καθαρισμού και διαμόρφωσης της λεκάνης ηρεμίας του

υπερχειλιστή του φράγματος.

Παράλληλα,

για την ασφαλή λειτουργία του φράγματος, θα πρέπει να εκπονηθούν εγχειρίδιο

παρακολούθησης, ελέγχου, λειτουργίας και συντήρησης του φράγματος, ειδικό

πρόγραμμα διενέργειας μετρήσεων και διαδικασίας αξιολόγησής τους, ενόψει

έκτακτων καιρικών φαινομένων, καθώς και Μελέτη Θραύσης του φράγματος –

Πλημμυρικού Κύματος, ώστε να προδιαγραφούν οι παρεμβάσεις στον αποδέκτη κατάντη

του φράγματος, οι αναγκαίοι περιορισμοί στην υλοποίηση έργων, ιδιωτικών και

δημόσιων και οι απαιτούμενες ενέργειες των αρμοδίων φορέων για κάθε σενάριο

κινδύνου.

Παράλληλα, η

Περιφέρεια Θεσσαλίας οφείλει χωρίς χρονοτριβή να προωθήσει την έγκριση της

«Μελέτης αντιπλημμυρικής προστασίας σε χειμάρρους Κεντρικού και Νοτίου Πηλίου»,

που ανέθεσε η Νομαρχία Μαγνησίας, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και

η εκτέλεση των έργων συγκράτησης φερτών υλών, στη λεκάνη απορροής του

Παναγιώτικου.

Η ανάγκη να

υλοποιηθούν οι παραπάνω ενέργειες, εδώ και τώρα χωρίς καμία νέα καθυστέρηση και

με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για τις ελάχιστες προϋποθέσεις ασφαλείας

κρίνεται απολύτως επιτακτική. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος

να προκληθούν στα υφιστάμενα έργα του ταχυδιυλιστηρίου και του δικτύου των

αγωγών σοβαρές και εκτεταμένες ζημιές ή και ολική καταστροφή, με ανυπολόγιστες

οικονομικές συνέπειες και κυρίως προβλήματα υδροδότησης των κατοίκων του Νοτίου

Πηλίου».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου