ΤΟΠΙΚΑ

Λύση στα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Βόλου –Σποράδων ζήτησε ο Κων. Μαραβέγιας

λύση-στα-προβλήματα-της-ακτοπλοϊκής-σ-769146

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας

Την στρατηγική σημασία του νησιωτικού χώρου για το μέλλον της Ελλάδας υπογράμμισε ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μαραβέγιας, κατά την ομιλία του χθες στην Βουλή επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με αντικείμενο την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική.

Αναφερόμενος καταρχάς στις πρόσφατες εξελίξεις όσον αφορά στον καθορισμό των ΑΟΖ με Ιταλία και Αίγυπτο, τις διερευνητικές συζητήσεις με τη Τουρκία περί θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και την προστασία των ελληνικών συμφερόντων στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, ο κ. Μαραβέγιας τόνισε ότι πρόκειται για κορυφαίες κυβερνητικές προτεραιότητες οι οποίες συνοδεύονται από μέτρα αμυντικού και οικονομικού χαρακτήρα, όπως η αγορά των 18 Rafale από τη Γαλλία και η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης για τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Ο στόχος της κυβέρνησης, όπως είπε, είναι διπλός: από τη μια η αύξηση της δύναμης αποτροπής της χώρας κι από την άλλη η αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου ενός δικτύου ισχυρών διεθνών εταίρων. «Σ ’αυτήν ακριβώς την εθνική προσπάθεια ο ελληνικός νησιωτικός χώρος αποτελεί την σκακιέρα πάνω στην οποία θα ξεδιπλωθεί η θαλάσσια στρατηγική μας τον 3ο αιώνα ύπαρξης της νέας Ελλάδας. Γιατί και για την Ελλάδα του μέλλοντος δεν μπορεί πάρα να ισχύει η αρχαία πρόβλεψη πως θα είναι “μέγα το της θαλάσσης κράτος”», υπογράμμισε ο βουλευτής.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, το παρόν νομοσχέδιο έρχεται να διασφαλίσει τόσο την οικονομική ανάπτυξη, όσο την ασφάλεια του νησιωτικού χώρου. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην συνεργασία του Λιμενικού με την Ευρωπαϊκή Συνοριοφυλακή και Ακτοφυλακή, στη δημιουργία μιας μόνιμης Κοινοτικής υπηρεσίας προστασίας του ευρωπαϊκού θαλάσσιου χώρου, αλλά και στην θέσπιση νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την στήριξη της τοπικής οικονομίας των νησιών και τη δημιουργία νέων υποδομών.

Δίνοντας έμφαση στο πρόβλημα της τοπικής ανάπτυξης, ο κ. Μαραβέγιας έφερε ως παράδειγμα τα νησιά των Βορείων Σποράδων. Όπως είπε, η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Αλόννησος είναι χαρακτηριστικές περιπτώσεις πανέμορφων ελληνικών νησιών των οποίων η ανάπτυξη στηρίχθηκε κατά κύριο λόγο στο τουριστικό προϊόν τους. Όμως, η πρόσφατη οικονομική κρίση, απότοκος της πανδημίας, χτύπησε σκληρά τον συγκεκριμένο κλάδο και ιδιαίτερα εκείνες τις περιοχές που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.

«Αυτό είναι ένα δίδαγμα που πρέπει να αντλήσουμε από την κρίση του κορωνοϊού. Ότι η «μονοκαλλιέργεια» δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης των ρίσκων που φέρνει και στη χώρα μας η παγκοσμιοποιημένη οικονομία» τόνισε ο κ. Μαραβέγιας και πρόσθεσε ότι, πέρα από τον τουρισμό, θα πρέπει να επενδύσουμε και σε άλλους τομείς όπως η πράσινη και γαλάζια οικονομία, η τοπική παραγωγή, η εκπαίδευση και κινητικότητα των νέων ανθρώπων.

Με αφορμή αυτή την παρατήρηση, ο βουλευτής άδραξε την ευκαιρία να θέσει για μια ακόμη φορά υπόψιν του αρμόδιου υπουργού το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Βορείων Σποράδων με τον Βόλο, για το οποίο έχει ασκήσει ήδη τρεις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις. Επικαλούμενος, αυτή τη φορά, τα παράπονα εκ μέρους των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νησιά των Βορείων Σποράδων, τόνισε ότι το ζήτημα αφορά την ανάγκη λειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Βόλο και τις Κυριακές. Η απουσία δρομολογίων τις Κυριακές έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται σημαντικό πρόβλημα στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, αφού σε περίπτωση που κάποιος αναχωρήσει από τα νησιά την Παρασκευή το απόγευμα, η μόνη λύση επιστροφής είναι είτε Σάββατο πρωί, είτε Δευτέρα στις 8.00, δηλαδή με το κουδούνι! Αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν πρακτικά να μετακινηθούν οι εκπαιδευτικοί στην ηπειρωτική Μαγνησία για να επισκεφθούν τις οικογένειές τους.

Κλείνοντας, ο κ. Μαραβέγιας ζήτησε από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να παρέμβει άμεσα ώστε να αποκατασταθεί η κανονική ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Μαγνησίας με τον Βόλο και να αρθεί αυτή η ασυνέχεια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου