ΤΟΠΙΚΑ

Στο «περίμενε» για την επιδότηση οι ιδιοκτήτες λεωφορείων

στο-περίμενε-για-την-επιδότηση-οι-ιδ-775312

Δεν έχει δοθεί ακόμη το ειδικό βοήθημα για τις κενές θέσεις σε υπεραστικά και αστικά λεωφορεία

Σε αναμονή της έκτακτης κρατικής επιδότησης παραμένουν οι ιδιοκτήτες υπεραστικών και αστικών λεωφορείων, προκειμένου να στηριχθεί ο κλάδος σε μια εξαιρετικά δύσκολα συγκυρία. Με την πανδημία να προκαλεί οικονομικές απώλειες που υπολογίζεται ότι υπερβαίνουν το 50% του ετήσιου τζίρου και τη μείωση στην επιβατική κίνηση στο 90%, Υπεραστικό Μαγνησίας και Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα.

Σύμφωνα με την απόφαση της κυβέρνησης, η χορήγηση επιδοτήσεων για τις κενές θέσεις στα λεωφορεία αφορά στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, με τους επαγγελματίες του κλάδου να επισημαίνουν, ωστόσο, ότι το ζητούμενο είναι να δοθεί επιδότηση κενών θέσεων για όλο το διάστημα της πανδημίας, που έχει ανοίξει βαθιές πληγές.

Τεράστιο και επώδυνο το αποτύπωμα της πανδημίας στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας, με τον πρόεδρο Δημήτρη Κολυνδρίνη να αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι δέκα μόλις υπεραστικά λεωφορεία κυκλοφορούν από τον στόλο των εκατό οχημάτων, με τα δρομολόγια να έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. «Από τον Μάρτιο και μετά, η περίοδος είναι πολύ δύσκολη. Είναι η πιο δύσκολη περίοδος που βιώνουμε στην ιστορία του ΚΤΕΛ. Είτε σε lockdown, είμαστε είτε όχι, δεν ταξιδεύει εύκολα ο κόσμος, όταν υπάρχει το κορονοϊός», υπογράμμισε ο πρόεδρος.

Διαρκής η επικοινωνία με την πολιτεία, προκειμένου να γίνονται γνωστά τα προβλήματα του κλάδου, ενώ όπως επισημαίνει ο κ. Κολυνδρίνης «το ζήτημα είναι να περάσει η πανδημία, για να αρχίσουμε και πάλι να λειτουργούμε. Το θέμα είναι να προφυλαχτούμε όσο μπορούμε, να κάνει τα εμβόλια ο κόσμος κι εμείς μαζί και να ξεκινήσουμε σταδιακά να δουλεύουμε, όπως ήμασταν πριν την πανδημία. Δεν έχουμε μάθει να ζούμε με επιδόματα».

Αύξηση αστικών δρομολογίων

Αύξηση σημειώνεται στα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, μόλις δόθηκε το σήμα επανεκκίνησης των καταστημάτων, με τη μειωμένη επιβατική κίνηση να διατηρείται, στο μεταξύ.

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, Νίκος Ευαγγελινός, υπογράμμισε ότι «είναι πολύ μεγάλη η οικονομική ζημιά που έχει προκαλέσει η πανδημία. Το ειδικό επίδομα που θα δοθεί για τις κενές θέσεις, προφανώς θα βοηθήσει την κατάσταση, αλλά εκτιμούμε ότι θα έπρεπε να επεκταθεί για μεγαλύτερο διάστημα».

Μεταφέροντας τη φωνή αγωνίας των συναδέλφων του, υπογράμμισε ότι «θα βοηθούσε πολύ περισσότερο, αν δινόταν για όλους τους μήνες που ισχύει το ποσοστό πληρότητας 65%. Τώρα ουσιαστικά καλύπτει τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Οταν ένα οκτάμηνο έχεις περιορισμό θέσεων στο λεωφορείο και αυτή την πτώση, προφανώς το έκτακτο επίδομα είναι πολύ μικρότερο σε σύγκριση με την τάξη μεγέθους που έχουμε χάσει από τον τζίρο και τη δραστηριότητά μας».

Με σαφή την προσδοκία ότι το άνοιγμα των καταστημάτων θα ενισχύσει την επιβατική κίνηση στο πολεοδομικό συγκρότημα, ο κ. Ευαγγελινός τόνισε ότι «φάνηκε και στις γιορτές ότι όταν κατεβαίνει ο κόσμος στην αγορά, αυξάνεται η επιβατική κίνηση».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου