ΤΟΠΙΚΑ

Πρεμιέρα εκπτώσεων με κατεβασμένα ρολά… και στον Βόλο

πρεμιέρα-εκπτώσεων-με-κατεβασμένα-ρο-783616

Κραυγή αγωνίας από τους εμπόρους του Βόλου για την πρώτη εβδομάδα εκπτώσεων, που χάθηκε – Ανησυχία για τη συνέχεια – Καμπάνια «Το εμπόριο εκπέμπει SOS»

Ανοιξε χθες Δευτέρα η αυλαία για την καθιερωμένη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων και η εικόνα στον εμπορικό δρόμο της Ερμού θύμιζε πόλη – φάντασμα. Τη θλιβερή εικόνα του άδειου δρόμου και των ερμητικά κλειστών καταστημάτων έρχεται να συμπληρώσει η οργή των εμπόρων που, όπως αναφέρουν, έχουν φτάσει πια στα όριά τους.

Η κυβερνητική παλινωδία βρίσκει τους εμπόρους θεατές για ακόμη μια φορά στο ίδιο έργο, όπως επισημαίνει, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Απόστολος Οντόπουλος, γεγονός που έχει ξεχειλίσει την οργή, ενισχύοντας τον κίνδυνο κοινωνικού εκτροχιασμού.

Καθοριστικής σημασίας για τους εμπόρους είναι η περίοδος των εκπτώσεων κατά την οποία ξεπουλάνε το εμπόρευμα της τρέχουσας σεζόν, ώστε να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και να είναι σε θέση να προμηθευτούν το εμπόρευμα της ερχόμενης. Το εμπόρευμα της χειμερινής σεζόν, που έμεινε εκ των πραγμάτων αδιάθετο, καθώς τα καταστήματα παρέμειναν σχεδόν ολόκληρη τη σεζόν κλειστά, κινδυνεύει να μείνει ακόμη και την ύστατη ώρα αδιάθετο, με ολέθριες συνέπειες για την οικονομική επιβίωση δεκάδων εμπόρων, σύμφωνα με τον κ. Οντόπουλο.

Αθέμιτος ανταγωνισμός τα eshop

Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις το 15% των καταστημάτων διαθέτει e-shop στον Βόλο, άρα είναι σε θέση να δουλέψει αυτή την εβδομάδα γεγονός που, όπως εξηγεί ο κ. Οντόπουλος, προωθεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων.

«Δεν νοούνται εκπτώσεις τη στιγμή που το 85% των καταστημάτων δεν διαθέτει e-shop, δεν νοούνται εκπτώσεις με κλειστά τα καταστήματα. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργήσει ένα κατάστημα με τηλεφωνική παραγγελία και παράδοση κατ’ οίκον όμως ακόμη κι αυτό είναι κάτι που χρειάζεται την κατάλληλη δομή για να γίνει. Τα φυσικά καταστήματα είναι στημένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούν τους πελάτες εντός. Χρειάζεται άλλη δομή για να μπορέσεις να λειτουργήσεις εξ ολοκλήρου τηλεφωνικά. Χρειάζεται για παράδειγμα να υπάρχει ένα τηλεφωνικό κέντρο. Η δομή των καταστημάτων είναι τέτοια που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τηλεφωνικά σε τέτοιο βαθμό που απαιτείται ώστε να καλύψουν τα έξοδά τους.

Θα έπρεπε να μετατεθούν οι εκπτώσεις για τις 18 Ιανουαρίου που ενδέχεται να ανοίξουμε ή για το τέλος του μήνα, ώστε να κερδίσουμε λίγο χρόνο και να μην ενισχύσουμε τον αθέμιτο ανταγωνισμό με τα e-shop, διότι με το να ξεκινήσουν τώρα οι εκπτώσεις, ενισχύονται τα e-shop και οι μεγάλες αλυσίδες που διαθέτουν» τονίζει.

«Θηλιά στον λαιμό» το αδιάθετο εμπόρευμα

Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλοί ήταν εκείνοι που βασιζόμενοι στις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης για λειτουργία των καταστημάτων από τις 8 Ιανουαρίου με τη μέθοδο click in shop, προχώρησαν σε ενίσχυση του εμπορεύματός τους για την περίοδο των εκπτώσεων με κίνδυνο τώρα όλο αυτό να μείνει αδιάθετο.

«Εχουμε εμπορεύματα που αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε τί να τα κάνουμε και είναι αυτά τα οποία ουσιαστικά μας βάζουν αυτή τη στιγμή τη θηλιά στο λαιμό όσον αφορά στην επιβίωση μας, γιατί τα χρωστάμε. Είναι εμπορεύματα που πρέπει να πωληθούν προκειμένου να προμηθευτούμε άλλα, πρέπει να τα αποπληρώσουμε. Η περίοδος των εκπτώσεων ήταν η τελευταία μας ευκαιρία να διαθέσουμε το εμπόρευμα της χειμερινής σεζόν που μας άφησε ένα μεγάλο όγκο αδιάθετου εμπορεύματος».

Την ίδια ώρα, οι φόβοι για παράταση του lock down πυκνώνουν στον εμπορικό κόσμο: «Με βάση αυτά που ακούμε δεν νομίζω ότι υπάρχει έμπορος που να είναι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να ανοίξουμε στις 18 Ιανουαρίου», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Οντόπουλος.

Το εμπόριο εκπέμπει SOS

Από χθες το διαδίκτυο έχει κατακλείσει η καμπάνια του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου ως ύστατη προσπάθεια πίεσης των ιθυνόντων, με την χαρακτηριστική αφίσα «Το εμπόριο εκπέμπει SOS». Έμποροι του Βόλου αλλά και απλοί πολίτες αναδημοσιεύουν την αφίσα, ενώ ο Σύλλογος καλεί τα μέλη του που συμμερίζονται την αγωνία για το μέλλον του εμπορίου, να αναρτήσουν την αφίσα στην πόρτα των καταστημάτων τους, στο πίσω μέρος της οποίας βρίσκεται το ψήφισμα που έχει κατατεθεί στους αρμόδιους υπουργούς και βουλευτές για τη λήψη αποφάσεων που θα σώσουν τις επιχειρήσεις. Ακόμη, για τον ίδιο σκοπό έχουν δημιουργηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα hashtags #Προστατεύουμε_το_ελληνικό_εμπόριο, #support_trade, #support_middleclass_business.

«Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου καλεί όλους τους εμπόρους πανελλαδικά αποστέλλοντας το μήνυμά του σε όλες τις Ομοσπονδίες – μέλη της ΕΣΕΕ να διαδώσει την έκκληση στους αρμόδιους να ακούσουν επιτέλους τη φωνή αγωνίας των μικρομεσαίων εμπόρων. Πιστεύουμε ότι όλοι μαζί μπορούμε δείξουμε το αδιέξοδο στο οποίο έχει επέλθει η μικρομεσαία επιχείρηση. Στις δύσκολες αυτές εποχές καλούμαστε να δείξουμε την ομοψυχία μας, την αντίδραση μας, τη δυναμική μας με νηφαλιότητα και ασφάλεια για όλους μας».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου