ΤΟΠΙΚΑ

Το έριξαν στο… διάβασμα οι Βολιώτες στην καραντίνα

το-έριξαν-στο-διάβασμα-οι-βολιώτες-στ-785863

Αυξημένες οι πωλήσεις βιβλίων την περίοδο των εορτών, προσωρινό το κοινό, εκτιμούν οι βιβλιοπώλες – Αλαλούμ με το click away στα υπόλοιπα είδη των βιβλιοπωλείων

Με τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν στην αγορά την περίοδο των εορτών να αφήνουν ανοιχτά με φυσική παρουσία των πελατών μόνο τα βιβλιοπωλεία, πολλοί ήταν εκείνοι που, όπως φαίνεται, εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να επισκεφθούν κατάστημα και να προμηθευτούν βιβλίο.

Νέους φίλους, λοιπόν, απέκτησε το βιβλίο εν μέσω καραντίνας, πρόκειται ωστόσο για προσωρινό κοινό, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Βιβλιοπωλών Χαρτοπωλών Μαγνησίας, Χρήστος Αγιώτης. «Υπήρξε μια σχετικά καλή κίνηση δεδομένης της καταστάσεως. Σίγουρα υπήρξαν περισσότερες πωλήσεις σε αυτό το είδος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοί οι αναγνώστες θα παραμείνουν στο αναγνωστικό κοινό. Ούτε σημαίνει πως είμαστε ευχαριστημένοι όταν όλη η υπόλοιπη αγορά ήταν κλειστή.

Το ότι μπορούσε ο κόσμος να μπει στα δικά μας καταστήματα, με επιφυλακτικότητα και τηρώντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις, δε σημαίνει ότι μπαινόβγαιναν στα μαγαζιά μας όσοι πελάτες θα μπαινόβγαιναν υπό κανονικές συνθήκες στις γιορτές. Αντιθέτως, η κινητικότητα ήταν σχετικά χαμηλή αλλά, δεδομένης της κατάστασης, από το να ήμασταν εντελώς κλειστά, ήταν κάτι καλύτερο. Το ότι υπήρξαν κάποιες πωλήσεις παραπάνω είναι απλώς ένα θετικό οικονομικό στοιχείο και τίποτα περισσότερο», τονίζει ο κ. Αγιώτης.

Αλαλούμ με τα υπόλοιπα είδη

Παράλληλα, μπορεί τα βιβλιοπωλεία να ήταν τα μοναδικά ανοιχτά καταστήματα χωρίς τη μέθοδο click away για την αγορά βιβλίων, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν όλα… ρόδινα, όπως επισημαίνει ο ίδιος, αφού δεν έλειψαν τα μπερδέματα σχετικά με την διάθεση των υπόλοιπων ειδών που εμπορεύεται ένα βιβλιοχαρτοπωλείο:

«Δεν έμπαινε κανείς μέσα αν δεν δήλωνε ότι ήθελε να αγοράσει μόνο βιβλία. Ο κανονισμός έλεγε ότι μπορούσαν να μπουν έως 4 άτομα στο κατάστημα, μόνο εφόσον ήθελαν να αγοράσουν βιβλίο. Ήταν ξεκάθαρο και αυτό εφαρμόστηκε εξ αρχής από όλα τα βιβλιοπωλεία. Πριν μπει ο καταναλωτής μέσα τον ρωτούσαμε τί ήθελε και εφόσον ήθελε βιβλίο μπορούσε να μπει και να υπάρχουν έως και 4 άτομα στο κατάστημα. Από εκεί και πέρα όλοι οι υπόλοιποι πελάτες περίμεναν απ’ έξω, έχοντας χρησιμοποιήσει την μέθοδο του click away. Η διαδικασία, δηλαδή, για τα υπόλοιπα προϊόντα ήταν η ίδια όπως και σε όλα τα άλλα εμπορικά καταστήματα. Αυτό ήταν μπέρδεμα τόσο για τους πελάτες όσο και για εμάς.

Ακόμη κι αν κάποιος ήθελε να αγοράσει κάτι επιπλέον εκτός από το βιβλίο, θα έπρεπε να βγει έξω, να πραγματοποιήσει τηλεφωνική παραγγελία και να ειδοποιηθεί για να την παραλάβει όταν θα είναι έτοιμη. Δεν υπήρχε η δυνατότητα της αυθόρμητης αγοράς που είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο του λιανικού εμπορίου. Το να μπορεί δηλαδή κάποιος να μπει στο κατάστημα, να δει κάτι και να το αγοράσει. Δεν ήταν, λοιπόν, όλα ρόδινα επειδή ήμασταν τα μοναδικά καταστήματα που ήταν ανοιχτά με φυσική παρουσία, όπως θέλουν κάποιοι να παρουσιάζουν ότι τα βιβλιοπωλεία βγήκαν κερδισμένα. Δεν κερδίζει κανείς όταν όλη η αγορά είναι κλειστή».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου