Ο νεώσοικος της « ΑΡΓΩ» στον Άναυρο ή στο Τελωνείο

Τελευταία ενημέρωση: 2012-02-10, 20:12:58
Ο νεώσοικος της « ΑΡΓΩ» στον Άναυρο ή στο Τελωνείο

Σύμφωνα με πρόταση του συμβούλου της Δημοτικής Κοινότητας Βόλου Νίκου Ντόκου.

Τη δημιουργία νεώσοικου για τη στέγαση της Αργούς είτε μπροστά από το Αθανασάκειο Μουσείο Βόλου, είτε μπροστά από την Πλατεία Τελωνείου, προτείνει με επιστολή του προς το Δήμαρχο Βόλου Π. Σκοτινιώτη ο σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Βόλου Νίκος Ντόκος, ο οποίος έχει ασχοληθεί με το θέμα αξιοποίησης του πλοίου και ο οποίος ήταν από τους πρωτεργάτες διοργάνωσης της Ρεγκάτα που είχε φιλοξενηθεί πριν από δύο χρόνια στην περιοχή μας.

Ειδικότερα στην επιστολή του προς το Δήμαρχο Βόλου ο κ. Ντόκος, σημειώνει μεταξύ άλλων, τα εξής :

«Η Αργώ αποτελεί σημείο αναφοράς για όλους τους επισκέπτες με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα. Αποτελεί εθνική κληρονομιά και οφείλουμε να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο.

Η πρόταση μου, κύριε Δήμαρχε, είναι να έρθει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να παρθεί απόφαση κατασκευής Νεώσοικου σε καίριο σημείο της πόλης (προτείνω σημείο ένα, μπροστά από το Αθανασάκειο Μουσείο στο πάρκο του Αναύρου με ειδική γλίστρα για να μπαινοβγαίνει το σκάφος στη θάλασσα. Σημείο δύο, η πλατεία του τελωνείου που είναι επίσης ιδανικό σημείο για Νεώσοικο).

Να αποφύγουμε την κατασκευή πάρκου Αργούς όπως πρωτοσχεδιάστηκε διότι το κόστος είναι τεράστιο για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, αλλά να προτιμήσουμε την κατασκευή αρχιτεκτονικά καλαίσθητου και σύμφωνου με το σκάφος υπόστεγου μεγάλου και κλειστού. Το υπόστεγο να έχει ικανό χώρο για (walk around) επίσκεψη των τουριστών με ανάλογη τοποθέτηση οθονών προβολής DVD της κατασκευής και του ταξιδιού όπως και λοιπών οθονών που να παρουσιάζουν την κατασκευαστική τέχνη των ντόπιων ναυπηγών-μαραγκών από την αρχαιότητα έως και σήμερα.

Ο Νεώσοικος αυτός θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και επισκεψιμότητας για την πόλη μας (τουρίστες-κρουαζιερόπλοια-σχολεία από όλη την Ελλάδα) και κατ’ αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι θα έχουμε μια ικανή αύξηση του τουριστικού ρεύματος. Με ένα μικρό εισητήριο εισόδου το κόστος κατασκευής θα μηδενιστεί το πολύ σε δύο χρόνια λειτουργίας (αν και αυτό δεν είναι το βασικότερο).

Ανάλογα μουσεία Νεώσοικοι υπάρχουν σε πολλά σημεία της Ευρώπης από όπου μπορούμε να αντλήσουμε άμεση πληροφόρηση κατασκευής και λειτουργίας (π.χ. το μουσείο της Γένοβας το οποίο επισκέφθηκα το 2010 με εισητήριο 10 ευρώ και ένιωσα υπέροχα).

Έως ότου όμως βρεθεί το σχετικό κονδύλιο για την κατασκευή Νεώσοικου, πρέπει να ολοκληρώσουμε την κατασκευή (μικρό κόστος) του ήδη υπάρχοντος υποστέγου στο χώρο που τώρα αποθηκεύεται η Αργώ ώστε να φυλάσσεται αλλά και να συντηρείται σωστά όπως προβλέπεται από το εγχειρίδιο της.

Επίσης προτείνω όπως συσταθεί επιτροπή τουριστικής αξιοποίησης της Αργούς, η οποία θα προωθεί κάθε ενέργεια που θα ευνοεί την παρουσία του σκάφους σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην επιτροπή αυτή να συμμετέχει εκπρόσωπος-οι του Δημοτικού Συμβουλίου, εκπρόσωπος των αργοναυτών, εκπρόσωπος της ένωσης τουριστικών πρακτόρων κ.α. (αυτό αποτελεί θέμα υπό διερεύνηση).

Το σκάφος πρέπει να συντηρείται διαρκώς με διαβροχή (έστω και αν είναι μέσα στη θάλασσα) έλεγχο ρεμέντζων και ότι άλλο προβλέπει το εγχειρίδιο συντήρησης. Για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρξει συνεργασία με ειδικό ο οποίος θα αναλάβει το έργο της συντήρησης-διατήρησης. Η ασφάλεια του σκάφους από κακόβουλες ενέργειες είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει.

Κύριε Δήμαρχε πιστεύω ότι πλέον είμαστε στο κατάλληλο χρονικό σημείο να ξεκινήσουμε τη διαδικασία απόφασης-σχεδίασης-κατασκευής του Νεώσοικου, έτσι θα μεγιστοποιήσουμε το όφελος υπέρ της πόλης μας».

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
5
=