ΤΟΠΙΚΑ

«Πάσχει» στην οδική σύνδεση το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου

πάσχει-στην-οδική-σύνδεση-το-αεροδρ-851206

Ικανοποιητικοί οι ρυθμοί κατασκευής για το νέο επιβατικό σταθμό στο πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, καθυστερήσεις όμως στις οδικές συνδέσεις τόσο με την ΠΑΘΕ, όσο και με την πόλη του Βόλου, καθώς δεν έχουν εκπονηθεί μελέτες. Πρόβλημα εντοπίζεται και στην μη εκπόνηση μελέτης, η οποία να προβλέπει σύνδεση του αγωγού λυμάτων του αεροδρομίου με τον κοντινότερο βιολογικό καθαρισμό.
Στα παραπάνω συμπεράσματα κατέληξαν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ Μαγνησίας, που επισκέφθηκαν τα έργα στο νέο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και συναντήθηκαν τόσο με στελέχη της επιβλέπουσας υπηρεσία του έργου, που είναι η ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος, όσο και με μηχανικούς της κατασκευάστριας εταιρίας, που είναι η Κοινοπραξία «ΤΕΔΡΑ ΑΤΕ Α.Τ.Ε.- ΑΝΑΠΛΑΣΕΩΝ Α.Τ.Ε.».
Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του εργοταξίου της κατασκευάστριας εταιρίας συμμετείχαν από πλευράς ΤΕΕ Μαγνησίας ο πρόεδρος κ. Σωκράτης Αναγνώστου, ο αντιπρόεδρος κ. Κώστας Παπαποστόλου, η γραμματέας κ. Κατερίνα Καλτσογιάννη και το μέλος της Δ.Ε. κ. Δημήτρης Κόκκαλης.
Από το ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος συμμετείχαν τα στελέχη κ.κ. Εβελίνα Παναγούλια, Γιώργος Σταμάτης, Χρήστος Παπαργυρόπουλος, Παναγιώτης Ντάλλας και Εύα Βαρδάκη.

Οδική σύνδεση
Όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο κ. Αναγνώστου «δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα για τους ρυθμούς κατασκευής του έργου, δεδομένου ότι η χρηματοδότηση θα είναι συνεχής, αν και η εμπειρία μας από προηγούμενα έργα μέσω των δημοσίων επενδύσεων δεν είναι η καλύτερη. Το έργο της κατασκευής του κτιρίου προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2008, σύμφωνα και με τις διαβεβαιώσεις από την πλευρά του αναδόχου και της επιβλέπουσας υπηρεσίας».
Το θέμα της οδικής σύνδεσης του αεροδρομίου μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αφού ούτε η μελέτη εκπονήθηκε, αλλά ούτε οι προβλεπόμενες απαλλοτριώσεις έγιναν.
«Δεν είναι καλό να έχει ολοκληρωθεί ένα τόσο μεγάλο έργο τόσο για τη Μαγνησία, όσο και για τη Θεσσαλία και τη χώρα γενικότερα και η οδική σύνδεση τόσο για τους Έλληνες, όσο και για το πού θα κατασκευαστεί », επισήμανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας. “Δεν έχουν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις αλλά και η σχετική μελέτη, όπως έχει ζητήσει το ΤΕΕ από το 2005”, είπε.

Κίνηση
Το μεγάλο ωστόσο ζητούμενο, όπως επισημάνθηκε κατά την επίσκεψη, είναι η εξασφάλιση της επιβατικής κίνησης που παρουσιάζει πτωτική τάση. Ο κ. Αναγνώστου ανέφερε πως πρέπει να υπάρξει συντονισμός όλων των φορέων της Μαγνησίας προς την κατεύθυνση αυτή.
«Πρέπει να ασχοληθούν όλοι οι φορείς του νομού πολύ συντονισμένα, ανέφερε ο κ. Αναγνώστου και αναρωτήθηκε:
Κατασκευάζουμε ένα μεγάλο και καλό κτίριο που θα μπορεί να εξυπηρετήσει συγχρόνως 1.560 επιβάτες. Τι θα γίνει όμως με αυτό; Θα έχουμε την ανάλογη κίνηση; Αυτό πρέπει όλοι να το φροντίσουμε. Ξέρουμε ότι αυτή τη στιγμή η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους RAIN AIR αναζητεί αεροδρόμιο στην Ελλάδα. Συντονισμένα όλοι φορείς και κυρίως το ιδιωτικό κεφάλαιο, πρέπει να κινηθούν ώστε το αεροδρόμιο να έχει την ανάλογη επιβατική κίνηση,» είπε ο κ. Αναγνώστου.

Κτίριο
Οι προδιαγραφές για το νέο κτίριο του αεροσταθμού είναι πέραν της εικοσαετίας, καθώς θα καταλαμβάνει 8.924,14 τ.μ., με υπόγειο, όπου θα στεγαστούν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, ισόγειο όπου θα είναι η αίθουσα αναμονής και 10 θύρες εισόδου και εξόδου και πατάρι, όπου θα στεγαστεί εστιατόριο και τα καταστήματα duty free. Επίσης το νέο κτίριο θα έχει μία ιδιαίτερη αρχιτεκτονική μορφή.
Ο περιβάλλον χώρος είναι 24.000 τ.μ., όπου προβλέπονται θέσεις στάθμευσης, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή πυροσβεστικού σταθμού 600 τ.μ.
Σημειώνεται ότι προϋπολογισμός του έργου είναι 23.258.550 ευρώ με το ΦΠΑ, ενώ η σύμβαση που υπογράφθηκε είναι 13.194.939 ευρώ, δηλαδή υπήρξε έκπτωση περίπου 40%.
Το έργο δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2006, η σύμβαση υπογράφτηκε στις 23 Αυγούστου 2006 και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται στις 3 Νοεμβρίου 2008.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των στελεχών της ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος, ο αεροδιάδρομος της Νέας Αγχιάλου, μήκους 4.200 μέτρων έχει μεγαλύτερη δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης αεροσκαφών από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος! Παράλληλα μπορούν να σταθμεύουν επτά αεροπλάνα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου