ΤΟΠΙΚΑ

Μετ’ εμποδίων η λειτουργία των Ειδικών Σχολείων στη Μαγνησία

μετ-εμποδίων-η-λειτουργία-των-ειδικώ-815097

Αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς – Ανοιχτά σχολεία ζητούν οι γονείς

Τις ανησυχίες τους εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων στη Μαγνησία, σχετικά με την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων εν μέσω πανδημίας. Οπως επισημαίνουν, η απόφαση να συνεχίσουν τη λειτουργία τους τα ειδικά σχολεία εν μέσω της δεύτερης καραντίνας ελήφθη από το υπουργείο Παιδείας χωρίς να έχει υπολογιστεί ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές.

Δεδομένου του ότι οι μαθητές με αναπηρία δεν υποχρεούνται να φορούν μάσκες και παράλληλα δεν έχουν τη δυνατότητα τήρησης των κανόνων υγιεινής, ελλοχεύει ο κίνδυνος διασποράς του ιού στα παιδιά, αλλά και στους εκπαιδευτικούς τους. Με επιπρόσθετη την ανεπάρκεια των κτιριακών υποδομών, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες υγειονομικού συναγερμού, είναι πιθανό η κατάσταση να ξεφύγει στα ειδικά σχολεία με ολέθρια αποτελέσματα, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες

Στην Μαγνησία ήδη τα 6 από τα 11 ειδικά σχολεία τελούν υπό αναστολή λόγω κρουσμάτων, ενώ το ΕΕΕΕΚ που είναι ένα από τα εν λειτουργία, άνοιξε μόλις την προηγούμενη Δευτέρα μετά από αναστολή λειτουργίας 14 ημερών.

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Βόλου Φωτεινή Γρηγορίου, επισημαίνει: «Δεν ζητούμε κλειστά σχολεία. Ζητούμε όμως να υπάρξει πρόβλεψη έτσι ώστε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μπορούμε να λειτουργήσουμε κάτω από αυτές τις συνθήκες. Οι εκπαιδευτικοί των ειδικών σχολείων δεν είμαστε αναλώσιμοι, δεν είμαστε άτρωτοι. Έχουμε τους ίδιους φόβους, τις ίδιες αγωνίες, τις ίδιες ανησυχίες με όλους. Κι εμείς έχουμε από πίσω μας οικογένειες. Ζητούμε, λοιπόν, ασφάλεια τόσο για τους μαθητές μας όσο και για τους εμπλεκόμενους.

Δυστυχώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες αυτή τη στιγμή για να λειτουργήσουν τα σχολεία. Αν υπήρχαν εμείς είμαστε οι πρώτοι που τα θέλουμε ανοιχτά. Οι μαθητές μας δεν μπορούν να φορέσουν μάσκες, ούτε να διατηρήσουν αποστάσεις. Δεν μπορούν να τηρήσουν βασικούς κανόνες υγιεινής. Σαφέστατα και πρέπει να είναι ανοιχτές οι μονάδες ειδικής αγωγής αλλά με προϋποθέσεις και μέτρα που δεν έχουν ληφθεί ακόμη».

ΕΛΜΕ: Αμεσα μέτρα προστασίας των εκπαιδευτικών

Η Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Μαγνησίας ζητεί άμεσα μέτρα για τα ειδικά σχολεία πριν να είναι αργά, όπως σημειώνει. Στα μέτρα περιλαμβάνεται η ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων με συχνή διενέργεια δωρεάν τεστ, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αξιοποιώντας όλες τις διαθέσιμες υποδομές των σχολείων, παροχή αδειών στους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες χωρίς τους περιορισμούς της υπουργικής απόφασης, επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας, αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο καθώς και υποστήριξη για τα παιδιά που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους.

«Να μην κλείσουν τα ειδικά σχολεία ξανά»

Εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Αναπηρία Μαγνησίας, η αντιπρόεδρος Ράνια Καρανικόλα τονίζει ότι οι γονείς συντάσσονται στο πλευρό των εκπαιδευτικών και ασπάζονται τις ανησυχίες τους, αλλά πιστεύουν ακράδαντα πως τα σχολεία ειδικής αγωγής πρέπει να συνεχίσουν τη λειτουργία τους: «Αγαπούμε, σεβόμαστε και εκτιμούμε βαθύτατα το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων μας όμως αυτή η διαμαρτυρία έχει φέρει τους γονείς σε μια δύσκολη θέση. Είμαστε δίπλα τους στο να διεκδικήσουμε καλύτερες συνθήκες για εκείνους και τα παιδιά μας όμως συνιστούμε ψυχραιμία ώστε να μην κλείσουν τα σχολεία μας που είναι τόσο απαραίτητα για τα παιδιά μας.

Τα παιδιά με αναπηρία δεν έχουν την ίδια κινητικότητα με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης ούτε συγχρωτίζονται το ίδιο. Οι σχολικές αίθουσες στα ειδικά σχολεία είναι ολιγομελείς με έως 7 παιδιά στην κάθε μια και όχι 25 όπως στα κανονικά σχολεία. Η μεταφορά τους από και προς το σχολείο σίγουρα αποτελεί ένα θέμα αφού πολλά παιδιά συγχρωτίζονται στο λεωφορείο όμως κι εμείς σαν σύλλογος έχουμε απευθυνθεί στην Περιφέρεια ώστε να πραγματοποιηθούν περισσότερα δρομολόγια».

Παράλληλα, υπογραμμίζει πως τα παιδιά με αναπηρία δεν έχουν την πολυτέλεια να διακόπτουν το σχολείο και να «βγαίνουν» από το πρόγραμμά τους γιατί αποσυντονίζονται, ενώ η τηλεκπαίδευση είναι σχεδόν αδύνατη κι αυτός ήταν ο βασικός λόγος που παρέμειναν ανοιχτά στη δεύτερη καραντίνα. «Για τους περισσότερους γονείς η απόφαση να μην κλείσουν ξανά τα ειδικά σχολεία ήταν σωτήρια. Θα πρέπει αυτή τη δύσκολη ώρα οι εκπαιδευτικοί να σταθούν δίπλα στα παιδιά μας και να τα υποστηρίξουν ανεξάρτητα με το τι συμβαίνει», καταλήγει η ίδια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου