ΤΟΠΙΚΑ

Μαθήματα από… σταθερό τηλέφωνο για μαθητές της Μαγνησίας

μαθήματα-από-σταθερό-τηλέφωνο-για-μα-818557

Με το ακουστικό κολλημένο στο αφτί ακούν το μάθημα! – Τεράστιες οι ανάγκες για λάπτοπ και τάμπλετ, σε αντίθεση με τη διαθεσιμότητα από τα σχολεία

Μάθημα μέσω σταθερού τηλεφώνου κάνουν μαθητές της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικές συσκευές ή ίντερνετ για να μπορούν να συμμετέχουν από τα σπίτια τους στην τηλεκπαίδευση!

Μαθητές, που γνωστοποιούν στο σχολείο την αδυναμία παρακολούθησης μαθήματος από υπολογιστή ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή είτε λόγω έλλειψης στο νοικοκυριό τους, είτε απουσίας σύνδεσης με το διαδίκτυο, καλούνται να χρησιμοποιήσουν το σταθερό τηλέφωνο του σπιτιού τους για τις ώρες της τηλεκπαίδευσης.

Τηλεφωνούν σε συγκεκριμένο δεκαψήφιο αριθμό που τους δίνεται, πατούν τον κωδικό της ψηφιακής τάξης που τους παρέχει ο καθηγητής τους και συνδέονται με την τάξη τους αλλά μόνο ακουστικά. Οι μαθητές ακούν μόνο το μάθημα, δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν τον καθηγητή τους ή τους συμμαθητές τους, ούτε τις σημειώσεις που ενδεχομένως έχει προετοιμάσει ο εκπαιδευτικός για την παράδοση του μαθήματος.

Με το ακουστικό «κολλημένο» στο αφτί για όση ώρα διαρκεί το μάθημα, μαθητές προσπαθούν να κατανοήσουν και να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δεν γίνεται επ’ ίσοις όροις για όλους.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Βόλου, Νίκη Χατζηκυριάκου, στο σχολείο υπάρχουν παιδιά που όντως κάνουν μάθημα από τη συσκευή του σταθερού τηλεφώνου. «Υπάρχουν μεγάλα προβλήματα και ανισότητες για τους μαθητές μας. Αλλοι προσπαθούν να συνδεθούν μέσω σταθερού, άλλοι μέσω κινητού που μπορεί να μην είναι τελευταίας τεχνολογίας. Δεκάδες μαθητές δεν διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή τάμπλετ και από το σχολείο μας είχαμε μόνο έξι συσκευές να διαθέσουμε», σημείωσε η κ. Χατζηκυριάκου.

Η ζήτηση μεγαλύτερη της προσφοράς

Χθες το μεσημέρι άρχισε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και για 12.500 μαθητές δημοτικών σχολείων στη Μαγνησία. Συνολικά 701 ψηφιακές τάξεις λειτούργησαν από τους εκπαιδευτικούς για τους 12.500 μαθητές των δημοτικών σχολείων και 226 ψηφιακές τάξεις για τους λιλιπούτειους μαθητές των νηπιαγωγείων.

Οπως είναι γνωστό τα μαθήματα είναι μισάωρα με δέκα λεπτά διάλειμμα για τους μαθητές των δημοτικών και είκοσι λεπτά διάλειμμα για τους μαθητές των νηπιαγωγείων.

Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση πολλοί μαθητές αντιμετώπισαν δυσκολίες να συνδεθούν με τις ψηφιακές τάξεις λόγω έλλειψης εξοπλισμού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλη Μούσιο, η ζήτηση είναι μεγαλύτερη της προσφοράς σε λάπτοπ και τάμπλετ με τα οποία έχουν εξοπλιστεί ήδη από το πρώτο lockdown οι σχολικές μονάδες.

«Ακόμη και μεγάλες σχολικές μονάδες διαθέτουν το πολύ 6-8 συσκευές τις οποίες μπορούν να δανείσουν στους μαθητές τους, τα αιτήματα όμως μπορεί να είναι πολλαπλάσια. Για παράδειγμα στην α’ φάση, σε σχολείο του Βόλου είχαν κατατεθεί 76 αιτήσεις για 6 τάμπλετ», αναφέρει ο κ. Μούσιος.

Εκπαιδευτικοί χορηγούν τις ηλεκτρονικές συσκευές που διαθέτουν με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια σε κάποιες περιπτώσεις δε όταν αυτά συμπίπτουν μπορεί να κάνουν ακόμη και… κλήρωση για να μην αδικηθεί κανείς.

Νέα αιτήματα για συσκευές

Πέρυσι τα σχολεία είχαν εξοπλιστεί με τάμπλετ μέσω δωρεών. Συνολικά 288 τάμπλετ είχαν δοθεί σε Γυμνάσια και Λύκεια και 280 στις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, ο αριθμός τους όμως δεν είναι επαρκής.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη στις σχολικές μονάδες, γίνονται νέοι υπολογισμοί. Μοιράζονται κατά προτεραιότητα αναγκών τα διαθέσιμα τάμπλετ και καταγράφονται οι υπόλοιπες ανάγκες προκειμένου να αποσταλούν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, από εκεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και στη συνέχεια στο Υπουργείο Παιδείας.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας «η απόφαση διάθεσης των συσκευών αυτών θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης».

Για τη διάθεσή τους με τη μορφή δανεισμού οι γονείς θα πρέπει να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου