ΤΟΠΙΚΑ

Φωτοβολταϊκό πάνελ διά χειρός μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας

φωτοβολταϊκό-πάνελ-διά-χειρός-μαθητώ-840586

Ακολουθεί την πορεία του ήλιου για να έχει μέγιστη απόδοση – Μαθητές και εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται για μετρήσεις

Στην κατασκευή φωτοβολταϊκού πάνελ, το οποίο, όμως, δεν είναι σταθερό, αλλά κινείται ακολουθώντας την πορεία του ήλιου, προχώρησαν μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας στο πλαίσιο χρηματοδοτούμενου προγράμματος «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ».

Συνολικά 22 μαθητές από την α’ τάξη και 25 μαθητών από τη β’ και γ’ λυκείου του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, εργάστηκαν στο εργαστήριο του 1ου Ε.Κ. Βόλου, αξιοποίησαν τις γνώσεις τους, συνδύασαν επιστήμες και προχώρησαν στην κατασκευή του φωτοβολταϊκού πάνελ. Σύμφωνα με τον καθηγητή – ηλεκτρολόγο Απόστολο Βαμβάκο, το έργο ξεκίνησε από το περσινό σχολικό έτος ωστόσο λόγω κορονοϊού η λειτουργία του σχολείου ανεστάλη και μόλις φέτος μαθητές και εκπαιδευτικοί κατάφεραν να ολοκληρώσουν το έργο τους. «Είχαμε συζητήσει με τους μαθητές για την κατασκευή την οποία θα ήθελαν να δοκιμάσουν και καταλήξαμε να δημιουργήσουμε ένα φωτοβολταϊκό πάνελ με στόχο να ενισχύσουμε τη περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές μας και να τους φέρουμε σε επαφή με την πράσινη ενέργεια», σημειώνει ο κ. Βαμβάκος.

Το καινοτόμο στοιχείο της κατασκευής είναι ότι δεν είναι σταθερή. «Στα φωτοβολταϊκά πάρκα βρίσκουμε σταθερές κατασκευές, καθώς οι κινούμενες ανεβάζουν κατά πολύ το κόστος. Εμείς δημιουργήσαμε ένα πάνελ το οποίο κινείται ακολουθώντας την πορεία του ήλιου και έχει μέγιστη απόδοση στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον ήλιο», τονίζει ο κ. Βαμβάκος.

Οι μαθητές χρησιμοποιώντας διάφορες πήγες, μελέτησαν τον τρόπο υλοποίησης της κατασκευής (Α’ τάξη) και πρότειναν τη βέλτιστη λύση για την κατασκευή του πάνελ. Της κατασκευής προηγήθηκε εισαγωγική ενημέρωση των μαθητών για τη χρήση του softwareArduino IDE (ελεύθερο λογισμικό) και για τον προγραμματισμό του μικροεπεξεργαστή. Η κατασκευή υλοποιήθηκε με την εποπτεία των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής. Έχοντας πλέον ολοκληρώσει το έργο, οι μαθητές θα μπορούν να παίρνουν μετρήσεις με την χρήση πολυμέτρων, καταγράφοντας την απόδοση του πάνελ και χρησιμοποιώντας το λογισμικό PVGIS (ελεύθερο για χρήση webinterface).

Εντός των επόμενων ημερών μάλιστα, μαθητές και εκπαιδευτικοί πρόκειται να κάνουν μετρήσεις στον χώρο του σχολείου τους και να καταγράψουν με συγκεκριμένους αριθμούς πόσο πιο αποδοτικό είναι το κινούμενο σε σχέση με το σταθερό πάνελ. «Απώτερος στόχος είναι να προσφέρουμε φθηνή λύση για την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάνελ που θα ακολουθούν την πορεία του ήλιου», κατέληξε ο κ. Βαμβάκος.

Τριπλό βίντεο κλιπ

Στο πλαίσιο του ίδιου έργου μαθητές δημιούργησαν τριπλό βίντεο κλιπ το οποίο ανέβηκε στο κανάλι του σχολείου στο you tube και αφορά στην οπτικοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων.

«Τρεις εισαγωγικές αναφορές στο χειρισμό των βασικότερων εργαστηριακών οργάνων του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, αφού υλοποιήθηκαν σε εργαστηριακό επίπεδο, διασκευάστηκαν κατάλληλα ώστε να αποτελέσουν διακριτά σενάρια για τη δημιουργία σύντομων (πεντάλεπτων) videoclip. Ειδικότερα, οι μαθητές αξιοποίησαν δημιουργικά τις γνώσεις που απόκτησαν στο μάθημα «Επεξεργασία Σημάτων Εικόνας και Ήχου» για να συνθέσουν τα videoclip, παρουσιάζοντας το θεωρητικό υπόβαθρο, τον απαιτούμενο εξοπλισμό και ενδεικτικές εφαρμογές που υλοποιούνται κατά την εκμάθηση της λειτουργίας του παλμογράφου, της γεννήτριας συναρτήσεων και τη συνδυαστική χρήση τους στην δημιουργία, μελέτη και μέτρηση των χαρακτηριστικών των σημάτων. Κάθε video clip συνοδεύεται από σχετικό ενημερωτικό δελτίο που αφορά στο περιεχόμενο του», αναφέρει ο καθηγητής Κώστας Αμυγδαλίτσης.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου