ΤΟΠΙΚΑ

Ερευνα του Π.Θ. για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές

ερευνα-του-π-θ-για-τις-επιπτώσεις-του-κ-840637

Αρχίζει το Π.Θ. με στόχο να αποτυπώσει τυχόν έξαρση επιθετικών συμπεριφορών – Θα συμμετάσχουν μαθητές από τη Θεσσαλία

Ερευνα για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων λόγω κορονοϊού στην επιθετική συμπεριφορά και στην ψυχική ευεξία των μαθητών αρχίζει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας απευθύνοντας προσκλητήριο συμμετοχής σε γονείς και κηδεμόνες μαθητών της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Οι επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων και της συνακόλουθης εκτεταμένης παραμονής των μαθητών στο σπίτι, όσον αφορά στην ψυχική ευεξία και στην έκθεση των μαθητών σε ενδεχόμενες επιθετικές συμπεριφορές, μελετάται σε 28 χώρες σε 4 ηπείρους υπό τον συντονισμό του Student Wellbeing and Prevention of Violence Research Centre (SWAPv) του Πανεπιστημίου Flinders της Αυστραλίας. Τα ελληνικά δεδομένα θα προέλθουν από τα σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με επιστημονική υπεύθυνη της έρευνας τη Χριστίνα Ρούση, επίκουρο καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Ελένη Διδασκάλου (αναπληρώτρια καθηγήτρια στο ΠΤΕΑ) και Ελένη Ανδρέου (καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης).

Η έρευνα έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και το υλικό έχει ήδη αποσταλεί στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αφορά στους μαθητές και στις μαθήτριες στ’ δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Για την συμμετοχή των μαθητών είναι απαραίτητη η γονεϊκή συναίνεση. Οι μαθητές που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην έρευνα (και με την προϋπόθεση ότι έχουν την έγκριση των γονέων τους), μπορούν να επισκέπτονται τον σύνδεσμο https://research-all.org/covid-19-lock-down-questionnaire-for-students.php και να συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά.

Οι μαθητές θα κληθούν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήσεις που αφορούν εμπειρίες έκθεσης σε επιθετικότητα (συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού) καθώς και σε ερωτήσεις που αφορούν την ψυχική τους ευημερία και ανθεκτικότητα, την αυτοαντίληψή τους και κάποιες γενικότερες ερωτήσεις που αφορούν στο πώς βίωσαν την περίοδο της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι.

Η συμπλήρωση διαρκεί 12-15 λεπτά περίπου και γίνεται ανώνυμα, χωρίς να αποτυπώνεται κανένα προσωπικό στοιχείο των μαθητών που να επιτρέπει την οποιαδήποτε ταύτισή τους. Οι μαθητές που έχουν τη γονεϊκή συναίνεση να συμμετάσχουν στην έρευνα, διατηρούν το δικαίωμά τους να μην συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο ή και να αποχωρήσουν από την έρευνα όποτε το επιθυμούν.

Για πληροφορίες ή και για να αποσταλεί ο σύνδεσμος της έρευνας ηλεκτρονικά, οι γονείς μπορούν να αποστέλλουν σχετικό αίτημα στο [email protected] .

Στην διαδικτυακή διεύθυνση https://research-all.org/Greece.php βρίσκονται διαθέσιμες ενδιαφέρουσες πληροφορίες τόσο για την έρευνα αυτή όσο και για άλλα θέματα.

Σημειώνεται ότι οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται με τα μέτρα προστασίας για την εξάπλωση του COVID-19 ενδεχομένως να έχουν φέρει στην επιφάνεια δύσκολα συναισθήματα όπως ο θυμός, ο φόβος, η απόγνωση και η θλίψη τα οποία ίσως να νιώθουν ότι δεν μπορούν να τα διαχειριστούν οι μαθητές μόνοι. Παρατίθενται τηλεφωνικές γραμμές στήριξης στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν: α) Η τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης του Υπουργείου Υγείας 10-306, β) η Ευρωπαϊκή γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων «Το Χαμόγελο του Παιδιού» 116-111 και γ) σε περίπτωση κινδύνου η εθνική τηλεφωνική γραμμή για τα παιδιά SOS1056.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου