ΤΟΠΙΚΑ

Οικονομική ασφυξία στις μικρές επιχειρήσεις της Μαγνησίας

οικονομική-ασφυξία-στις-μικρές-επιχε-850789

Μάχη για την αποπληρωμή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων για να μην κοκκινίσουν οι ρυθμίσεις

Δόθηκαν παρατάσεις για τις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις. Ομως από τον Μάιο όλες οι υποχρεώσεις τρέχουν κανονικά, όταν ο τζίρος των περισσότερων μικρών επιχειρήσεων κατακρημνίζεται και η αγορά έχει «καθίσει». Εξι στις δέκα μικρές επιχειρήσεις εκτιμάται ότι δεν θα τα καταφέρουν και οι ρυθμίσεις τους θα κοκκινίσουν. Η έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ για την αποτύπωση του οικονομικού κλίματος τον Ιούλιο ανταποκρίνεται πλήρως στα δεδομένα του Βόλου και της Μαγνησίας.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΜ Τρύφων Πλαστάρας λέει ότι δεν υπάρχει ρευστότητα στην αγορά και απαιτούνται επιπλέον μέτρα. Διαφορετικά έξι στις δέκα επιχειρήσεις δεν θα τα καταφέρουν. Τα οικονομικά βάρη που κουβαλούσαν οι επιχειρήσεις στην έξοδο από την οικονομική κρίση ήταν ούτως ή άλλως πολλά. Προστέθηκε και η πανδημία του κορονοϊού που άλλαξε μοιραία την κανονική λειτουργία τους με δραματικό αποτέλεσμα. Ενόψει του χειμώνα ο προβληματισμός για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων είναι μεγάλος. Η επικρατούσα κατάσταση ανά κλάδο έχει διαφορές. Όμως, ένα πολύ μεγάλο μέρος των μικρών επιχειρήσεων βρίσκεται σε δυσμενή θέση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:

*8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν πως μειώθηκε η ρευστότητα τους, έναντι μόλις του 5,4% δήλωσε ότι αυξήθηκε.

*1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε πως έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία (ΦΠΑ, ΦΜΥ κλπ)

*1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε πως έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον πρώην ΟΑΕΕ

*1 στις 6 επιχειρήσεις δήλωσε πως έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το πρώην ΙΚΑ

*1 στις 3 επιχειρήσεις που έχει ενοίκιο δήλωσε πως έχει καθυστερημένες οφειλές.

*1 στις 5 επιχειρήσεις δήλωσε πως έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις τράπεζες

*1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε πως έχει καθυστερημένες οφειλές προς προμηθευτές

*1 στις 4 επιχειρήσεις έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές σε λογαριασμούς ενέργειας (ΔΕΗ, φυσικό αέριο), ενώ 1 στις 5 έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές σε λοιπούς λογαριασμούς (τηλέφωνο, ύδρευση).

Χρειάζονται επιπλέον μέτρα

Ο κ. Πλαστάρας λέει ότι αν υπήρχε οικονομική ρευστότητα, μειωμένοι φορολογικοί συντελεστές, ένα πιο κανονικό οικονομικό περιβάλλον οι επιχειρήσεις δεν θα στριμώχνονταν σε αυτή τη δύσκολη θέση. «Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξουν φοροελαφρύνσεις σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να μεγαλώσει το πορτοφόλι των επιχειρηματιών», τονίζει. Ο ίδιος σημειώνει ότι αυτό μπορεί να γίνει, είτε με διάφορες ενέσεις ρευστότητας είτε με μείωση των φορολογικών συντελεστών φυσικών και νομικών προσώπων είτε με περαιτέρω ελάφρυνση στις ασφαλιστικές εισφορές. Οπωσδήποτε πρέπει να υπάρξει αναστολή των πληρωμών των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεις, ώστε να μη χαθούν οι ρυθμίσεις, με κάποιο τρόπο να ενταχθούν σε αυτές οι επιχειρηματίες που δεν είχαν κάνει χρήση και ήταν συνεπείς, να επιβραβευθούν οι επιχειρήσεις που παρά τα προβλήματα συνεχίζουν να πληρώνουν.

«Δεν υπάρχει κανονικότητα στην αγορά. Πολλοί κλάδοι όπως η εστίαση, ο τουρισμός, τα σχολικά κυλικεία, ένα μικρό κομμάτι της μεταποίησης, το εμπόριο αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα», καταλήγει.

Σε κρίση οι ηλεκτρολόγοι

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων Μαγνησίας Σεραφείμ Μαουσίδης επιβεβαιώνει τα αποτελέσματα της έρευνας στον κλάδο του, ο οποίος φαίνεται ότι έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία. «Εμείς δουλεύαμε κατά κύριο λόγο με τα ξενοδοχεία στις Σποράδες και το Πήλιο. Όμως, φέτος ο τουρισμός δεν κινήθηκε. Παράλληλα είδαμε μεγάλες βιομηχανίες να αναστέλλουν τη λειτουργία τους για το διάστημα που επέτρεπε ο νόμος για πρώτη φορά στα χρονικά. Οπότε σταμάτησαν οι οποιεσδήποτε ηλεκτρολογικές εργασίας, είτε συντήρησης είτε νέας εγκατάστασης. Η οικοδομή περνάει ούτως ή άλλως κρίση. Η κατάσταση είναι φρικτή», τονίζει.

Ο κ. Μαουσίδης είπε ότι πρέπει να δοθεί αναστολή στις πληρωμές των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων καθώς πολλές επιχειρήσεις κινδυνεύουν με νέα χρέη. Όχι μόνο για τους πρώτους μήνες της υγειονομικής κρίσης αλλά για ολόκληρη την πανδημία.

«Οι επαγγελματίες ηλεκτρολόγοι σε όλες τις Σποράδες έχουν πρόβλημα από το Μάρτιο. Εχουν κάνει παύση εργασιών ενώ όλα τα έξοδα τρέχουν. Στον Βόλο και τη Μαγνησία επικρατεί παρόμοια εικόνα. Ο τζίρος κινείται συνεχώς καθοδικά, καθώς υπάρχει μικρή απασχόληση», προσθέτει.

Φρούδες οι ελπίδες των εμπόρων

Οι έμποροι είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις προκειμένου να ρεφάρουν τις απώλειες. Εντούτοις, η έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας έδειξε ότι η θερινή εκπτωτική περίοδος δεν κινήθηκε ανάλογα με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, αντίθετα είχε μεγάλη πτώση τζίρου. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Αποστόλης Οντόπουλος λέει ότι λόγω των ιδιαιτεροτήτων του καλοκαιριού, τόσο με τις εξάρσεις του κορονοϊού όσο και με τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυαν σε αλληλένδετους κλάδους, όπως η εστίαση αλλά και με τους περιορισμούς στην τέλεση μυστηρίων (γάμους – βαφτίσεις) η κατάσταση που διαμορφώθηκε δεν ήταν καλή. «Η ρευστότητα είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από ποτέ των επιχειρήσεων και είναι επιτακτική ανάγκη η στήριξη όλων των κλάδων της οικονομίας χωρίς εξαιρέσεις. Μη ξεχνάμε ότι κουβαλάμε ακόμη τα προβλήματα των προηγούμενων μηνών για να μην υπάρχει η αναμενόμενη κίνηση. Χρειάζεται να γίνει επαναπροσδιορισμός των μέτρων», προσθέτει.

Δυσαρέσκεια στους περιπτερούχους

Ακόμη στους περιπτερούχους, που οι περισσότεροι λειτουργούσαν κανονικά στην περίοδο της καραντίνας, υπάρχει δυσαρέσκεια. Ο πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Περιπτερούχων και Καπνοπωλών Βασίλης Τόπας λέει ότι σίγουρα ένα 10% των επαγγελματιών του κλάδου αδυνατεί να πληρώσει τις υποχρεώσεις του.

«Από τις 20 Αυγούστου υπάρχει πολύ μεγάλο «κάθισμα» στην αγορά, όταν τα ποσοστά κερδών μας είναι πολύ χαμηλά και απαιτούνται μεγάλοι τζίροι για να μην υπάρχουν απώλειες. Τα καλοκαιρινά περίπτερα δουλεύουν ακόμη. Όμως, εδώ στον Βόλο, όπου ήταν λίγοι κλειστοί την περίοδο του καλοκαιριού, υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που είναι πολύ δυσαρεστημένοι», προσθέτει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου