ΤΟΠΙΚΑ

Οργιο παραπληροφόρησης καταναλωτών εν μέσω πανδημίας από εταιρείες τηλεφωνίας & internet

οργιο-παραπληροφόρησης-καταναλωτών-728162

Ελκυστικά πακέτα για αναβάθμιση του internet αποδείχτηκαν μαϊμού – Ηλεκτρονικές αγορές γίνονται απάτη

Η υγειονομική κρίση του κορονοϊού προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί πολλά δεινά. Βοήθησε ωστόσο στην εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες τεχνολογίες και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν στη νέα κανονικότητα. Εντούτοις, δεν ήταν επαρκώς ενημερωμένοι και δυστυχώς εκατοντάδες έπεσαν θύματα παραπλάνησης. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας δέχεται βροχή καταγγελιών.

Ο πρόεδρός της Αλέκος Κουτσελίνης λέει ότι «αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια νέα εκστρατεία εξαπάτησης των καταναλωτών από εταιρείες σταθερής – κινητής τηλεφωνίας και internet. Επιπλέον υπάρχουν πολλά προβλήματα με τις ηλεκτρονικές αγορές». Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να βιάζονται να πάρουν αποφάσεις και θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. «Το προηγούμενο διάστημα υπογράφηκαν πολλά συμβόλαια για αναβάθμιση του internet με ελκυστικά πακέτα για το κόστος χρέωσης αλλά και τον χρόνο διάρκειά τους, τα οποία αποδείχτηκαν απάτη. Εγιναν πολλές αγορές μέσω διαδικτύου με προπληρωμή χωρίς ποτέ οι καταναλωτές να λάβουν στα χέρια τους τα προϊόντα που ήθελαν», ενημερώνει.

Καθημερινές οι καταγγελίες για τις εταιρείες τηλεφωνίας και internet

Το 60% των καταγγελιών στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου το 2020 αφορούσε εταιρείες κινητής σταθερής τηλεφωνίας και internet και τους συνεργάτες τους.

Αναφέρονταν σε παραπλανητικές πρακτικές προκειμένου να πεισθούν οι καταναλωτές να αναβαθμίσουν την ταχύτητα του internet.

Σύμφωνα με την Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, συνεργάτες αυτών των εταιρειών που προφανώς αμείβονται με ποσοστά, επισκέπτονται κατοικίες καταναλωτών για να μετρήσουν δήθεν την ταχύτητα του internet. Στη συνέχεια προτείνουν την αναβάθμιση της ταχύτητας από 25 Mbps σε 50 Mbps ή και 80 Mbps.

Σε κάθε περίπτωση όμως αποκρύπτουν ότι:

– Το κόστος του μηνιαίου λογαριασμού με την αναβάθμιση θα αυξηθεί κατά 50% – 100% περίπου, αφού προσθέτουν επιπλέον παροχές τις οποίες ο καταναλωτής δεν ζήτησε και δεν χρειάζεται.

– Ότι με την υπογραφή της νέας σύμβασης δεσμεύεται ο καταναλωτής για άλλα δύο χρόνια.

– Ότι οι ταχύτητες του δικτύου που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στις περισσότερες περιοχές δεν επιτρέπουν την αναβάθμιση.

– Ότι σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρξει διακοπή της σύνδεσης για αρκετές ημέρες.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις εξαπάτησαν καταναλωτές λέγοντας τους ότι υπογράφουν για τον έλεγχο που έγινε, ενώ τους έβαλαν να υπογράψουν την αίτηση αναβάθμισης.

Καταναλωτές κατήγγειλαν επίσης ότι υπάρχουν αφόρητες τηλεφωνικές οχλήσεις για αναβάθμιση με τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί ο λογαριασμός και μετά διαπίστωσαν αυξήσεις της τάξεως του 35%.

Η επικοινωνία με τις εταιρείες είναι πραγματικός Γολγοθάς, αφού πρέπει να καλέσει κάποιος αρκετές φορές σε τηλέφωνα υψηλής χρέωσης, με μεγάλο χρόνο αναμονής, μιλώντας με αυτόματους τηλεφωνητές και λαμβάνοντας τελικά αόριστες απαντήσεις. Η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι μια πολυέξοδη και χρονοβόρα διαδικασία και έτσι εγκαταλείπουν την προσπάθεια να βρουν το δίκιο τους.

Ο κ. Κουτσελίνης προτρέπει τους καταναλωτές να μην παίρνουν βιαστικές αποφάσεις ενδίδοντας σε τηλεφωνικές ή διαπροσωπικές πιέσεις για δήθεν παροχές και αναβαθμίσεις. Αν επιθυμούν αναβάθμιση παροχών να απευθύνονται στα καταστήματα των εταιρειών στη πόλη λαμβάνοντας γραπτή προσφορά.

Επισημαίνει ότι όσοι συναίνεσαν από απόσταση (τηλεφωνικά) ή εκτός εμπορικού καταστήματος (στο σπίτι τους), μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος υπαναχώρησης εντός 14 ημερών και να αρνηθούν τη νέα σύμβαση, ενώ απευθύνει κάλεσμα προς τις εταιρείες τηλεφωνίας να σταματήσουν άμεσα αυτές τις επιθετικές εμπορικές πρακτικές και να επιλύουν άμεσα τα προβλήματα όσων καταναλωτών παραπλανήθηκαν».

Τα προβλήματα με τις διαδικτυακές αγορές

Η ΕΝ. ΚΑ Βόλου γίνεται το τελευταίο διάστημα αποδέκτης μεγάλου αριθμού έγγραφων και τηλεφωνικών παραπόνων-καταγγελιών σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τις διαδικτυακές αγορές τους, ιδίως προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ, φορητών υπολογιστών, κ.λπ.).

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές καταγγέλλουν ότι δεν παραλαμβάνουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ήδη προπληρώσει, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με το κατάστημα, ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Συχνά τα προϊόντα αυτά διατίθενται προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα “προϊόντα-κράχτες”.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για να αποφύγουν τις παγίδες

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας συμβουλεύει:

  • Να επιλέγετε να κάνετε τις αγορές σας από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είστε ιδιαίτερα υποψιασμένοι όταν βλέπετε χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Προσοχή! Να προτιμάτε να πληρώνετε με αντικαταβολή και όχι να προκαταβάλετε το ποσό.
  • Προτιμήστε προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
  • Να μην ξεχνάτε ότι έχετε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν που αγοράσατε και να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας.

Αλλες καταγγελίες

Συχνές είναι και οι καταγγελίες για προσφορές από προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας που ξεκίνησαν τον τελευταίο χρόνο αλλά στην πραγματικότητα δεν ισχύουν, φαινόμενα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από εταιρείες SMS υψηλής χρέωσης, εκφοβισμό και απειλές από εισπρακτικές εταιρείες και δικηγορικά γραφεία. Ακόμη οι καταγγελίες για ακυρώσεις πτήσεων αεροπορικών εταιρειών ή οργανωμένων ταξιδιών, για προσπάθεια εξαπάτησης και υποκλοπής κωδικών. Τέλος τα κακόβουλα email δεν σταματούν ποτέ, ενώ πολλά είναι τα παράπονα των πολιτών για τις ουρές στα πεζοδρόμια έξω από τις Τράπεζες και τη ΔΕΗ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου