72 βήματα για το κυκλοφοριακό στο Βόλο

Τελευταία ενημέρωση: 2012-01-24, 19:52:17
72  βήματα για  το κυκλοφοριακό στο Βόλο

Όριο ταχύτητας 25 χλμ στο κέντρο, χρήση γερανού για τα ΙΧ που εμποδίζουν την κυκλοφορία, αποξηλώνονται τμήματα του ποδηλατόδρομου κ.α

Την υλοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου για το κυκλοφοριακό προωθεί η Δημοτική Αρχή Βόλου, η οποία έχει καταλήξει σε πλαίσιο 72 ενεργειών που πρέπει να γίνουν σταδιακά το επόμενο διάστημα, προκειμένου να τεθούν σε ισχύ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στον κεντρικό ιστό της πόλης.

Η ιεράρχηση των ενεργειών αυτών αποτέλεσε αντικείμενο σύσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε χθες και στην οποία συμμετείχαν οι Αντιδήμαρχοι Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών Ν. Μόσχος και Φ. Λαμπρινίδης, ο Πρόεδρος της ΑΝΕΒΟ Δ. Δερβένης, ο δημοτικός σύμβουλος Ηλ. Ξηρακιάς και υπηρεσιακοί παράγοντες του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, των Τεχνικών Υπηρεσιών και της ΑΝΕΒΟ, που έχουν οριστεί από τον Δήμαρχο Βόλου Π.Σκοτινιώτη ως Επιτροπή Παρακολούθησης για την υλοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Στην Επιτροπή συμμετέχει επίσης η Φ. Κοκκινάκη η οποία απουσίαζε από τη χθεσινή συνεδρίαση.

Όπως εξήγησε ο κ. Μόσχος, πρόκειται για μια πολυσύνθετη απόφαση, αφού για την εφαρμογή της απαιτείται έκδοση κανονιστικών αποφάσεων, εκπόνηση μελετών και κατασκευή τεχνικών έργων, όπως αναλυτικά περιγράφονται στον κατάλογο των 72 βημάτων που ακολουθεί. Την πορεία όλων αυτών θα παρακολουθεί στενά η αρμόδια Επιτροπή, ώστε συντονισμένα και μέσα σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα να υλοποιηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις.

Αναλυτικά, οι ενέργειες που έχουν αποφασιστεί είναι:

  • Μετατροπή Ογλ σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας
  • Μετατροπή Γαμβέτα σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας
  • Μετατροπή Μαυροκορδάτου σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας
  • Μετατροπή Π. Μελά σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας (από 28ης Οκτωβρίου έως Ερμού)
  • Μετατροπή Τ. Οικονομάκη σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας (από Ι. Καρτάλη έως Φιλελλήνων)
  • Μετατροπή Τοπάλη σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας (από Αργοναυτών έως Δημητριάδος)
  • Μετατροπή Χατζηαργύρη σε οδό Ήπιας Κυκλοφορίας (από 28ης Οκτωβρίου έως Ιάσονος
  • Μετατροπή Ερμού (από Κουμουνδούρου έως Φιλελλήνων) σε Πεζόδρομο
  • Μετατροπή Σπυρίδη σε Πεζόδρομο
  • Μετατροπή Σωκράτους (από Καρτάλη έως Σπυρίδη) σε Πεζόδρομο
  • Κατάργηση ΣΕΣ στην 28ης Οκτωβρίου
  • Να μελετηθούν με στόχο σε επόμενη φάση να κατασκευασθούν ως οδοί Ήπιας Κυκλοφορίας τα τμήματα μεταξύ 28ης Οκτωβρίου και Γαζή των οδών (από Δυσμάς προς Ανατολάς): Παύλου Μελά, Σπυρίδη, Γκλαβάνη (να ληφθεί υπόψη το αποφασισμένο τμήμα ποδηλατοδρόμου, που δεν υλοποιήθηκε), Κουμουνδούρου, Ογλ, Γαμβέτα. Να υπάρχει στις σχετικές μελέτες πρόβλεψη για θέσεις στάθμευσης οχημάτων, ΑμεΑ, φορτοεκφορτώσεων, μοτοσικλετών σε ορισμένα τμήματα – ήπια κυκλοφορία σε διαχωρισμένο οδόστρωμα.
  • Διαγράμμιση 28ης Οκτωβρίου με μπλε γραμμή για τους μόνιμους κατοίκους
  • Εγκατάσταση ΣΕΣ στο Βόρειο Τμήμα της Δημητριάδος
  • Εγκατάσταση ΣΕΣ στο Νότιο Τμήμα της Ιάσονος
  • Εγκατάσταση Σ.Ε.Σ. στην Ελ. Βενιζέλου από το τμήμα της Γαλλίας έως την Δημητριάδος
  • Τοποθέτηση Κορυνών στο Βόρειο Τμήμα της Ιάσονος
  • Τοποθέτηση Κορυνών στο Νότιο Τμήμα της Δημητριαδος
  • Απελευθέρωση της Βόρειας Πλευράς της Α. Γαζή (από Κοραή έως Φιλελλήνων)
  • Απελευθέρωση Βόρειας Πλευράς της Γαλλίας (από Κοραή έως Φιλελλήνων)
  • Προμήθεια 100 ποδηλάτων
  • Προμήθεια τριών μηχανημάτων card scanning
  • Προμήθεια καρτών
  • Σύνταξη και Υπογραφή Συμφωνητικών Συνεργασίας με τους χώρους στάθμευσης των ποδηλάτων
  • Ορισμός Ορίου Ταχύτητας 25 km/h σε όλη την κεντρική περιοχή της πόλης του Βόλου (οριζόμενη από τις οδούς Κοραή – Αναλήψεως – Κασσαβέτη – Αργοναυτών)
  • Άμεση ενεργοποίηση της εισόδου-εξόδου στο εμπορικό λιμάνι από την περιοχή της Μπουρμπουλήθρας, αμέσως μόλις ολοκληρωθούν τα έργα υποδομής που εκτελούνται από τον ΟΛΒ μέσα στον χώρο του λιμένα. Καθορισμός υποχρεωτικής πορείας των φορτηγών αυτοκινήτων μέσω της οδού Αθηνών.
  • Επικαιροποίηση της ΑΔΣ Βόλου 378/1995 για την απαγόρευση φορτοεκφορτώσεων στον κεντρικό τομέα της πόλης (Γαζή-Φιλελλήνων-Αργοναυτών-Μεταμορφώσεως) από 09.00 έως 14.30 & από 17.00 έως 21.30. Η φορτοεκφόρτωση να πραγματοποιείται αποκλειστικά από οχήματα μέγιστου βάρους 3 τόνων. Για τις ανάγκες της φορτοεκφόρτωσης να χωροθετηθούν ειδικές θέσεις σε κρίσιμα σημεία κατόπιν εμπεριστατωμένης μελέτης
  • Διευκρίνηση Αρμοδιοτήτων για τους Φ/Σ α) του Περιφερειακού Δρόμου β) του Οδικού Κυκλώματος Πηλίου (Ε.Ο.34 και 34α), της Ε.Ο.30 Βόλου-Μικροθηβών και της Ε.Ο.6 (Βόλου-Βελεστίνου), μέσα στα διοικητικά όρια του Δ.Βόλου
  • Επαναρύθμιση των Φ/Σ σε όλους τους κόμβους της οδού Γιάννη Δήμου
  • Συνολική επανεξέταση της λειτουργίας του Φ/Σ Πολυμέρη-Αθανασάκη
  • Έλεγχος των προγραμμάτων-ρυθμίσεων των Φ/Σ της Νέας Ιωνίας
  • Τοποθέτηση τριών (3) επιπλέον συστημάτων ηχητικής προειδοποίησης για τυφλούς στους Φ/Σ Ιάσονος-Αγ.Νικολάου, Δημητριάδος-Γκλαβάνη και Δημητριάδος-Σπυρίδη
  • Τοποθέτηση κάγκελων στο Δυτικό πεζοδρόμιο Κ. Καρτάλη (από Αργοναυτών έως Ιάσονος)
  • Τοποθέτηση κάγκελων στο Ανατολικό πεζοδρόμιο Κ. Καρτάλη (από Αργοναυτών έως Ιάσονος)
  • Τοποθέτηση κολωνάκια στο Βόρειο πεζοδρόμιο της οδού Γαλλίας (από Κ. Καρτάλη έως Σπυρίδη)
  • Τοποθέτηση κάγκελων στο Βόρειο πεζοδρόμιο της Ιάσονος (από Σπυρίδη έως Ογλ)
  • Σημειακή μελέτη και εφαρμογή της προέκτασης του πεζοδρόμου μέσα στο δρόμο κυκλοφορίας, από την Τεχνική Υπηρεσία, στις περιπτώσεις της Τ.Οικονομάκη-Κουμουνδούρου, Δημ.Κονταράτου-Μαυροκορδάτου
  • Τοποθέτηση κολωνάκια μεταλλικά σε Αγ. Νικόλαο και αποκλεισμός από αυτοκίνητα
  • Διαδικασία Χρήσης Γερανού. Συνεννόηση με Τροχαία. Διαμόρφωση Χώρου σε Σφαγεία για φύλαξη αυτοκινήτων
  • Έναρξη Αστυνόμευσης Ποδηλατοδρόμων
  • Έναρξη Αστυνόμευσης θέσεων σύντομης διάρκειας Σ.Ε.Σ
  • Επέκταση ΣΕΣ σε περιοχή περικλειόμενη από τις οδούς Φιλελλήνων – Ανθίμου Γαζή – 54ου Συντάγματος – Αργοναυτών – Τοπάλη – Ιάσονος – Φιλελλήνων
  • Επέκταση ΣΕΣ σε περιοχή περικλειόμενη από τις οδούς 2ας Νοεμβρίου – Βερναρδάκη – Παπαδιαμάντη – Ξενοφώντος
  • Επέκταση ΣΕΣ σε περιοχή χώρος στάθμευσης της Πλατείας Ρήγα Φεραίου στην οδό Ξενοφώντος
  • Κατάργηση της μακροχρόνιας στάθμευσης – μέγιστη διάρκεια
  • στάθμευσης σε όλη την περιοχή του Δη.Σ.Ε.Σ. δύο ώρες

    46. Προμήθεια 49 μηχανημάτων ΣΕΣ

    47.Εκπόνηση συνολικής μελέτης αναδιάρθρωσης και επέκτασης του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης για τις Δημοτικές Ενότητες Βόλου και Νέας Ιωνίας

    48.Στην Πολυμέρη, κατασκευή πλακόστρωτης κανονικής νησίδας πλάτους 0,80-1,00 μ. και μήκους 50,00 μ. σε αντικατάσταση των κορυνών

    49. Μονοδρόμηση της Αθανασάκη, στο τμήμα πάνω από Πολυμέρη

    50. To φανάρι της οδού Πολυμέρη – Αθανασάκη, να μετατραπεί σε φανάρι για την διάβαση των πεζών, με παλλόμενο πορτοκαλί φωτισμό για τα οχήματα

    51. Διαπλάτυνση πεζοδρομίων σε «κρίσιμες» διασταυρώσεις οδών, για την αύξηση της ορατότητας (Υπόδειξη Πεζοδρομίων από ΤΚΣ σε Δ/ση Τεχν.Υπηρ.)

    52. Επιλογή Ποδηλατοδρόμων προς αποξήλωση

    53. Απομάκρυνση Κάδων από Ποδηλατόδρομους

    54. Έλεγχος Σήμανσης Ποδηλατοδρόμων

    55. Ανύψωση οδοστρώματος σε όλο το μήκος των ποδηλατοδρόμων και διαγράμμιση αυτών

    56. Χωροθέτηση Ποδηλατοστασίων (Απαιτείται απόφαση ΕΠΖ)

    57. Εγκατάσταση Ποδηλατοστασίων

    58. Διασφάλιση ελεύθερης πρόσβασης στις ράμπες, όπου συχνά σταθμεύουν οχήματα, με σταθερά μεταλλικά στοιχεία, π.χ. κολονάκια στο πεζοδρόμιο ή/και στο οδόστρωμα ή ειδικές κατασκευές

    59. Καθιέρωση Θέσεων Στάθμευσης στο τμήμα της οδού Κουμουνδούρου (από Τ. Οικονομάκη έως 28ης Οκτωβρίου)

    60. Καθιέρωση Θέσεων Στάθμευσης στην Ιάσονος (από Μαυροκορδάτου έως Φιλελλήνων)

    61. Καθιέρωση Θέσεων Στάθμευσης Δημητριάδος (από Γκλαβάνη έως Αγ. Νικολάου)

    62. Καθιέρωση Θέσεων Στάθμευσης στο τμήμα της οδού Κουμουνδούρου (από Τ. Οικονομάκη έως 28ης Οκτωβρίου)

    63. Καθιέρωση Θέσεων Στάθμευσης στην οδό Γαλλίας (από Αντωνοπούλου έως Κ. Καρτάλη)

    64. Καθιέρωση Θέσεων Στάθμευσης στο Κτίριο Σπίρερ

    65. Καθιέρωση του parking στα Σφαγεία ως υποχρεωτικός χώρος στάθμευσης για όλα τα βαρέα οχήματα (φορτηγά, νταλίκες, λεωφορεία, χωματουργικά μηχανήματα κλπ.) που σταθμεύουν άτακτα σε διάφορα σημεία της πόλης

    66. Μεταφορά της πιάτσας Ταξί από την Πλατεία Μπόρελ και επέκταση των θέσεων στάθμευσης στο αναφερόμενο parking

    67. Μετατροπή του πάρκινγκ του Δημαρχείο από χώρο στάθμευσης μόνο δημοτικών υπαλλήλων, σε χώρο στάθμευσης για όλους τους πολίτες

    68. Συνολική μελέτη αναδιάρθρωσης των Αστικών Συγκοινωνιών στο (πρώην)Πολεοδομικό Συγκρότημα και επέκτασής τους στις νεοενταχθείσες περιοχές. Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Δήμου Βόλου, «Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου Α.Ε.» και Πανεπιστημίου Θεσσαλίας-Επιτροπή Ερευνών-Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας &Περιφερειακής Ανάπτυξης, με επιβλέπουσα υπηρεσία το Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού

    69. Τοποθέτηση ραμπών σε στάσεις ΚΤΕΛ για ΑΜΕΑ

    70. Κατάργηση Εσοχών μπροστά από τις στάσεις στην οδό Δημητριάδος

    71. Τροποποίηση της διαδρομής των λεωφορειακών γραμμών Νο 2,3,4,7,8,9 έτσι ώστε το τμήμα «Λαμπράκη (από κόμβο Παπαδιαμάντη) –Ιάσονος – Κ. Καρτάλη» να αντικατασταθεί από τη διαδρομή «Λαμπράκη – παραλιακή οδός (είσοδος από τον κόμβο Παπαδιαμάντη) – Αργοναυτών– Κ. Καρτάλη». Η ρύθμιση αυτή να ισχύσει και για τις γραμμές του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, που κινούνται μέσω της οδού Κ.Καρτάλη

    72. Δημιουργία τριών στάσεων στη νέα διαδρομή της παραλιακής οδού – οδού Αργοναυτών: 1η στο ύψος της παλαιάς ψαραγοράς απέναντι από το Δημαρχείο, 2η στη διασταύρωση Αργοναυτών και Σόλωνος και 3η Αργοναυτών και Κ. Καρτάλη.

    Σχόλια
    Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
    Αποστολή σχολίου
    5
    +
    4
    =