Αποτύπωσε στο ξύλο τη μορφή της Μόνα Λίζα

Τελευταία ενημέρωση: 2020-07-05, 17:30:41
Ο περήφανος εγγονός του Αθανάσιου Παπά, Αθανάσιος Παπαγεωργίου, που έκανε το αριστούργημα του Ντα Βίντσι ξύλινο πίνακα
Αποτύπωσε στο ξύλο τη μορφή της Μόνα Λίζα

Ο φοιτητής Αθανάσιος Παπαγεωργίου σχεδίασε και κατασκεύασε μηχάνημα για την κατεργασία ξύλου - Εδωσε ξύλινη μορφή στη Μόνα Λίζα και αφιέρωσε την πτυχιακή του στον παππού του

Εγγονός του πρώτου επαγγελματία μαραγκού του χωριού του, μυημένος και ο ίδιος στην τέχνη του ξύλου και στις ανάγκες που έχουν πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, φοιτητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σχεδίασε και κατασκεύασε ο ίδιος ένα μηχάνημα κατεργασίας ξύλου για παραγωγή χρηστικών αντικειμένων και μέσω αυτού δημιούργησε μια ξύλινη πινακίδα για καφετέρια, μία ξύλινη κουτάλα ακόμη και ξύλινο ανάγλυφο της Μόνα Λίζα που αποτέλεσε μία πραγματική πρόκληση.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ο λόγος για τον επί πτυχίω φοιτητή του τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Αθανάσιο Παπαγεωργίου, ο οποίος υπό την επίβλεψη των διδασκόντων του τμήματος Σωτήρη Καραστεργίου τεχνολόγου και Θάνου Μακρή σχεδιαστή παρουσίασε μία εξαιρετική πτυχιακή εργασία.

Πρόκειται για την καινοτόμα πτυχιακή «Σχεδιασμός και κατασκευή μηχανήματος ταχείας προτυποποίησης χαμηλού κόστους». Ουσιαστικά, ο φοιτητής μόνος του «έφτιαξε» ένα μηχάνημα μηχανικής κατεργασίας ξύλου για παραγωγή χρηστικών αντικειμένων, από διάφορα είδη μασίφ ξυλείας ή επικολλητών.

Η εργασία παρουσίασε τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μηχανήματος χαμηλού κόστους, για την παραγωγή ξύλινων μικροαντικειμένων, χωρίς να διαφέρουν από τα υψηλού κόστους που προορίζονται κυρίως για επαγγελματική χρήση. «Αρχικά, η εργασία κάνει μία εισαγωγή για τις εργαλειομηχανές αλλά και την μέθοδο κατασκευής τους. Στη συνέχεια, δίνονται ιστορικά στοιχεία για το πώς ξεκίνησε και έφτασε στην τωρινή κατάσταση ο τρόπος λειτουργίας του μηχανήματος. Ακολουθεί ο σκοπός εργασίας δηλ. για ποιους λόγους έχει γίνει η εργασία αυτή. Τελευταίο θεωρητικό κομμάτι της εργασίας είναι η ανάπτυξη της ιδέας που εμπεριέχει την έρευνα αγοράς, ένα αναπόσπαστο κομμάτι σε τέτοιου είδους εργασίες, αλλά και ένας τρόπος επίλυσης πολλών προβληματισμών. Επίσης, έχει γίνει η παρουσίαση των κομματιών που είναι απαραίτητα για την κατασκευή, καθώς και των σκίτσων για την κατάληξη του τελικού σχεδίου. Επόμενο στάδιο η μοντελοποίησή του από εξειδικευμένο πρόγραμμα, κατάλληλο για τρισδιάστατα σχέδια. Πολλά από τα κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν για το «χτίσιμο» του μηχανήματος, είτε υπάρχουν στο εμπόριο, είτε δόθηκαν τα σχέδιά τους να κοπούν σε λέιζερ και να διαμορφωθούν όπου έπρεπε», περιγράφει ο επιβλέπων Σωτήρης Καραστεργίου.

 

Οδηγός… Do It Yourself για επαγγελματίες που θέλουν να γλιτώσουν κόστος

Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Παπαγεωργίου «πολλές μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις έχουν την ανάγκη απόκτησης ενός μηχανήματος CNC, αλλά το κόστος μιας τέτοιας αγοράς πολλές φορές είναι δυσβάστακτο. Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, που μαστίζει τη χώρα μας, έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία μιας τέτοιας επένδυσης, καθώς και την προοπτική επέκτασή τους. Εξ αιτίας, λοιπόν, αυτής της κρίσης πολλά άτομα διαφεύγουν σε λύσεις που θα μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους αλλά και να μειώσουν το κόστος για την επίτευξη του αρχικού τους σκοπού. Μία από αυτές τις λύσεις, που είναι και η πιο συχνή τα τελευταία χρόνια σε κάθε μήκος και πλάτος του πλανήτη, είναι να φτιάχνει ο καθένας το δικό του μέσο για την ολοκλήρωση της ιδέας του. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται DIY = Do It Yourself, με την ελληνική ονομασία «Φτιάξε το μόνος σου». Ενας καλός οδηγός για την σωστή καθοδήγηση πλέον, είναι η πλατφόρμα Youtube. Ο καθένας μπορεί να δει διάφορα βίντεο σχετικά με τέτοιες κατασκευές, απλώς κάνοντας αναζήτηση τα τρία αυτά γράμματα (DIY). Επίσης, υπάρχουν διαθέσιμες και άλλες σελίδες που χρησιμοποιούν χομπίστες για τις δικές τους κατασκευές».

Μέσω της εργασίας του ο κ. Παπαγεωργίου δημιούργησε ταυτόχρονα έναν οδηγό «Do It Yoursfelf» για την ολοκλήρωση της κατασκευής ενός πρωτότυπου μηχανήματος CNC σε μικρή κλίμακα για την παραγωγή μικρών αντικειμένων, και εν συνεχεία στην κατασκευή ενός μεγαλύτερης κλίμακας αναλόγως των απαιτήσεων.

«Σκοπός της εργασίας είναι η σωστή μέθοδος καθοδήγησης για την κατασκευή ενός χαμηλού κόστους μηχανήματος που προορίζεται κυρίως για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ανάγκη ένα τέτοιου είδους μηχάνημα και δεν δύνανται να αγοράσουν ένα τόσο ακριβό μηχάνημα. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι αυτές που ασχολούνται με μικροαντικείμενα μόδας, όπως για παράδειγμα γυαλιά, παπιγιόν, μανικετόκουμπα, κοσμήματα και άλλα, αλλά ακόμα και κάθε μορφής τέχνης με διάφορα σκαλιστά – ανάγλυφα έργα τέχνης, αναμνηστικά, μινιατούρες. Επίσης, ενδείκνυνται για χομπίστες οικιακής χρήσης, που θα παράγει κομμάτια υψηλής ακρίβειας στη λεπτομέρεια», σημειώνει ο κ. Παπαγεωργίου.

 

Αφιερωμένο στον παππού του

Ο Αθανάσιος Παπαγεωργίου αφιερώνει την πτυχιακή του εργασία στη μνήμη του παππού του, Παπά Αθανάσιου, που έφυγε από τη ζωή λίγο πριν την ολοκλήρωσή της, σε ηλικία 89 ετών. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Λιβαδερό Κοζάνης και απέκτησε τρία παιδιά. Όντας αυτοδίδακτος, ασχολήθηκε με την τέχνη του ξύλου από πολύ μικρός και έγινε ο πρώτος επαγγελματίας «μαραγκός» του χωριού. «Η οικογενειακή μου επιχείρηση οφείλει την έναρξή της σε αυτόν, καθώς ο ίδιος αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον πατέρα μου και τον θείο μου, οι οποίοι βελτίωσαν και εξέλιξαν την εργασία του. Στην πορεία, μύησε και εμένα στην εξοικείωση της τεχνικής του ξύλου, όπου πατώντας πάνω στην παράδοση αυτή θέλησα να εντάξω τις νέες τεχνολογίες και την επιστήμη», αναφέρει ο συνεχιστής της οικογενειακής παράδοσης Αθανάσιος Παπαγεωργίου.

 

Ξύλινη Μόνα Λίζα

Με την ολοκλήρωση του μηχανήματός του και προκειμένου να το δοκιμάσει για την αξιοπιστία του πριν διαθέσει την τεχνογνωσία σε επαγγελματίες της τέχνης του ξύλου, ο Αθανάσιος Παπαγεωργίου αποφάσισε να κάνει τέσσερα πειράματα.

Το πρώτο αφορούσε στην κατασκευή μίας ξύλινης πινακίδας η οποία κοσμεί και προσδιορίζει τον εξωτερικό χώρο καφετέριας. Το δεύτερο ήταν ο σχεδιασμός και η κατασκευής μιας ξύλινης κουτάλας και το τρίτο ένα λογότυπο με την τεχνική «Engrave».

Πραγματική πρόκληση όμως για τον ίδιο και το πείραμα που έκρινε την καταλληλότητα του μηχανήματα για να ανταγωνιστεί τα επαγγελματικά ήταν η ανάγλυφη αποτύπωση σε ξύλο της Μόνα Λίζα.

«Η Μόνα Λίζα» είναι ένα από τα αγαπημένα μου έργα τέχνης και προσωπική επιλογή- πρόκληση για το μηχάνημα», αναφέρει ο κ. Παπαγεωργίου ο οποίος χρειάστηκε 14 ώρες για την ξύλινη αποτύπωση της προσωπογραφίας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
9
=