Απελπισία στις μεταφορικές στη Μαγνησία, παρά τον αγώνα

Τελευταία ενημέρωση: 2020-05-25, 13:04:41
Ο Ζήσης Ντελόπουλος
Απελπισία στις μεταφορικές στη Μαγνησία, παρά τον αγώνα

Εδωσαν σκληρή μάχη για να κρατηθεί η ελληνική οικονομία εν μέσω πανδημίας

 

Πτώση 60% μετρούν στον κύκλο εργασιών οι μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες αντιμετωπίζουν πλέον σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας για τον επιπρόσθετο λόγο ότι δεν μπορούν να εισπράξουν μεταχρονολογημένες επιταγές, επειδή οι προθεσμίες λήξης έχουν ανασταλεί 75 μέρες. Πλέον 60 φορτηγά από τα 530 είναι ακινητοποιημένα.

Οι αυτοκινητιστές μεταφορών ζητούν άμεσα πρόσβαση σε κεφάλαια κίνησης ύψους 3.000 ευρώ για να αντεπεξέλθουν στα έξοδα και να επαναλειτουργήσουν. Λένε ότι ο κλάδος χτυπήθηκε πρώτος από την κρίση και βιώνει μία δύσκολη κατάσταση, ενώ εύχονται να έχει ημερομηνία λήξης. Οι επαγγελματίες απειλούνται με ανεργία.

Και όμως οι εταιρείες μεταφορών έδωσαν το προηγούμενο διάστημα δύσκολο αγώνα για να κρατηθεί η ελληνική οικονομία όρθια. Δούλεψαν με αυταπάρνηση και τιμιότητα και αψήφησαν τους κινδύνους παρά τις πρωτόγνωρες καταστάσεις.

Εργάστηκαν με αυταπάρνηση

Ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών εθνικών και διεθνών μεταφορών Ζήσης Ντελόπουλος λέει ότι δεν σκέφτηκαν να σταματήσουν το μεταφορικό έργο όταν τις καλούσε το καθήκον να είναι «παρών». Ούτε προχώρησαν σε αυξήσεις κομίστρων.

«Επρεπε να μεταφέρουμε όλα τα προϊόντα, είτε τρόφιμα, είτε φάρμακα και να είμαστε στις επάλξεις του καθήκοντος. Όμως, δούλεψαν περισσότερο οι οργανωμένες εταιρείες και εκείνες που ασχολούνται με μεταφορές τροφίμων. Οι υπόλοιποι συνάδελφοι υπολειτουργούσαν όλο αυτό το διάστημα. Μετά από δέκα χρόνια ανέχειας ξαναζούμε τον εφιάλτη μίας καινούργιας κρίσης, της κρίσης του κορονοϊού, που φέρνει πολλούς συναδέλφους στην ανεργία», σημειώνει.

Στην αρχή της υγειονομικής κρίσης συνέχιζαν να παραλαμβάνουν φορτία από τρίτες χώρες δίχως να γνωρίζουν αν έχουν ελεγχθεί και να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, καθώς κάθε μέρα ενημερώνονταν κάτι καινούργιο για τα μέτρα προστασίας. Μάλιστα έρχονταν σε επαφή με κοντέινερ από την Κίνα παρά τη φοβία για την παραλαβή του ηλεκτρολογικού, ηλεκτρονικού και υγειονομικού υλικού. Εισήγαγαν κανονικά όλες τις πρώτες ύλες από την Ευρώπη, εξυπηρετώντας και τις παραγγελίες από την Ιταλία αν και ήταν στο επίκεντρο της πανδημίας.

«Δουλέψαμε τις πρώτες δεκαπέντε μέρες. Μετά τόσο η Κίνα όσο και η Ιταλία σταμάτησαν να φορτώνουν κοντέινερ λόγω μέτρων. Σταμάτησε να δουλεύει και η βιομηχανία σε ένα μεγάλο ποσοστό.

Προβλήματα με τις επιταγές

Οι επαγγελματίες ευελπιστούν από 1ης Ιουνίου που θα ανοίξουν πολλές βιομηχανίες να αλλάξει το σκηνικό και να έχουν εργασία. «Αυτή τη στιγμή ο κλάδος υπολειτουργεί. Υπάρχει πτώση στο μεταφορικό έργο 60% και πολλά σοβαρά προβλήματα. Ολες οι μεταχρονολογημένες επιταγές πήγαν πίσω 75 μέρες. Είναι μεγάλο το κόστος. Δεν μπορούμε να το απορροφήσουμε. Πολλοί έμειναν από ρευστότητα», εξηγεί ο ίδιος.

Επισημαίνεται ότι πτώση καταγράφουν και οι μεταφορές για εξαγωγές προϊόντων. Ο κ. Ντελόπουλος λέει ότι πολλά εργοστάσια σε Αγγλία, Βέλγιο και Ολλανδία υπολειτουργούν, ενώ εκεί παραδίδονταν τρόφιμα, ελιές, άλλα είδη.

Οι παραλαβές από Κίνα και Ιταλία ξεκίνησαν εκ νέου αρχές Μαΐου.

«Ευελπιστούμε από τον επόμενο μήνα να μπούμε σε κανονικούς ρυθμούς τώρα που ανοίγει και η εστίαση και βλέπουμε ότι τα αποτελέσματα με τον αγώνα που έκανε η κυβέρνηση μειωθήκαν τα κρούσματα της πανδημίας», καταλήγει.

Στο έργο χωρίς κέρδος

Ο Γιάννης Μακαρονάς

Από την πλευρά του ο Γιάννης Μακαρονάς από τη μεταφορική εταιρεία Καρακαστανιάς επισημαίνεται ότι υπήρχαν δρομολόγια που δεν άφηναν κέρδος. Εντούτοις, οι επαγγελματίες τα εκτελούσαν κανονικά.

«Θυμηθείτε, τότε τα πάντα ήταν κλειστά. Με τα εργοστάσια δουλεύαμε που αρκετά υπολειτουργούσαν».

Με παραγγελίες κατά κύριο λόγο από Αθήνα ή Θεσσαλονίκη τα φορτηγά δεν γέμιζαν, ωστόσο εξυπηρετούσαν. «Δεν γινόταν να κλείσουν τα πάντα. Φέρναμε φάρμακα για το Πήλιο και τους αγρότες, τρόφιμα για τα μάρκετ. Επρεπε να είμαστε εδώ μας συνέφερε ή όχι.

Όταν ένας φαρμακείο χρειαζόταν φάρμακα έπρεπε να εξυπηρετηθεί έστω κι αν το φορτηγό δεν είχε γεμίσει. Υπήρχαν δρομολόγια που δεν άφηναν κέρδος και ωστόσο τα εκτελούσαμε αναγκαστικά γιατί έπρεπε», σημειώνει ο ίδιος.

Εκτεθειμένοι σε κινδύνους όταν άλλοι ήταν ασφαλείς

Θα μπορούσαν και οι άνθρωποι των μεταφορικών εταιρειών να καθίσουν σπίτι και να είναι ασφαλείς. Όμως στην έναρξη της κρίσης συνέχιζαν να παραλαμβάνουν φορτία από Ιταλία αν και ήταν στο επίκεντρο της πανδημίας. Φοβόντουσαν και εκείνοι για τους κινδύνους για τους ιδίους, τις οικογένειές τους και βέβαια τους εργάτες.

Η βασική δουλειά των επαγγελματιών είναι η εστίαση και τα ξενοδοχεία. Περιμένουν λοιπόν την επανεκκίνηση για να δουλέψει και ο δικός τους κλάδους. «Αυτή τη στιγμή φέρνουμε προϊόντα από όλες τις πόλεις της Ελλάδας, αλλά χωρίς να ανοίξει η εστίαση η δουλειά δεν ανοίγει. Τώρα περιμένουμε από εβδομάδα να δούμε τι θα γίνει», προσθέτει ο ίδιος.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
7
=