ΤΟΠΙΚΑ

Στον πυρετό του κορονοϊού οι λογιστές στη Μαγνησία

στον-πυρετό-του-κορονοϊού-οι-λογιστές-127047

Ασφυκτικές προθεσμίες, πολλές και διαφορετικές πλατφόρμες, ασταμάτητα τηλεφωνήματα

Στην παραζάλη του κορονοϊού βρίσκονται λογιστές και φοροτεχνικοί. Εχουν να αντεπεξέλθουν σε ασφυκτικές προθεσμίες για υποβολή αιτήσεων για οικονομική ενίσχυση για εργαζόμενους, επιχειρηματίες, επιστημονικούς κλάδους, να υποβάλλουν αιτήσεις σε διαφορετικές πλατφόρμες για τα στοιχεία, να ενημερώσουν βιβλία.

Τα τηλέφωνα δεν σταματούν να χτυπούν στα γραφεία τους. Καλούνται να εξυπηρετήσουν ακόμη και πολίτες που χρειάζονται δικαιολογητικά για τον ΟΑΕΔ, να δώσουν πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, να εκδώσουν κωδικούς του Taxis για φοιτητές.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Μαγνησίας Δημήτρης Παππάς λέει «ότι δεν έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Ο κόσμος ζητεί συνεχώς να ενημερωθεί. Τι να πρωτοεξηγήσεις, όταν όλες οι προθεσμίες τρέχουν ασφυκτικά για να κυλήσουν γρήγορα οι διαδικασίες και να γίνουν οι πληρωμές; Μία πλατφόρμα κλείνει και ανοίγει μία άλλη».

Ο όγκος εργασιών τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς για τους λογιστές τη στιγμή που οι περισσότερες υπηρεσίες υπολειτουργούν και όλη η γραφειοκρατία πέφτει πάνω τους.

«Η δουλειά μας είναι περισσότερο αυξημένη σε σχέση με την προ κορονοϊού εποχή, ενώ δουλεύουμε με προσωπικό ασφαλείας», λέει ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Νικόλαος Πουμάνας.

«Μέχρι και για το επίδομα γέννας απευθύνονται σε εμάς για να λάβουν το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης», επισημαίνει. Οι λογιστές αναρωτιούνται αν έπρεπε να προκληθεί αυτός ο κακός χαμός για να αρχίσει να οικοδομείται το e – κράτος.

«Επρεπε ο καθένας να μπορεί να πάρει το δικαιολογητικό που χρειάζεται από site ή πλατφόρμα μέσω του υπολογιστή του, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Τώρα πώς γίνεται να δουλεύουμε όλοι μέσω e-mail δεν το γνωρίζω. Ζητούν e-mail ακόμη και από τους ηλικιωμένους», τονίζει ακόμη.

Ολοι οι λογιστές – φοροτεχνικοί τρέχουν να εξυπηρετήσουν τον πολίτη ώστε κανένας να μη χάσει προθεσμία. Όμως, την ίδια στιγμή όλες οι υπηρεσίες υπολειτουργούν λόγω της φονικής πανδημίας. Οι Εφορίες λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, ο ΟΑΕΔ το ίδιο, τα ΚΕΠ. Όλα αυτά όταν δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ, να ληφθούν τόσο πολλές κυβερνητικές αποφάσεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Οι κρατικές υπηρεσίες αναγκάστηκαν για πρώτη φορά στα χρονικά να εξυπηρετούν πολίτες ηλεκτρονικά λόγω των μέτρων.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου