Το πρώτο ψηφιακό συνέδριο από το Π.Θ.

Τελευταία ενημέρωση: 2020-04-01, 17:40:18
Η Ευτυχία Ναθαναήλ
Το πρώτο ψηφιακό συνέδριο από το Π.Θ.

Το 5ο Συνέδριο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών θα γίνει λόγω κορονοϊού μέσω πλατφόρμας με τη συμμετοχή 200 συνέδρων από κάθε γωνιά της Γης

 

Το πρώτο ψηφιακό συνέδριο σε επίπεδο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αλλά και ένα από τα πρώτα φηφιακά στον κόσμο, θα είναι το 5ο Συνέδριο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών. Οι περιορισμοί που θέτουν τα μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού οδήγησαν το Εργαστήριο Κυκλοφορίας, Μεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας του τμήματος στην υιοθέτηση τεχνολογικής λύσης για την υλοποίηση του συνεδρίου που επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια, με μεγάλη συμμετοχή επιστημόνων απ’ όλον τον κόσμο.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το ψηφιακό συνέδριο θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 17- 19 Ιουνίου. Σύμφωνα με τη διευθύντρια του Εργαστηρίου Κυκλοφορίας, Μεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Π.Θ. και πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Ευτυχία Ναθαναήλ, όλο το συνέδριο θα γίνει μέσω πλατφόρμας. Θα υπάρχουν virtual δωμάτια για τις συνεδρίες, οι ομιλητές θα παρουσιάζουν τις εργασίες τους μέσω power point, θα υπάρχει κοινό που θα παρακολουθεί τις συνεδρίες από τον χώρο του μέσω cloud και θα δίνεται η δυνατότητα ακόμη και συμμετοχής σε συζήτηση. Σε κάθε συνεδρία, όπως εξηγεί η κ. Ναθαναήλ, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ θα υπάρχει συντονιστής ο οποίος θα χειρίζεται τα μικρόφωνα των συμμετεχόντων συνέδρων, οι οποίοι θα μπορούν εικονικά να «σηκώνουν το χέρι τους» για να απευθύνουν ερώτηση ή να τοποθετηθούν.

Θα υπάρχουν έως δύο παράλληλες συνεδρίες, ενώ θα γίνει και virtual workshop (ψηφιακό εργαστήρι) εκπαιδευτικού χαρακτήρα για την παρουσίαση πακέτου προσομοίωσης της κυκλοφορίας.

Το συνέδριο δεν θα υπολείπεται σε τίποτα στην ψηφιακή του μορφή. Θα γίνει ό,τι ακριβώς θα γινόταν, αν διεξαγόταν με φυσική παρουσία στον Βόλο. Αντιθέτως, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες θα είναι περισσότεροι από τα προηγούμενα συνέδρια, ακριβώς επειδή δεν θα απαιτείται ταξίδι μετακίνησης.

Μέχρι στιγμής, έχουν δηλωθεί ότι θα παρουσιαστούν 180 εργασίες που αφορούν στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

Φέτος, σύμφωνα με την κ. Ναθαναήλ το συνέδριο θα είναι αφιερωμένο στο σύστημα της κινητικότητας ως υπηρεσία (mobility as a service), «συστήματα αρκετά διευρυμένα στις ημέρες μας» όπως τονίζει η πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής, ενώ θα υπάρχουν κι άλλες θεματικές για την ασφάλεια, το περιβάλλον, τα αυτόνομα οχήματα, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που πλέον καλούνται να ετοιμάσουν όλοι οι δήμοι.

Στο virtual συνέδριο θα υπάρχουν και προσκεκλημένοι ομιλητές. Μεταξύ άλλων θα είναι ο καθηγητής Ingmar Andreasson από τη Σουηδία, ο οποίος θα μιλήσει για τα αυτόνομα δημόσια μεταφορικά μέσα και η ερευνήτρια και εκπρόσωπος της εταιρείας Aimsun από την Ισπανία Tamara Djukic, η οποία θα μιλήσει για το σύστημα προσομοίωσης της κυκλοφορίας.

Το συνέδριο θα οργανώνεται και θα συντονίζεται από την οργανωτική επιτροπή από τον Βόλο.

«Πρόκειται για ένα συνέδριο που διεξάγεται ανά δύο χρόνια. Δεν θέλαμε να αφήσουμε την απειλή του κορονοϊού να σταματήσει τη δραστηριότητα. Και είπαμε να βρεθούμε όλοι μαζί… σε ψηφιακό περιβάλλον, ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις των καιρών», σημείωσε η κ. Ναθαναήλ.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
6
+
1
=