Σε ρυθμούς Αγίου Βαλεντίνου η αγορά του Βόλου

Τελευταία ενημέρωση: 2020-02-12, 17:59:49
Σε ρυθμούς Αγίου Βαλεντίνου η αγορά του Βόλου

Στα κόκκινα οι βιτρίνες τοπικών κοσμηματοπωλείων, ζαχαροπλαστείων και ανθοπωλείων, λόγω ημέρας

 

Στα κόκκινα οι προθήκες τοπικών καταστημάτων ενόψει Αγίου Βαλεντίνου, της γιορτής των ερωτευμένων που παραμένει τονωτική ένεση για την αγορά, παρά το γεγονός ότι έχει περιοριστεί το καταναλωτικό ενδιαφέρον λόγω οικονομικής στενότητας. Κόκκινες πινελιές, με καρδούλες και τριαντάφυλλα στις προθήκες κοσμηματοπωλείων, ζαχαροπλαστείων και ανθοπωλείων, με δεκάδες ακόμη καταστήματα να υιοθετούν ντεκόρ σε ανάλογες αποχρώσεις, προκειμένου να προσελκύουν την προσοχή των καταναλωτών, ενόψει της 14ης Φεβρουαρίου.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Οι «χρυσές» εποχές του παρελθόντος έχουν παρέλθει, κατά γενική ομολογία, με μεγάλη μερίδα των εμπόρων να εκτιμά ότι η ξενόφερτη γιορτή των ερωτευμένων έχει εξελιχθεί, πλέον, σε μια καθημερινή μέρα, που λειτουργεί σαν τονωτική ένεση για συγκεκριμένη κατηγορία καταστημάτων. Οι απόψεις των εμπόρων διίστανται, με τα λουλούδια και τα γλυκά να παραμένουν, ωστόσο, στην κορυφή της ζήτησης, και δεκάδες εμπόρους να ευελπιστούν, ότι η μεθαυριανή γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου θα λειτουργήσει ως τονωτική ένεση.

Για «σταθερό ενδιαφέρον» κάνει λόγο ο Στέφανος Καϊσαρλής, συνιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου, υπογραμμίζοντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι οι γλυκές γεύσεις που πλαισιώνουν τη συγκεκριμένη γιορτή, περιλαμβάνουν μεγάλη ποικιλία από σοκολατάκια, πάστες και τούρτες σε σχήμα καρδιάς, που απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια. Η προετοιμασία ξεκίνησε από χθες, με τον Βολιώτη ζαχαροπλάστη να υπογραμμίζει ότι «ο κόσμος αγοράζει γλυκά την συγκεκριμένη μέρα, όχι στον βαθμό που συνέβαινε παλαιότερα, αλλά εναρμονίζεται με το πνεύμα της γιορτής και εκδηλώνεται ήδη ενδιαφέρον και παραγγελίες», είπε. Παράλληλα παρατήρησε ότι το ενδιαφέρον προέρχεται κυρίως από το γυναικείο φύλο, με την κίνηση να διατηρείται, στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων που υπάρχουν.

Ανάλογη εικόνα σκιαγραφεί από την πλευρά του και ο Μάξιμος Ζάντζος, ιδιοκτήτης ανθοπωλείου, ο οποίος επισημαίνει ότι οι προετοιμασίες των επαγγελματιών για τη γιορτή είναι ανάλογες με το πνεύμα της συγκεκριμένης μέρας, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, σύμφωνα με τις δυνατότητες που υπάρχουν. «Κατά βάση πρόκειται για μια μέρα καθαρά εμπορική και γενικώς οι Βολιώτες τηρούν το έθιμο. Μας έχει εκπλήξει η ανταπόκριση του κόσμου την τελευταία πενταετία και πιστεύουμε ότι θα διατηρηθεί και φέτος το εμπορικό ενδιαφέρον. Ο καθένας, ανάλογα με το βαλάντιό του, θα προσφέρει κάποιο δώρο, ένα λουλούδι, μια σύνθεση ή μια ανθοδέσμη», υπογράμμισε.

Επιφυλακτικός και συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίζεται ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας, Απόστολος Οντόπουλος, ο οποίος ανέφερε, από την πλευρά του ότι «η συγκεκριμένη γιορτή έχει χάσει την αίγλη του παρελθόντος, δεν έχει την ίδια αγοραστική κίνηση όπως παλαιότερα και τείνει να εξελιχθεί σε καθημερινή μέρα, που δεν θυμίζει σε τίποτα τα ταμεία του παρελθόντος». Οι περιορισμένοι οικονομικοί δείκτες των καταναλωτών σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις σε ΔΕΗ, εφορία, ασφαλιστικά ταμεία και άλλους φορείς, μειώνουν κατακόρυφα την αγοραστική δύναμη, επηρεάζοντας αρνητικά την εμπορική κίνηση. Παρ’ όλα ταύτα, ο πρόεδρος των εμπόρων ευελπιστεί ότι η συγκεκριμένη γιορτή θα λειτουργήσει σαν τονωτική ένεση για την τοπική αγορά και τους επαγγελματίες.

Ανάλογη άποψη διατυπώνει, στο μεταξύ, η Μαρία Παπαδάκη, ιδιοκτήτρια κοσμηματοπωλείου, ενώ σημειώνει ότι «παρήλθαν ανεπιστρεπτί οι μέρες που αγόραζαν πολλά δώρα οι καταναλωτές. Παρ’ όλα ταύτα, παραμένει η ελπίδα για τόνωση της κίνησης» υπογράμμισε. Τα λουλούδια και τα γλυκά έχουν την τιμητική τους αλλά «πάντα υπάρχει μια μερίδα καταναλωτών που επιθυμούν να προσφέρουν ένα κόσμημα ως δώρο σε αγαπημένα πρόσωπα», ανέφερε η κ. Παπαδάκη, ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι η μέρα των ερωτευμένων θα έχει θετικό αντίκτυπο στους τζίρους των επαγγελματιών.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
6
+
2
=