ΤΟΠΙΚΑ
-851206

Εθνικό φορέα για τις θαλάσσιες μεταφορές

* Πρότειναν σε συνέντευξη Τύπου οι κ.κ. Γκατζής και Νάνος

ΛΕΖΑΝΤΑ: Το ζήτημα της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των κατοίκων των Βορείων Σποράδων έθιξαν οι κ.κ. Γκατζής και Νάνος

Για εμπαιγμό των κατοίκων των νησιών από τις πολιτικές δυνάμεις του δικομματισμού στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησής τους, έκαναν λόγο χθες ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και ο επικεφαλής της Νομαρχιακής Αυτοδιοικητικής Συνεργασίας (ΝΑΣ) και νομαρχιακός σύμβουλος κ. Απ. Νάνος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν χθες στα πλαίσια των θεματικών ενοτήτων που έχει εγκαινιάσει η Νομαρχιακή Επιτροπή του κόμματος.
Ο κ. Νάνος κατήγγειλε ότι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος 500 ταξιδιώτες δεν μπόρεσαν να εξυπηρετηθούν από Σποράδες προς Βόλο, γεγονός που έρχεται, όπως είπε, να επιβεβαιώσει ότι τα πλοία είναι λίγα, τα ναύλα πανάκριβα και η εξυπηρέτηση των νησιών της άγονης γραμμής ελλιπέστατη.
Το ΚΚΕ, είπε ο κ. Γκατζής, παλεύει για μία άλλη πολιτική στα πλαίσια ενός ενιαίου φορέα θαλασσίων μεταφορών, που θα εξασφαλίζει την συχνή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της άγονης γραμμής και με εισιτήριο προσιτό στις λαϊκές μάζες.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατηγόρησε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ότι έχουν παραδώσει την ακτοπλοΐα βορά του εφοπλιστικού κεφαλαίου σημειώνονται παράλληλα ότι το 2000 οι επιδοτήσεις της Πολιτείας προς τις ακτοπλοϊκές εταιρίες ήταν 8,5 εκατ. ευρώ, το 2006 48,5 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στην επόμενη πενταετία αναμένεται όπως τόνισε να ανέλθουν στο δυσθεώρητο ποσό των 300 εκατ. ευρώ…
Το πρόβλημα της ακτοπλοΐας, είπε ο κ. Γκατζής, είναι εθνικό πρόβλημα και άπτεται με ζητήματα που αφορούν την εθνική ασφάλεια της χώρας, για να σημειώσει ότι η πολιτική αναξιοπιστία των δύο μεγάλων κομμάτων θα πρέπει να αποτελέσει «κριτήριο ψήφου για τους νησιώτες» στις ερχόμενες εθνικές εκλογές, όποτε κι αν αυτές πραγματοποιηθούν…
Όλα τα κόμματα τους κοροϊδεύουν ότι θα παρακαλέσουν κάποιον πλοιοκτήτη ότι θα βάλουν κάποιο πλοίο για το νησί τους. Είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια δουλική συμπεριφορά απέναντι στους πλοιοκτήτες; διερωτήθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ, που έσπευσε να σημειώσει ακόμη ότι το σχήμα των εταιριών λαϊκής βάσης που επιχειρήθηκε στο παρελθόν δεν έχει καμία τύχη επιβίωσης, κάτω από την ασφυκτική πίεση των υπολοίπων εταιριών και διευκρίνισε ότι ο εθνικός Φορέας Ακτοπλοΐας που προτείνεται από το ΚΚΕ προϋποθέτει πολιτική βούληση και εθνικό σχεδιασμό.
Ο κ. Γκατζής υπενθύμισε ότι η ΚΕΔΚΕ και η ΕΝΑΕ στην ηγεσία των οποίων βρίσκονται εκπρόσωποι της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ έχουν ζητήσει ουσιαστικά τη «μεγαλύτερη ενίσχυση των εφοπλιστών με τη δημιουργία συμπράξεων δήμων με εφοπλιστές για την ακτοπλοϊκή σύνδεση νησιών με την ηπειρωτική χώρα», κάτι που, όπως είπε, αποτελεί «βούτυρο στο ψωμί των εφοπλιστών για να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τα κέρδη τους αλλά και για να δρουν ακόμη πιο ασύδοτα».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου