ΤΟΠΙΚΑ

Αύξηση 150% στα θανατηφόρα τροχαία στη Μαγνησία

αύξηση-150-στα-θανατηφόρα-τροχαία-στη-μα-240102

Φυλακίσεις μεθυσμένων οδηγών, αφαιρέσεις διπλωμάτων οδήγησης σε υπότροπους

Ραγδαία αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων στη Μαγνησία το 2019, σε σχέση με το 2018. Οι νεκροί στην άσφαλτο αυξήθηκαν στους δέκα, από τέσσερις το 2018. Αυξητικοί είναι οι δείκτες των στατικών και για τους παθόντες από τροχαία.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας, το περασμένο έτος σημειώθηκαν 57 τροχαία ατυχήματα, έναντι 44 το 2018. Τα τροχαία καταγράφουν αύξηση ύψους 29,55%.

Δέκα οικογένειες βυθίστηκαν σε βαρύ πένθος το περασμένο έτος, βιώσαν το σοκ την αιφνίδιας βίαιης απώλειας αγαπημένων τους προσώπων.

Η αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία είναι ύψους 150%, αποδίδεται όμως σε συγκυρίες και όχι σε αύξηση τροχαίων παραβάσεων. Οι έλεγχοι του Τμήματος Τροχαίας Βόλου και των κατά τόπους Αστυνομικών Τμημάτων ήταν συνεχείς και ανήλθαν στους 151.260.

Παρ’ όλα αυτά αυξήθηκαν οι παθόντες με ελαφρύ τραυματισμό από τροχαία κατά 6,67% στο συγκρινόμενο διάστημα, καθώς ανήλθαν στους 32 από 30.

Η Ελληνική Αστυνομία προτρέπει με κάθε ευκαιρία σε πιστή τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ιδιαίτερα σε μέρες γιορτών που αυξάνεται η παραβατικότητα.

Ωστόσο, αξιοσημείωτος αριθμός οδηγών όχι μόνο δεν συμμορφώνεται, αλλά συλλαμβάνεται και δεύτερη και τρίτη φορά για σοβαρά αδικήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως είναι η μέθη.

Στις 16 Μαΐου του 2019 το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου φυλάκισε οδηγό δικύκλου, που κατελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος μετά από τροχαίο ατύχημα, καθώς είχε παρασύρει 63χρονη Βολιώτισσα πεζή τραυματίζοντάς τη στο κεφάλι και στο πόδι.

Σύμφωνα με πληροφορίες από αξιωματικούς, οι συχνότερες παραβάσεις που κρύβονται πίσω από τα ατυχήματα είναι η παραβίαση της προτεραιότητας και του σήματος Stop, η υπέρβαση των λωρίδων κυκλοφορίας και η μέθη.

Τι έδειξαν οι έλεγχοι

Παρά την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, οι παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μειώθηκαν το περασμένο έτος. Αύξηση κατέγραψαν μόνο (πολύ μικρή) η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση χωρίς κράνος και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

Αναλυτικά τα συνεργεία των τροχονόμων βεβαίωσαν 8.327 παραβάσεις το περασμένο έτος για υπερβολική ταχύτητα από 8.279 το 2018 (αύξηση 0,58%).

Οι παραβάσεις για τις ζώνες ήταν 1.281 από 1.331 (μείωση 3,76%), ενώ οι παραβάσεις για το προστατευτικό κράνος ήταν 486 από 476 (αύξηση 2,10%), οι παραβάσεις για τη μέθη ήταν 610 έναντι 752 (μείωση 18,88%) και οι παραβάσεις για χρήση κινητών τηλεφώνων ήταν 97 από 155 (μείωση 37,42%). Τέλος, οι βεβαιωθείσες παραβάσεις για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα ήταν 90 έναντι 83 (αύξηση 8,43%).

Σε φορτηγά αυτοκίνητα βεβαιώθηκαν 8.768 παραβάσεις από 8.417 που ήταν το 2018. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 32.381 έλεγχοι έναντι 32.281 το 2018. Οι έλεγχοι σε όλα τα οχήματα ήταν 151.260.

Προσπαθούν να συμμορφωθούν, αλλά…

Τάση συμμόρφωσης των οδηγών με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δείχνουν, σύμφωνα με αξιωματικούς, τα στατιστικά στοιχεία των παραβάσεων. Οι οδηγοί φορούν τα παθητικά μέσα προστασίας τους, όπως τις ζώνες και τα προστατευτικά κράνη. Οι έλεγχοι και οι συλλήψεις των παραβατών είναι γίνονται καθημερινά.

Ωστόσο, τα προβλήματα της καθημερινότητας και η κρίση φαίνεται ότι συνεχίζουν να έχει αντίκτυπο στην οδήγηση. Αξιωματικοί σχολιάζουν ότι ενώ παρατηρείται τάση συμμόρφωσης με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, από την άλλη ορισμένοι οδηγοί είναι εντελώς χαμένοι στα προβλήματά τους, παραιτούνται, δεν κάνουν καμία προσπάθεια να αποφύγουν τις παραβάσεις και τα πρόστιμα, διαπράττουν παραβάσεις για δεύτερη και τρίτη φορά, αδιαφορούν για τα νέα χρέη. Υπάρχουν οδηγοί που δεν σέβονται ούτε τις διαβάσεις των πεζών.

Η αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ.

Επισημαίνεται πάντως ότι ο τροποποιημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι πολύ αυστηρός. Υπότροποι που δεν χρησιμοποιούν τα προστατευτικά μέσα ασφάλειας ή που μιλούν στο κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση υποχρεώνονται να δίνουν πλέον εξετάσεις οδήγησης από την αρχή για να είναι σε ισχύ τα διπλώματά τους.

Πολύ αυστηρά τιμωρούνται και οιοδηγοί, που έχουν εμπλακεί σε τροχαία υλικών ζημιών και διαπιστώνεται ότι οδηγούσαν ενώ είχαν καταναλώσει έστω και μικρή ποσότητα αλκοόλ. Από την 1η Ιουλίου που τροποποιήθηκε ο νέος Ποινικός Κώδικας οι οδηγοί οδηγούνται στο Αυτόφωρο.

Το άρθρο 290Α του ΠΚ χαρακτηριστικά προβλέπει ότι όποιος οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα. Επισημαίνεται ότι για την εν λόγω παράβαση πριν την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα προβλεπόταν μόνο διοικητικό πρόστιμο.

Παλαιότερα οι εν λόγω παραβάσεις οδηγούνταν στο Αυτόφωρο μόνο αν οι οδηγοί είχαν καταναλώσει αλκοόλ που αντιστοιχεί στο αίμα με 0,61 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα.

Πέραν των ποινών φυλάκισης στους κατηγορούμενους οδηγούς το Δικαστήριο επιβάλλει και χρηματική ποινή ύψους 1.200 ευρώ, αλλά και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα που θα κριθεί σκόπιμο ανάλογα με την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Δράσεις πρόληψης των τροχαίων

Σε κάθε περίπτωση οι δράσεις των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας για την αποτροπή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων ήταν συνεχείς και το 2019. Οι τροχονόμοι διένειμαν φυλλάδια σε σχολεία, ενώ διενεργούσαν συνεχείς ελέγχους.

Η Ελληνική Αστυνομία με κάθε ευκαιρία συμβουλεύει ότι οι οδηγοί δεν πρέπει να ξεχνούν ότι οδήγηση με ασφάλεια σημαίνει να εφαρμόζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να έχουν διαρκώς τεταμένη την προσοχή τους στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος, να μην έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά, να μην παραβιάζουν τα όρια της ταχύτητας, να φορούν πάντοτε ζώνες ασφαλείας.

Ακόμη, οι οδηγοί είναι απαραίτητο να τοποθετούν τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, να φορούν πάντοτε το κράνος τους όταν οδηγούν δίκυκλο, να μην κάνουν αντικανονικά προσπεράσματα, να μην παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη, να σταματούν στο Stop, να μη μιλούν στον κινητό όταν οδηγούν, να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς και να σέβονται τις υποδείξεις των τροχονόμων.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου