ΤΟΠΙΚΑ

Προτείνει γραμμικό πάρκο στον Κραυσίνδωνα η κίνηση «Μαζί για τον Βόλο»

προτείνει-γραμμικό-πάρκο-στον-κραυσί-265039

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν χθες οι Ιάσονας Αποστολάκης, Νέστορας Μανιάρας

Δημιουργία γραμμικού πάρκου στον Κραυσίνδωνα, αντί για τη διάνοιξης Ζάχου – Καραμπατζάκη, προτείνει η δημοτική κίνηση «Μαζί για τον Βόλο», η οποία χθες παραχώρησε συνέντευξη Τύπου.

Ο επικεφαλής της κίνησης Ιάσονας Αποστολάκης είπε ότι η εμμονή στη διάνοιξη της Καραμπατζάκη ζημίωσε την πόλη, αφού πάγωσε για χρόνια δύο σημαντικές υποδομές για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στον Βόλο, την επέκταση του περιφερειακού ανατολικά και τη διάνοιξη της Παγασών στις σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ.

Ο κ. Αποστολάκης κάλεσε τον δήμαρχο Βόλου Αχιλλέα Μπέο αντί να «βγάζει χαμογελαστές φωτογραφίες με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό και να φτιάχνουν άχρηστα ποδηλατοδρόμια, να κατέβουν στα υπουργεία και να πιέσουν την καλή γι’ αυτούς κυβέρνηση να δώσει τελικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του περιφερειακού».

Για την έναρξη του έργου στην Καραμπατζάκη είπε ότι είναι ηθική υποχρέωση του δημάρχου να περιμένει την τελική απόφαση του δικαστηρίου και κάλεσε τον κ. Μπέο να μην προχωρήσει στις εργασίες.

Από την πλευρά του ο τοπικός σύμβουλος Ν. Ιωνίας Νέστορας Μανιάρας τόνισε ότι ο Αχ. Μπέος πρέπει να αλλάξει τακτική και να κάνει διάλογο. «Ο Κραυσίνδωνας είναι κομμάτι ενός μεγαλύτερου πράγματος, που μπορεί να γίνει την πόλη» είπε.

Η πρόταση

Στη συνέντευξη Τύπου ο κ. Αποστολάκης παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση της κίνησης.

Σύμφωνα με την πρόταση,στο νότιο τμήμα από Λαρίσης μέχρι 2ας Νοεμβρίου – Λ. Ειρήνης η κυκλοφορία της Ζάχου δεν αλλάζει μέχρι τη διασταύρωση με την 2ας Νοεμβρίου.

Το ίδιο και στο βόρειο τμήμα από Γιάννη Δήμου – Παρασκευοπούλου και πάνω.

Στο κεντρικό τμήμα από 2ας Νοεμβρίου – Λ. Ειρήνης και πάνω μέχρι Γιάννη Δήμου – Παρασκευοπούλου, στους παρόχθιους Ζάχου και Καραμπατζάκη θα αποκλείεται η διαμπερής υπερτοπική κίνηση και θα γίνεται μόνο η ήπια τοπική κυκλοφορία, με τις τεχνικές εφαρμογές των κυκλοφοριακών κυψελών.

«Σε αυτό το κεντρικό τμήμα δημιουργείται το γραμμικό πάρκο του Κραυσίνδωνα, μήκους 1.050 μ. και έκτασης περίπου 45 στρ., το μοναδικό πάρκο στο κέντρο του Π/Σ με υψηλό πράσινο, με δέντρα μεγάλης διάρκειας ζωής, όπως πλατάνια κ.τ.λ. Δημιουργούνται χώροι περιπάτου και αναψυχής, χώροι παιχνιδιού για τα παιδιά, χώροι στάσης και κίνησης, στο γεωμετρικό κέντρο της πόλης για όλους τους Βολιώτες, αλλά και προσθήκη σημείου προορισμού και ενδιαφέροντος των επισκεπτών ιδιαίτερα με ποδήλατα ή πεζή μέσω των πράσινων διαδρομών», ανέφερε ο κ. Αποστολάκης.

Νωρίτερα ο κ. Αποστολάκης έκανε ιστορική αναδρομή για τον Κραυσίνδωνα και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις προσπάθειες της πολιτείας να δημιουργηθεί περιφερειακός δακτύλιος κατά μήκος του και των πολιτών να ανατρέψουν τη λογική, πετυχαίνοντας επανασχεδίαση του περιφερειακού στο τμήμα από τον Κραυσίνδωνα μέχρι τη Λαρίσης.

Για την πρόταση του Δήμου Βόλου είπε ότι «ο Δήμος ονομάζει τους δρόμους Ζάχου – Καραμπατζάκη ως ήπιας κυκλοφορίας και συγχρόνως τους ίδιους δρόμους τούς κρίνει ως το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό έργο της πόλης. Αναιρεί, δηλαδή, ο ίδιος τον χαρακτηρισμό των δρόμων αυτών ως ήπιας κυκλοφορίας», τόνισε.

Επικαλούμενος τις νέες σύγχρονες τάσεις διαχείρισης και τις κυρίαρχες πρακτικές, που εφαρμόζονται διεθνώς και αφορούν στην αναβάθμιση των λειτουργιών των ποταμών και των ρεμάτων στο αστικό περιβάλλον, τόνισε συγκριτικά με την πρόταση του Δήμου Βόλου ότι αυτή κινείται στη λογική της αφαίρεσης λειτουργιών, που αφορούν στο οικοσύστημα και τον ανθρώπινο παράγοντα, παρά σε εκείνη που θα λειτουργούσε προσθετικά.

«Τονίζουμε στον Δήμο ότι δεν υπάρχει καμία ανάλυση -αναγνώριση της κυκλοφορίας στην πόλη του Βόλου, μετά την ολοκλήρωση του περιφερειακού το 2008, με τις απαραίτητες μετρήσεις των κυκλοφοριακών φόρτων, στοιχεία απαραίτητα τόσο για την επίκαιρη πλέον κυκλοφοριακή μελέτη, όσο και για την αξιοποίηση του ίδιου του περιφερειακού, του οποίου οι δυνατότητες είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προσφέρει σήμερα. Κατά συνέπεια, είναι άστοχο να προωθεί κυκλοφοριακές επεμβάσεις μέσω του Κραυσίνδωνα, που υποβαθμίζουν τον κεντρικό φυσικό πνεύμονα της πόλης μας και τη ζωή των κατοίκων του Βόλου και να αδιαφορεί για κυκλοφοριακές λύσεις, της μελέτης του γραφείου «ΑΝΥΣΜΑ» και του ΓΠΣ Βόλου, που δεν έχουν υλοποιηθεί και άλλες που θα φέρει η νέα κυκλοφοριακή μελέτη», πρόσθεσε μεταξύ άλλων.

Τέλος, χαρακτήρισε ως επικίνδυνη τη θέση του Δήμου για υποβάθμιση κυκλοφοριακά του περιφερειακού, διότι, όπως είπε, υπονομεύει τη σύντομη ολοκλήρωσή του. «Εκφράζουμε τη διαφωνία μας συνολικά, τόσο με τη διάνοιξη της Καραμπατζάκη, όσο και με τη μετατροπή στην ουσία του δίδυμου Ζάχου – Καραμπατζάκη σε οδικές αρτηρίες του Π.Σ.», πρόσθεσε.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου