ΤΟΠΙΚΑ

Εκατό προσφυγόπουλα στο θρανίο στη Μαγνησία

εκατό-προσφυγόπουλα-στο-θρανίο-στη-μα-271680

Περίπου 60 Ρομά στο σχολείο, σύμφωνα με στοιχεία της Δευτεροβάθμιας

Διαρκώς αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον των προσφυγόπουλων για το σχολείο, με 100 μαθητές να έχουν καταγραφεί στις τάξεις υποδοχής και 60 Ρομά αντίστοιχα. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα, πέρυσι εγκατέλειψε το σχολείο το 50% των προσφυγόπουλων, με τους ενήλικες πρόσφυγες να επιλέγουν τη φοίτηση σε ΕΠΑΛ, με στόχο την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Τα παραπάνω υπογραμμίστηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης, που πραγματοποιήθηκε χθες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με θέμα τις εξελίξεις στο θέμα της εκπαίδευσης μειονοτικών ομάδων, όπως οι Ρομά και οι πρόσφυγες. Τη σύσκεψη συγκάλεσε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Σωκράτης Σαβελίδης και συμμετείχαν συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, στελέχη της Δευτεροβάθμιας, διευθυντές σχολείων εκπαίδευσης προσφύγων και Ρομά, συντονιστές προσφυγικών δομών και οι εκπαιδευτικοί τους.

Στην εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών αναφέρθηκε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας, μιλώντας για τη φοίτηση των ευάλωτων ομάδων, δίνοντας έμφαση στη μεγάλη ανταπόκριση που σημειώνεται από την πλευρά των προσφυγόπουλων, προκειμένου να φοιτήσουν στο σχολείο.

«Εκτός από τις τάξεις υποδοχής, που ιδρύσαμε και τις λεγόμενες ΖΕΠ, ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας για τους πρόσφυγες, ιδρύσαμε και τρεις τάξεις υποδοχής για τη φοίτηση των Ρομά και μια τάξη για τη φοίτηση αλλοδαπών μαθητών στη Νέα Αγχίαλο» υπογράμμισε.

Παράλληλα ο κ. Σαβελίδης ανέφερε ότι «οι ενήλικες πρόσφυγες κατευθύνονται προς τα νυχτερινά ΕΠΑΛ για την άμεση επαγγελματική τους αποκατάσταση, αλλά και για την αξιοποίηση του θεσμού της μαθητείας, καθώς για έναν χρόνο θα μαθητεύσουν σε επιχειρήσεις της περιοχής μας. Στα δύο νυχτερινά ΕΠΑΛ έχουμε περίπου 40 πρόσφυγες, ηλικίας περίπου ώς 25 ετών», είπε.

Οι πρόσφυγες και οι Ρομά φοιτούν κανονικά στο ίδιο θρανίο με τα Ελληνόπουλα, ενώ μαθαίνουν ελληνικά στις τάξεις υποδοχής.

Ομαλή ένταξη των παιδιών

Στις προσπάθειες ομαλής ένταξης των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία αναφέρθηκε από την πλευρά της η Ευαγγελία Μπαλαμούτη, διευθύντρια του Γυμνασίου Ιωλκού, η οποία υπογράμμισε ότι λειτουργεί για δεύτερη χρονιά η τάξη ΖΕΠ υποδοχής προσφύγων, με 11 προσφυγόπουλα να είναι εγγεγραμμένα, εκ των οποίων τα 6 παρακολουθούν σε καθημερινή βάση τα μαθήματα, ενώ σημείωσε την ανάγκη αύξησης των ωρών διδασκαλίας των ελληνικών, προκειμένου να επιτευχθεί πιο γρήγορα η ένταξή τους.

Παράλληλα ανέφερε ότι στο σχολείο φοιτούν και ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που φιλοξενούνται στην «Αρσις», ηλικίας από 12 έως 15 ετών. Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι έχει εξομαλυνθεί το κλίμα, για να προσθέσει ότι «προσπαθούμε και ο σύλλογος διδασκόντων, εγώ και οι γονείς να κάνουμε όσο γίνεται πιο ομαλή την ένταξή τους και τη μετάβασή τους στην ελληνική πραγματικότητα».

Στη δομή Μόζα

Στο ενδιαφέρον των προσφυγόπουλων να φοιτήσουν σε ελληνικά σχολεία αναφέρθηκε η Εύη Βασιλειάδου, συντονίστρια εκπαίδευσης προσφύγων Νομού Μαγνησίας, υπεύθυνη της δομής προσφύγων στον Μόζα. Οπως είπε χαρακτηριστικά, 55 προσφυγόπουλα φοιτούν και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα 25 ενήλικες είναι εγγεγραμμένοι σε εσπερινό ΕΠΑΛ.

Τα παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου από τον Μόζα πέρσι φοιτούσαν σε δομές υποστήριξης εκπαίδευσης προσφύγων, σε μεσημεριανή φοίτηση, και παρακολουθούσαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών, Η/Υ και γυμναστικής.

«Φέτος, αφού έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη ΔΥΕΠ, έχουν μεταφερθεί σε πρωινή βάση σε τάξεις υποδοχής ΖΕΠ 1, σε Γυμνάσιο και Δημοτικό του νομού Μαγνησίας. Οι φοίτησή τους και φέτος θεωρείται επιτυχής και φοιτούν σε καθημερινή σχεδόν βάση σε τμήματα με Ελληνόπουλα για να υπάρχει η επαφή, που δεν υπήρχε πέρσι» είπε.

Παράλληλα ανέφερε ότι τα προσφυγόπουλα έχουν αναλάβει και ρόλο μεταφραστών, προκειμένου να επικοινωνεί με τους γονείς, με το ενδιαφέρον των οικογενειών να χαρακτηρίζεται «πάρα πολύ μεγάλο». Το πρόβλημα που προκαλείται σε αυτή την περίπτωση έγκειται στο γεγονός ότι «στις τάξεις υποδοχής, που ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο, τα παιδιά είναι πιο προχωρημένα, με αποτέλεσμα τα καινούργια που έρχονται να μην έχουν το αντίστοιχο επίπεδο. Ολα τα ζητήματα διευθετούνται, ωστόσο, χάρη στην καλή θέληση και την ευελιξία των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των σχολείων», είπε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου