ΤΟΠΙΚΑ

Εφιάλτης κατολισθήσεων

εφιάλτης-κατολισθήσεων-420607

Θύμισες από τις περσινές πληγές έφερε στο Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου η κατολίσθηση που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης στο 33ο χιλιόμετρο του δρόμου Βόλου – Ζαγοράς. Έξι μήνες μετά τις περσινές κατολισθήσεις και καθιζήσεις στην περιοχή, και ενώ ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί τα προβλήματα, ο δρόμος ανοίγει ξανά…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αλίκη Φωτιάδου

Επέστρεψε ο εφιάλτης των κατολισθήσεων στο οδικό κύκλωμα Πηλίου το βράδυ της Τρίτης, οπότε και σημειώθηκε κατάπτωση βράχων χωρίς ευτυχώς να σημειωθεί κανένα ατύχημα σε διερχόμενα οχήματα.

Από το σημείο από την πρώτη στιγμή που έγινε αντιληπτή η κατολίσθηση απομακρύνθηκαν τα κομμάτια των βράχων και τα χώματα, ενώ τοποθετήθηκαν και φωτεινοί σηματοδότες που ειδοποιούν τους οδηγούς πως η κυκλοφορία έχει διακοπεί από το ένα ρεύμα.

Την ίδια στιγμή ωστόσο εξαιτίας των βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών υπάρχει μεγάλος κίνδυνος νέας κατάπτωσης βράχων. «Όλο το καλοκαίρι είχαμε ηρεμήσει και δεν είχαμε καμία κατολίσθηση. Στην πρώτη βροχή πέφτουν βράχια. Αν συνεχίσει έτσι η κατάσταση, η περιοχή μας θα μείνει αποκλεισμένη όλο το χειμώνα. Τι θα γίνει αύριο – μεθαύριο που θα χειμωνιάσει και θα βρέξει δύο και τρεις μέρες συνεχόμενα; Δεν θα ξέρουμε από πού να πρωτομαζέψουμε βράχους», έλεγε χθες ο Δήμαρχος Ζαγοράς – Μουρεσίου Γιώργος Αντώνογλου.

Ο ίδιος επεσήμανε πως «είναι εμφανές -και δεν χρειαζόταν να γίνει αυτή η νέα κατολίσθηση- πως ο δρόμος έχει πρόβλημα. Πρέπει να γίνει ατύχημα για να το κατανοήσουν; Δηλαδή να πούμε ότι δεν έγινε και τίποτα επειδή τόσο καιρό ήμασταν τυχεροί και δεν χτύπησε κανείς; Αν πέσει βράχος πάνω σε αμάξι τι θα γίνει;».

Όπως τόνισε ο κ. Αντώνογλου από πέρυσι οι μοναδικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει στα σημεία που σημειώθηκαν κατολισθήσεις και καθιζήσεις ήταν η ρίψη χαλικιών. «Δεν έγινε τίποτα άλλο, ούτε άσφαλτο που είχαν πει ότι θα ρίξουν δεν έριξαν».

Ωστόσο ο Δήμαρχος ερωτηθείς από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ δεν απέδωσε την ευθύνη για την καθυστέρηση στην Περιφέρεια αλλά «στις χρονοβόρες διαδικασίες», καθώς όπως χαρακτηριστικά είπε «δεν προχωράει η εργολαβία γιατί δεν δίνονται οι εγκρίσεις και είναι πολύ μεγάλες οι καθυστερήσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, κάτι για το οποίο και φυσικά δεν ευθύνεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία αντέδρασε άμεσα στο πρόβλημά μας και έκανε ό,τι ήταν δυνατό για να δοθεί λύση και μάλιστα οριστική. Οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες και μας πάνε πίσω».

Διευρυμένη σύσκεψη

Εν τω μεταξύ ο κ. Αντώνογλου προγραμμάτισε διευρυμένη σύσκεψη στις 29 Οκτωβρίου στην οποία θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς ώστε να καθοριστούν οι επόμενες ενέργειες. «Το σίγουρο είναι ένα. Πως το πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα και οριστικά και αυτό είναι που πρέπει να αποφασίσουμε πώς θα γίνει», τόνισε και πρόσθεσε πως η Δημοτική Αρχή θα καλέσει και το αρμόδιο Υπουργείο να παραβρεθεί στη σύσκεψη, αλλά και να επισκεφτεί τα σημεία ώστε «να διαπιστώσει η πολιτεία επιτέλους και από κοντά το μέγεθος του προβλήματος».

Υπενθυμίζεται πως από πέρυσι το Μάρτιο η περιοχή του Ανατολικού Πηλίου «αιμορραγούσε» από τις καθημερινές σχεδόν κατολισθήσεις και καθιζήσεις, ενώ μετά από αυτοψία υπαλλήλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας είχε διαπιστωθεί ότι η κύρια οδική αρτηρία, που χαράχθηκε σε πολύ παλαιότερο χρόνο, σε πολλά σημεία έχει θεμελιωθεί επάνω σε ασταθή επιφανειακά στρώματα και σε πρανή με μεγάλες κλίσεις, χωρίς κατασκευή σημαντικών έργων αντιστήριξης ούτε και διαχείρισης επιφανειακών και υπογείων υδάτων, κατάσταση που επιδεινώνεται λόγω ιδιωτικών παρεμβάσεων οικιστικών αλλά και διάνοιξης οδών, σε συνδυασμό με τη μη υλοποίηση έργων μόνιμης αντιμετώπισης του θέματος.

Επίσης σύμφωνα με την Προκαταρκτική Έρευνα με τίτλο «Βελτίωση Ασφάλειας Εθνικού Οδικού Δικτύου Περιοχής Πηλίου» που παραλήφθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν προσδιοριστεί 49 συνολικά θέσεις μεσαίας και μεγάλης επικινδυνότητας και σηματοδοτήθηκαν 15 σημεία ως τα πλέον επικίνδυνα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου