ΤΟΠΙΚΑ

Προβληματική συμπεριφορά μαθητών στο σχολείο

προβληματική-συμπεριφορά-μαθητών-στ-310970

Σύμφωνα με έρευνες, που έγιναν σε ελληνικά σχολεία και στον Βόλο, από το ΠΤΕΑ – Μοντέλα υποστήριξης των σχολείων ανακοινώθηκαν σε ημερίδα

Πληθώρα προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών στο ελληνικό σχολείο, τα οποία επιδεινώνονται, καθώς σημειώνονται πολλά και σοβαρά λάθη στην αξιολόγηση και την αντιμετώπισή τους καταγράφει σε έρευνα, που διενήργησε σε σχολεία και του Βόλου, η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ελένη Διδασκάλου.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε σε συνεργασία με συναδέλφους της καθηγητές από το Τμήμα Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας – Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Northeastern Η.Π.Α. στο οποίο και η ίδια ήταν επισκέπτρια καθηγήτρια, παρουσιάστηκε χθες στο πλαίσιο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Ι. Κορδάτος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο. Στην ημερίδα με θέμα «Αξιολόγηση και παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο» το «παρών» έδωσαν και οι δύο διακεκριμένοι καθηγητές των Η.Π.Α. οι οποίοι μάλιστα έδωσαν οδηγίες και κατευθύνσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα για τον περιορισμό των προβλημάτων μέσα στο σχολείο προκειμένου μόνο μικρό ποσοστό τους να χρίζει υποστήριξης.

Σύμφωνα με την κ. Διδασκάλου στα ελληνικά σχολεία, μεταξύ των οποίων και στον Βόλο, καταγράφεται πληθώρα προβλημάτων. Μαθητές παρουσιάζουν διαταρακτική συμπεριφορά όπως για παράδειγμα πετάγονται ή ενοχλούν την τάξη στην ώρα του μαθήματος, αφήνουν τη θέση τους χωρίς άδεια, έχουν δυσλειτουργικές σχέσεις με συνομηλίκους τους για παράδειγμα παρουσιάζουν επιθετική λεκτική ή σωματική συμπεριφορά ή ακόμη επιδεικνύουν αγένεια προς τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.

Οπως τόνισε η κ. Διδασκάλου «σήμερα σημειώνονται πολύ μεγάλα λάθη στην αξιολόγηση και αντιμετώπισή τους. Παρακολουθούμε την επιδείνωση των προβλημάτων χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα σε επίπεδο πρόληψης». Σύμφωνα με την ίδια θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην πρόληψη τέτοιων συμπεριφορών, όπως γίνεται σε όλα τα αναπτυγμένα κράτη.

Μίλησε μάλιστα για μοντέλα πρόληψης που πρόκειται να προταθούν στις σχολικές κοινότητες και τα οποία επιβάλλουν την άμεση συνεργασία με τους γονείς. «Τους γονείς τούς χρειαζόμαστε δίπλα μας, να είναι σύμμαχοί μας. Χωρίς αυτούς καμία παρέμβαση δεν είναι αποτελεσματική», σημείωσε η κ. Διδασκάλου.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου