ΤΟΠΙΚΑ

Απίστευτη ταλαιπωρία ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ που θέλουν να πληρώσουν και δεν μπορούν!

απίστευτη-ταλαιπωρία-ασφαλισμένων-τ-327017

Μπαλάκι μεταξύ ΚΕΑΟ και ασφαλιστικών ταμείων οι ασφαλισμένοι

Δυόμισι εβδομάδες πέρασαν από τη λήξη προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων ένταξης στη ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία και ακόμη φορολογούμενοι περιμένουν να προσδιοριστούν οι οφειλές τους από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και το Κέντρο Είσπραξης Αναγκαστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

Οι αιτήσεις για την ένταξη στη ρύθμιση έχουν εγκριθεί από τον ΕΦΚΑ. Ομως η διαδικασία για το επόμενο βήμα, τον προσδιορισμό των οφειλών και το ύψος των δόσεων, δεν λέει ακόμη να ολοκληρωθεί για ένα μεγάλο μέρος ασφαλισμένων, οι οποίοι ζητούν απλώς να πληρώσουν για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Σύλλογο Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι δεν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ του ΕΦΚΑ και του ΚΕΑΟ, κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στη ρύθμιση οφειλών με τα ασφαλιστικά ταμεία των μηχανικών, των γιατρών, των νομικών και των αγροτών.

Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Αλέκος Κεχαγιάς ενημέρωσε ότι σε πολλές περιπτώσεις το ΚΕΑΟ δεν είναι ενημερωμένο για τις οφειλές και έτσι δεν δίνει τους κωδικούς για να προχωρήσουν τα επόμενα βήματα για τη ρύθμιση.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα Βολιώτη ασφαλισμένου του ΤΣΑΥ. Οταν ο ασφαλισμένος έλαβε το πολυαναμενόμενο email με την οριστικοποίηση των οφειλών του από το ασφαλιστικό ταμείο, μετά από σειρά παρεμβάσεων για το ακριβές ποσό, τότε το ΚΕΑΟ δεν αναγνώρισε την οφειλή του.

Ωστόσο, το ενημερωτικό μήνυμα του ΕΦΚΑ ανέφερε: «Οι οφειλές προς το ΤΣΑΥ για τον ασφαλισμένο έχουν αναρτηθεί. Παρακαλούμε να επανέλθετε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ προς ενημέρωσή σας».

Η διαδικασία για τη ρύθμιση των οφειλών κινείται με ρυθμούς χελώνας και πλέον θεωρείται αμφίβολο αν θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ενώ ασφαλισμένοι έχουν μετατραπεί σε μπαλάκι μεταξύ των ασφαλιστικών ταμείων του ΚΕΑΟ στην προσπάθεια να προχωρήσουν την ένταξη και να βάλουν τα ασφαλιστικά τους σε τάξη.

Η ταλαιπωρία και η αγανάκτηση των ασφαλισμένων είναι απολύτως δικαιολογημένες. «Προσπαθούμε να διεκπεραιώσουμε διαδικασία που φαίνεται να μην έχει αρχή, μέση και τέλος. Θα πρέπει επιτέλους ο ΕΦΚΑ να προχωρήσει στην εφαρμογή ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, διευκόλυνσης των πολιτών και όχι γραφειοκρατίας», είπε ο ίδιος.

Αντίστοιχο μαρτύριο με ασφαλισμένους του ΤΣΑΥ περνούν και ασφαλισμένοι στα ταμεία των νομικών, των μηχανικών, αλλά και των αγροτών. Οι ανταποκριτές του ΟΓΑ μπαίνουν στο σύστημα, αλλά η διαδικασία χωλαίνει και πάλι.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου