ΤΟΠΙΚΑ

ΜΟΤΟΛΕΒ: 35 χρόνια δράσης, 35 χρόνια ζυμώσεων και αγώνα

μοτολεβ-35-χρόνια-δράσης-35-χρόνια-ζυμώσε-332135

Eδωσαν μάχη για να αναδείξουν τη σημασία του δικύκλου είτε ως ψυχαγωγικού μέσου είτε ως φιλικού μέσου μεταφοράς για το περιβάλλον. Σε εποχές που οι μοτοσικλετιστές ήταν περιθωριοποιημένοι από την Πολιτεία και τα όργανα επιβολής του Νόμου συνάντησαν δυσκολίες, όμως επέμειναν στον αγώνα τους. Διοργάνωσαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, πραγματοποίησαν πορείες και πέτυχαν. Oχι μόνο ανάδειξαν τα θέματα της οδικής ασφάλειας αλλά το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα διδάσκεται σε σχολεία.

Τα μέλη και οι φίλοι της Μοτοσικλετιστικής Λέσχης Βόλου είχαν να θυμηθούν συγκλονιστικές στιγμές στα 35χρόνια συνεχούς λειτουργίας και δράσης. Η πορεία γενεών που έγινε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων προχθές ξεκίνησε από τον Aναυρο κατέληξε στα Καλά Νερά, έναν χώρο συνάντησης των μοτοσικλετιστών με ιδιαίτερη ιστορία, καθώς εκεί διοργανώθηκαν οι πανελλήνιες συγκεντρώσεις του 1991 και 1993.

Η μοτοπορεία επέστρεψε Βόλο κάνοντας στάσεις στις διασταυρώσεις Κανάρη – Πολυμέρη, Ευριπίδου – Θουκυδίδου, Ανθ. Γαζή – Μεταμορφώσεως και στην πλατεία Ι.Ν. Ευαγγελίστριας, στη Νέα Ιωνία σε σημεία όπου λειτούργησαν τα γραφεία της Λέσχης Μοτοσικλετιστών Βόλου. Οι μοτοσικλετιστές είχαν μαζί και τα παιδιά τους.

Το Ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Θανάσης Κατσαγεώργης είπε ότι τα 35 χρόνια που πέρασαν ήταν χρόνια συνεχώς ζυμώσεων.

«Ηταν μία κοινωνική ανάγκη να οργανωθεί ο κόσμος των δύο τροχών και να αναδείξουμε ότι το δίκυκλο δεν ήταν μόνο η σούζα και ο θόρυβος. Αναδείξαμε την έννοια του δικυκλισμού είτε αφορούσε στο ψυχαγωγικό του μέρος είτε στο μέρος της εξυπηρέτησης μίας οικογένειας.

Το δίκυκλο είναι ένα φθηνό μεταφορικό μέσο που ρυπαίνει λιγότερο και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο στο οδόστρωμα αλλά και στη στάθμευση. Επιλύει σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό πρόβλημα μετά τα μέσα μαζικής μεταφοράς», εξηγεί ο ίδιος.

Δεν ήταν εύκολες οι μάχες που κερδήθηκαν. Ο κ. Κατσαγεώργος λέει ότι «Δε έχουμε βρει ανταπόκριση εκ μέρους της Πολιτείας». Προς επίρρωση επικαλείται το μέτρο για τη μείωση του ΦΠΑ στο κράνος. «Πρέπει να δοθούν ισχυρότερα κίνητρα. Το κράνος είναι μέσο ασφάλειας. Ο ΦΠΑ πρέπει να εκμηδενιστεί», προσθέτει.

Ωστόσο, μέσα από τη ΜΟΤΟΛΕΒ γεννήθηκε η οδική ασφάλεια. «Πριν από 20 χρόνια φέραμε δύο Εγγλέζους εκπαιδευτές από το Ινστιτούτο της ROSPA. Αρχισαν να γίνονται μαθήματα ασφαλούς οδήγησης. Βγάλαμε εκπαιδευτές εκπαιδευτών για να παροτρύνουμε τους νέους να ακολουθούν τους κανόνες ασφαλείας, να γνωρίζουν τι σημαίνει δίκυκλο», συμπλήρωσε ακόμη.

Η αναδρομή στα 35 χρόνια δράσης με προβολή οπτικού υλικού και ομιλίες προχθές στο αμφιθέατρο Σαράτση προκάλεσε συγκίνηση. Ο πρόεδρος της Μοτοσικλετιστικής Ομοσπονδίας Στέλλιος Κορέλης είπε ότι «ήταν μία καλή ευκαιρία να κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν σε αυτά που ζήσαμε και αγωνιστήκαμε όλοι μαζί και να δούμε μπροστά, στο μέλλον, τα προβλήματα και τις ευκαιρίες που δίνει ο οργανωμένος μοτοσικλετισμός».

«Αν ξεκινήσουμε από την εποχή που ξεκίνησε η ΜΟΤΟΛΕΒ θα δούμε ότι υπήρχαν πολλά προβλήματα σε σχέση με τους τρόπους που έβλεπε η κοινωνία τους μοτοσικλετιστές. Σταδιακά με τη δική μας πειθώ δείξαμε ότι ο μοτοσικλετιστής είναι ισότιμος πολίτης στην κοινωνία, που συμμετέχει στα κοινά, ασχολείται με τον αθλητισμό, την οδική ασφάλεια, την εκπαίδευση», επισήμανε ακόμη.

Τα μέλη και οι φίλοι είχαν να θυμηθούν και ευχάριστες στιγμές. «Διοργανώσαμε αγώνες εντούρο, πανελλήνιες συγκεντρώσεις, ενώ στο εκπαιδευτικό κομμάτι ήμασταν και είμαστε πρωτοπόροι. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ομοσπονδίας έχει την άδεια του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάζεται στα σχολεία. Αν μας το έλεγαν αυτό κάποτε θα γελούσαμε. Δεν θα πιστεύαμε ότι θα είχαμε τέτοια αποδοχή από την κοινωνία», συμπλήρωσε ο ίδιος.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου