ΤΟΠΙΚΑ

Ενισχύεται η 111 Π.Μ. στη Νέα Αγχίαλο

ενισχύεται-η-111-π-μ-στη-νέα-αγχίαλο-423993

Η κατάργηση της 346Μ στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα και η ενίσχυση της 111 Πτέρυγας Μάχης στη Ν. Αγχίαλο, στην 330 Μοίρα της οποίας θα ενταχθούν όλα τα αεροσκάφη F-16 Βlock 30 συγκαταλέγονται στις σαρωτικές αλλαγές στην Πολεμική Αεροπορία, στις οποίες προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας για εξοικονόμηση πόρων.

Σύμφωνα με το απόρρητο σχέδιο περικοπών στις ένοπλες δυνάμεις που δημοσίευσε χθες το «Εθνος» κλείνουν στρατόπεδα και αεροδρόμια στο πλαίσιο των δραστικών μειώσεων των Γενικών Επιτελείων για τις περικοπές στις Ένοπλες Δυνάμεις. Καταργούνται κέντρα νεοσυλλέκτων, μεραρχίες, μονάδες, καθώς και στρατιωτικά αεροδρόμια, ενώ προωθείται σύμπτυξη μονάδων στην Πολεμική Αεροπορία και μειώνεται ο προϋπολογισμός του Πολεμικού Ναυτικού. Οι περικοπές στοχεύουν στην εξοικονόμηση τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ ετησίως.

Τουλάχιστον δέκα εκατομμύρια ευρώ εξοικονομούνται ετησίως από τις οργανωτικές μεταβολές που αποφασίστηκαν στην Πολεμική Αεροπορία και είναι ήδη σε εξέλιξη. Μεταξύ αυτών καταργείται το Προωθημένο Εφοδιαστικό Κέντρο στο Βόλο, όπως και τα αντίστοιχα στον Άραξο και το Τυμπάκι.

Στο μεταξύ υλοποιείται η σύμπτυξη των δραστηριοτήτων των Μονάδων – φορέων (Μονάδες Radar, Σταθμών Αναφοράς), με σκοπό τη μετάπτωση των Μοιρών Σταθμού Προειδοποίησης (ΜΣΕΠ) και Σταθμών Αναφοράς (ΣΑ) σε τηλεχειριζόμενες Μονάδες (Remote Radar Head) καθώς και τη μετατροπή των Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) σε Εθνικό ARS. Η εξοικονόμηση των συγκεκριμένων μεταβολών εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 3,1 εκατ. €.

Επίσης η Πολεμική Αεροπορία προχωράει:

• Στην ένταξη όλων των αεροσκαφών F-16 Block 30 στην 330Μοίρα στην 111ΠΜ/Αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου και αναστολή λειτουργίας της 346Μ με έδρα την 110ΠΜ στη Λάρισα.

• Στον σχεδιασμό μετακίνησης της 383 ΜΕΕΑ των πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-415 από την 113ΠΜ/Αεροδρόμιο Μακεδονίας στην 112ΠΜ/Αεροδρόμιο Ελευσίνας.

Η εξοικονόμηση από τις δύο αυτές μεταβολές εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ.

Η 346 Μοίρα

Η 346 Μοίρα είναι η δεύτερη που παρέλαβε τα μαχητικά αεροσκάφη του τύπου F-16 C/D Block 30. Επανασυγκροτήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1990 στην 111 Πτέρυγα Μάχης και τον πυρήνα της αποτέλεσαν πιλότοι και τεχνικοί της 330 Μοίρας. Για έναν περίπου χρόνο, επιχειρούσε σαν εκπαιδευτική Μοίρα για τους χειριστές που θα επάνδρωναν τα μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16 C/D Block 30.

Η Μοίρα, αν και ακόμα εκπαιδευτική, συμμετέχει τον Οκτώβριο του 1990 στην διακλαδική άσκηση «Παρμενίων» με 12 αεροσκάφη F-16 C/D εκτελώντας αποστολές βομβαρδισμού με πραγματικά πυρά. Η Μοίρα μετά από την επιτυχή αξιολόγησή της από το ΑΤΑ ανέλαβε επιχειρησιακά καθήκοντα σε ρόλο βομβαρδισμού και αναχαίτισης. Το καλοκαίρι του 1997 η Μοίρα μετεγκαταστάθηκε στην 110 ΠΜ στην Λάρισα.

Η 330 Μοίρα

Στις 1-4-88 το ΓΕΑ έδωσε εντολή στο ΑΤΑ να δημιουργηθεί η 330Μ με χαρακτηριστικό κλήσης «Κεραυνός». Στις 9-1-89 ξεκίνησε η λειτουργία της νεοσύστατης Μοίρας στην 111ΠΜ, με έμβλημα το γεράκι και τον κεραυνό. Ταυτόχρονα ξεκίνησε και η παραλαβή των νέων μαχητικών F-16 C/D BLK 30 της Π.Α., η οποία και ολοκληρώθηκε ένα χρόνο μετά, τον Ιανουάριο του 1990.

Ο αρχικός πυρήνας της Μοίρας απαρτίστηκε από Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό που εκπαιδεύτηκε στις ΗΠΑ, το οποίο με τη σειρά του και σε συνεργασία με Ιπτάμενους Αμερικανούς εκπαιδευτές ανέλαβε την εκπαίδευση του συνόλου του προσωπικού. Η όλη προσπάθεια ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση της Μοίρας από το ΑΤΑ στις 29-4-90, οπότε και η Μοίρα τέθηκε πλήρως επιχειρησιακή με πρωτεύοντα ρόλο αναχαίτιση και δευτερεύοντα δίωξη – βομβαρδισμό.

Από την ημέρα ένταξης της στις πολεμικές μοίρες του ΑΤΑ, η Μοίρα συμμετείχε σε πλήθος εθνικών, πολυεθνικών και Νατοϊκών ασκήσεων. Η 330Μ συμμετέχει ανελλιπώς σε όλες τις εθνικές αεροπορικές και διακλαδικές ασκήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι η 330Μ ήταν η πρώτη Μοίρα που συμμετείχε σε άσκηση Τοξότης – Νικηφόρος επιχειρώντας από την 115ΠΜ.

Σε Νατοϊκά πλαίσια η Μοίρα έχει μετασταθμεύσει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες συμμετέχοντας σε ασκήσεις όπως η Destined Glory, η Clean Hunter, η NAM, η Ample Train, η Dynamic Mix, η Able Gain, η Spring Flag και άλλες. Επίσης η Μοίρα, το 2006, αξιολογήθηκε επιτυχώς στην αξιολόγηση IPF (In Place Forces) της 111ΠΜ. Στο ίδιο πλαίσιο έχουν φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις της Μοίρας πολλές ασκήσεις σε συνεργασία με αεροπορίες του εξωτερικού όπως της RAF, RNAF, USAF, GAF, RBAF, RSAF, TUAF και άλλες.

Πέρα από τις συμμετοχές της σε εκπαιδευτικές ασκήσεις, η 330Μ από ιδρύσεώς της διατηρεί επιχειρησιακές ετοιμότητες εθνικές και Νατοϊκές με βάση τις απαιτήσεις του ΑΤΑ και του CAOC-7. Ήταν η πρώτη Μοίρα που ανέλαβε ετοιμότητα από την 133 ΣΜ, ενώ επί σειρά ετών διατηρεί ετοιμότητα από την 130ΣΜ στη Λήμνο.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου