Ερώτηση Μεϊκόπουλου για την υποστελέχωση πολλών Τμημάτων Ένταξης στη Μαγνησία

Τελευταία ενημέρωση: 2019-10-18, 12:47:20
Ερώτηση Μεϊκόπουλου για την υποστελέχωση πολλών Τμημάτων Ένταξης στη Μαγνησία

Την υποστελέχωση Τμημάτων Ένταξης σε πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, ανέδειξε με ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Ο βουλευτής αποτυπώνει στην ερώτησή του αναλυτικά τα κενά που θα πρέπει να καλυφθούν για να έχουν οι μαθητές που φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης του Νομού μία αξιοπρεπή στήριξη, ρωτώντας την Υπουργό πώς προτίθεται να παρέμβει ώστε να καλύψει τα καταγεγραμμένα κενά αλλά και για το αν σκοπεύει να υλοποιήσει τις δρομολογημένες από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσλήψεις 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

 Αναλυτικά η ερώτηση του Βουλευτή Μαγνησίας: «Στα Τμήματα Ένταξης φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  για ορισμένες ώρες την εβδομάδα, εντός του σχολικού προγράμματος. Στην πλειοψηφία τους  φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση.

Με βάση την γνωμάτευση και την αρωγή ειδικών φορέων (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Κέντρο Ψυχικής Υγείας) τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν με βάση εξειδικευμένο πρόγραμμα ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης του και σε αυτά απασχολούνται εκπαιδευτικοί με ειδίκευση στην ειδική αγωγή.

Στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διδάσκουν καθηγητές τεσσάρων (4) ειδικοτήτων (φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί-χημικοί), οι οποίοι έχουν την απαραίτητη ειδίκευση στην ειδική αγωγή, ενώ σύμφωνα με τη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, η ζήτηση των μαθητών να μετέχουν σε Τμήματα Ένταξης ολοένα και αυξάνεται.

Ωστόσο, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Μαγνησίας τα Τμήματα Ένταξης παραμένουν υποστελεχωμένα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, για να υπάρξει μία αξιοπρεπής στήριξη των παιδιών που φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης του Νομού, θα πρέπει να τοποθετηθούν τουλάχιστον ακόμα πέντε (5) φιλόλογοι, εφτά (7) μαθηματικοί και έξι (6) καθηγητές φυσικής-χημείας στην Α΄ Μαγνησίας (στερεά Μαγνησία), ενώ για τη Β’ Μαγνησίας (Σποράδες) θα πρέπει στα Τμήματα Ένταξης να τοποθετηθούν τουλάχιστον δύο (2) ακόμα φιλόλογοι, ένας (1) μαθηματικός και δύο (2) καθηγητές φυσικής-χημείας.

Η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. την περασμένη τετραετία, αναγνωρίζοντας τη σημασία των Τμημάτων Ένταξης στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη διευκόλυνση των μαθητών που έχουν ανάγκη επιπλέον εκπαιδευτικής στήριξης, ίδρυσε 44 Τμήματα Ένταξης σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Ουσιαστικά, ιδρύθηκαν νέα Τμήματα, ενώ ταυτόχρονα αποκαταστάθηκε η νόμιμη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης, τα οποία επί σειρά ετών λειτουργούσαν χωρίς να διαθέτουν τις νόμιμες προϋποθέσεις.

Ακόμη, πριν τη διενέργεια των εθνικών εκλογών, η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είχε ανακοινώσει και δρομολογήσει διαδικασία υλοποίησης 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, που περιλαμβάνουν και την ίδρυση οργανικών θέσεων σε Τμήματα Ένταξης. Ωστόσο, μέχρι στιγμής η διαδικασία για την κατανομή θέσεων και κλάδων και την ίδρυση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης δεν έχει προχωρήσει.

Επειδή, στα Τμήματα Ένταξης φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση.

Επειδή, στη Μαγνησία η ζήτηση των μαθητών να μετέχουν σε Τμήματα Ένταξης ολοένα και αυξάνεται.

Επειδή, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Μαγνησίας τα Τμήματα Ένταξης παραμένουν υποστελεχωμένα.

Επειδή, η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε δρομολογήσει διαδικασία υλοποίησης  4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, που περιλαμβάνουν και την ίδρυση οργανικών θέσεων σε Τμήματα Ένταξης.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. 1.     Πώς προτίθεται να παρέμβει ώστε να καλύψει τα καταγεγραμμένα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Μαγνησίας;
  2. 2.     Προτίθεται να υλοποιήσει τις δρομολογημένες από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσλήψεις 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση;».
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
8
=